Mám strach z tmy

anonym_girl123
30. dec 2020

Ahojte, síce niesom mama ale som študentka je mi to kúsok blbé hovoriť ale bojím sa tmy hlavne keď som sama. Bojím sa kvôli tomu že mám veľkú predstavivosť a moja kreativita v noci vytvára rôzne nepravdivé postavy atď. Cítim sa byť v tej tme bezmocná a že som ľahkou korisťou a že moja myseľ sa so mnou zahráva.Hovorila som o tom aj mojím rodičom ale oni to neberú vážne, povedali že si mám nechať zapnuté svetlo. Svetlo som si pár dní aj zapinala ale nevyspala som sa lebo človek potrebuje na spanie tmu. Prosím pomôžte mi🙏

nikanikk
30. dec 2020

Ja som uz sice starsia, ale presne viem o com hovoris. Mne pomohlo spat pri otvorenom okne, tym padom si mozog zamestnam zvukmi z ulice a nevymyslam si az tak. Ale uplne to nezmizlo, asi som nemala v detstve pozerat Akty x...

jana_eyre_2
30. dec 2020

Treba mať tlmené svetlo.. ja tiež neznášam totalnu tmu, najradšej mám keď mi svieti svetlo z ulice.. tak isto neznášam totálne ticho, ale mám rada zvuky ulice.. ja tak spavam.od jakziva.. treba si nájsť vhodný kút na nejaké malé tlmené svetlo..

anonym_girl123
autor
30. dec 2020

@nikanikk ano ďakujem za tip ináč to o tom detstve aj teraz hocičo dajú v telke a ja som aj citlivá na také a potom o tom celú noc premýšľam

klip0
30. dec 2020

Mne sa to spravilo vekom.. Ani nie ze nejak extra bojim ale je mi veľmi neprijemne ľahnúť si a byt v tme a to nikdy niesom sama v spalni. V noci mi to uz nevadi ak sa zobudim.
Napr aj ak som vonku po tme tak mam neprijemne pocity.
Poradit neviem, len si vsugeruvavat ze to je okej, ale keby to ovplyvňuje tvoje fungovanie, zbehla by som k psychologovi

sono2
30. dec 2020

@anonym_girl123 tiež som podobné mala. Ako sa staneš mamou všetko pominie zrazu mať fantáziu nebudeš. Ako myslím že sa viac v tme nebudeš báť

drzaopica
30. dec 2020

@sono2 presne tak, lebo sa clovek zacne bat celozivotne o dieta🙂bude pocuvat ci dycha, neskor ci je stastne a zabudne na svoje strachy

anonym_girl123
autor