Ahojte. Mám diagnostikovanú schizofréniu. Asi 3-4 mesiace. Nedarí sa mi veľmi. A rozmýšľam nad podaním žiadosti o ID. Ale neviem či by mi ho dali, lebo v nemocnici som bol asi len pol dňa a nemám odpracované roky. Mám 21 rokov a momentálne som ešte študent, ale neviem dokedy. Musím byť aj evidovaný na úrade práce alebo stačí doplatiť soc. poisťovni bez toho aby som bol na úrade? resp. dali by mi dôchodok aj bez nemocnice?
@jaro1234444 záleží od formy a štádia ochorenia , nie len od samotnej diagnózy...pri tak krátkej dobe liečby ešte ani nemožno vidieť výsledky, takže by som tomu dala čas.....pri psychiatrických diagnózach zavážia hlavne liečenia na danú diagnózu v nemocnici.....tam sa dávajú silnejšie lieky a pacient sa nastaví na správnu liečbu, takže schválenie ID je tam priechodnejšie ako keď sa človek lieči ambulantne a k tomu tak krátku dobu....
@mogaa schizofrenia sa da stabilizovať, ale nie vyliečiť, ak ju človek raz má, mal by dostať ID, ale možno sa mýlim
@jaro1234444 napíš mi SS
@kacena4, @mogaa Ono to je ten problém, že doktorka vedela, že mám túto diagnózu skorej, hovorila mi, že to len liečime, chcela ma poslať aj do nemocnice asi v auguste a v novembri tiež, ale to som už šiel do nemocnice, lenže dali ma na zavreté oddelenie a ja by to nezvládol bez náštev a všetkého. Školu mám prerušenú lebo som ju nezvládal a v pondelok mám ísť znova do školy, to som zvedavý a už teraz sa bojím toho. Lieky mi doktorka stále zvyšovala až beriem 5 liekov denne a dvoje antipsychotiká a aj napriek tomu mám halucinácie v hlave, neviem sa sústrediť, hrozný nepokoj cítim v sebe a dosť spomalený som. Preto neviem ako to chodí s týmto, lebo nechce sa mi ani ísť do toho to takto riešiť, ale je to zlá choroba a kto ju má myslím, že vie :(
+ mám dokonca zníženú vnímavosť dosť a nemôžem napr. viesť auto alebo stroje
@jaro1234444 Určite si skús dať žiadosť. Myslím si, že je to dosť vážna diagnóza.