Je to štandardné, ak som chcela recept od odbornej lekárky?

cheeta
1. nov 2023

dobrý deň,

vôbec sa nevyznám v tom, či môžem chcieť/dostať e-recept od odbornej lekárky, predpísala mi liek, ktorý nebol zo 2 mesiace dostupný...To som bola fyzicky u nej.
Teraz už je, tak som napísala e-mail s mojimi údajmi atď. s prosbou o predpísanie...
Telefonicky sa nedokomunikujem, sestrička mi sama povedala, že telefonáty nepreberá, lebo...nemá čas.
Vôbec nemám skúsenosti, prvý raz som to urobila, je to štandardné?
(a áno, recept mi vystavili).

zalka
1. nov 2023

@cheeta mám mailové kontakty na dr ak mi treba lieky píšem....je to menej vyrusujuce pre lekára ako telefonát.

anos18
1. nov 2023

@cheeta aj ja komunikujem s obvodným lekárom mailom, aj s alergologičkou. Je to normálne

mogaa
1. nov 2023

ak myslíš pod odbornou lekárkou špecialistu a liek sa užíva dlhšiu dobu a pravidelne, tak špecialista dal do správy odporučenie a následne liek predpisuje všeobecný lekár.....lekár si vie zistiť či si liek vyzdvihla a aj to či bol dostupný...ak nebol dostupný, bolo treba kontaktovať lekára aby predpísal iný liek....lebo ak ti liek nechýbal 2mesiace tak zrejme nebol potrebný....takže ak išlo o jednorazový predpis,teada akútny jednorazový problém, tak po dvoch mesiacoch ti ho už predpísať nemusí bez nového vyšetrenia....

mamina7070
1. nov 2023

anonje to normalne specialista zvykne dat aj donspravy mailovy kontakt kde napises na predpis liekov
vseobecny ti nemusi predpisat

cheeta
autor
1. nov 2023

@mogaa je to 120 kusové balenie, užívam 1 denne, každý deň. A mala som "zásoby*. Podstatou otázky bolo to, či je to štandardný postup.

thereisabear
1. nov 2023

@cheeta podľa mňa úplne ok, tiež tak robím. Raz do roka je kontrola, kde mám prísť, inak iba píšem mail.

viestta
1. nov 2023

@cheeta chvalabohu uz funguje telemedicina, aspon u niektorych lekarov. Preco by mal chodit pacient do ambulancie pre recept, ked sa to da vybavit aj takto? A ano, bezne mi vystavuju recept ne lieky, ktore dlhdobo uzivam bud po telefonate, alebo poslem mail.

mogaa
1. nov 2023

@cheeta ale špecialista predpisuje liek len na kontrole, potom už predpisuje liek všeobecný lekár na základe odporučenia špecialistu....tam naozaj záleží o aký liek ide a či ho može predpísať aj všeobecný lekár.....ak by internistka mala predpisovať mesiac čo mesiac napr.lieky na tlak všetkým pacientom čo k nej chodia, nerobila by nič iné len predpisovala lieky a nevyšetrovala by pacientov....a každý lekár má svoj postup akým mu pacienti oznamujú že chcú predpis liekov na chronické ochorenia...mojej lekárke sa posielajú na mobil sms, kde sa uvedie r.č., meno a potrebné lieky ktoré treba predpísať, u inej lekárky vhadzujú lístočky do schránky pred ordináciou na to určenej, k ďaľšej lekárke treba chodiť na predpis osobne po 14-tej hodine....ambulancie sú súkromné, každý lekár si zvolí svoj postup na predpis liekov na chronické ochorie, ten ktorý vyhovuje jemu, nie pacientovi....ale ak môže daný liek predpísať aj všeobecný lekár, tak špecialista ho predpisuje len na kontrole

aandrea9
1. nov 2023

@cheeta a nemá ečakareň? Je tam voľba recept, ja to využívam ak potrebujem lieky od neurológa.

mikadooo
1. nov 2023

@cheeta áno, je. Napíšem mail, príde mi recept, ináč ani mu ani bu. Ale nevadí mi to, hlavne, že príde ten recept. Jediný krát čo vidím sestričku a dr je raz za rok, keď mám kontrolu 🙂.

cheeta
autor
1. nov 2023

@mikadooo mám rovnakú skúsenosť, ale recept sa zjaví aj v appke VšZP...ale zas tento raz nebol v lekárni. Až na druhý deň.

mikadooo
1. nov 2023

@cheeta no, ja mám v app kdesi asi aktivované, že mi poisťovňa pošle aj mail. Ale netuším kde.