Bol niekto na tomto teste? Caka nas v januari, ideme tam lebo sme narodeni 31. augusta, cize hranicny datum.Chcela by som vediet o co tam vlastne ide?
katecameron a urobila neterka ten test ci nie?
@adrianaj nie neurobila mala odklad a to bola marcova tu u nas co poznam deti ktore boli na teste tak nikto neurobil 😖
@katecameron môj synovec robil presne take iste testy ako opisujes,podla mňa to bolo dost tazke,pretoze písat sa maju naucit v skole,on to zvladol,ale vela ostatnych deticiek dostalo odklad.. 😒
@junovka to čo opisuješ nie je test školskej zrelosti, asi to bolo na zápise. Test je to, čo opisujete a opisovanie písaných písmen je len časťou toho testu. Nie je podstatné opísať písané písmená presne ako sú tie predtlačené, ide o to, že dieťa zrelé na školu už má určitú grafomotorickú prípravu, ktorej súčasťou sú aj oblúčiky, vlnovky, slučky, osmičky...z ktorých sa vlastne písané písmená skladajú a podľa vernosti napodobnenia sa určuje stupeň zrelosti. Je tam dosť takých úloh, ako napr. nájsť medzi viacerými písmenami v rade jedno otočené opačne a pod.
@mamavera o tomto teste síce nič neviem, ale príde mi veľmi náročný, na dieťatko, ktoré školu zatiaľ videlo len zvonku... veď aj prváčence začínajú maľovaním čiarok a oblúčikov a až potom prechádzajú na písmená a niekde ich dokonca prestávajú trápiť aj písaným písmom (ČR), tak ako môžu takto deti testovať pred nástupom na ZŠ?
@eaka opakujem, že opisovanie písaného písma je len jedna z mnohých úloh a nie je podstatné, či tvary budú zrkadlovo presné. Pri opisovaní týchto tvarov si psychológ všíma, ako dieťa drží ceruzku, aký je tlak ceruzky na podložku a samozrejme aj obratnosť pri napodobňovaní písma. A celý tento test je len časťou toho, čo predstavuje školskú zrelosť. Pred asi desiatimi rokmi robili tento test všetky deti v mojej triede a všetky ho urobili, samozrejme niektoré lepšie, niektoré horšie.
len by som dodala, ze v tomto teste sa nejedna o to, ci test " urobi alebo neurobi", ale o to, ci je dieta zrele na zaskolenie.
ak mu ulohy v teste robia problemy, malo by dieta problemy aj v prvej triede a preto sa doporucuje odklad.
ano, pisane pismo je tazke na jemnu motoriku, hlavne chlapci maju s nim ako 6 rocni problemy a v mnohych krajinach sa odsuva jeho nacvik az do vyssich rocnikov. u nas je vsak v osnovach, preto je pre deti vyhodnejsie pockat, dozriet......
ak su nejake pochybnosti...
@adrianaj ahoj moja malá je narodená 25.8 a tiež bola na teste ale až niekedy máji lebo že dieťa ešte
každým mesiacom zreje tak je to dobre ked to robia až pred nástupom do školy. tak nám to povedali.
Čo sa týka testu malá bola pod priemerom , psych. presne ukázala v čom má medzery a čo máme
cvičiť . Malá mala odklad čo teraz považujem za super vec vidím obrovský pokrok za ten rok . To nám po
tvrdila aj psych. pri kontrolnom testovaní. Teraz ja prváčka.
Ak je malá šikovná tak to zvládne a bude aj škole v pohode . Ak nie je lepšie dať odklad , ved nič nestratí.
Tak držím palce.
Ahojte, ja som podobnú dilemu, či dať syna do školy,alebo nie riešila pred 2 rokmi. Je narodený v polovici júla a dnes, keď už je druhák hodnotím jeho odklad ako veľmi dobrý krok. A pritom syn sa veľmi dobre učí... Ale prechod do školy je veľmi veľká zmena pre dieťa, v prvej triede mali 3 x do týždňa 5 hodín a teraz v druhej triede 4x. Psychologicka mi vtedy povedala, že prvú triedu zvládne veľa detí, ale záleží s akou námahou a zlé známky sa objavia a ďalších ročníkoch....a treba brať v úvahu, že veľa detí je odložených príp. jesenných takže vaše letné dieťa bude úúúplne najmladšie v triede. Dcérku mám narodenú v októbri tak sa teším, že ona pôjde bez 5 týž. 7 ročná do školy. 🙂 Držím palce v rozhodovaní.
Skúste si prečítať toto, možno pomôže 🙂
http://www.rodinka.sk/index.php?id=572212
dakujem baby za vase nazory, ja malu nechcem dat pravaze do skoly, hoci pozna vsetky pismena tlacenej abecedy a vie ich aj napisat, ale zda sa mi hrava a neviem si predstavit ako by obsedela cele doobedie v skole a navyse je este aj lavacka, ide o to, ze teraz sa uz rodic nemoze rozhodnut pre odklad a musi navstivit psychologa, inac v triede by bola uplne najmladsia a asi polovica deti uz mala 6 rokov, dufam teda, ze mam ta psychologicka da odklad
@mamavera ja som pochopila, čo si napísala, už keď si to napísala prvýkrát, napriek tomu som napísala to, čo som napísala...že mi to aj tak príde ťažké... nie ani tak to, ak si psychológ/ička všíma držanie ceruzky a tlak a podobne...ale vernosť napodobenia už áno...práve preto, že len v prvom ročníku deti dlho kreslia čiarky a oblúčiky..ale to je jedno, napísala som, že mi to príde náročné, Ty s tým máš osobné a profesionálne skúsenosti, vymysleli to psychológovia, tak snáď vedia, čo robia (alebo vedeli) a keď vravíš, že to robili všetky deti a prešli ... a teraz sa to robí len pri hraničných termínoch... a hlavne to, keď to je len jedna z mnohých úloh, tak sa k tomu asi nemám viac čo vyjadrovať 😉 Prajem všetkým maminám, nech im tie testy dopadnú tak, ako si želajú (teda podľa toho, či chcú alebo nechcú už dávať dieťatko do školy 😉 )
a to je pravda, že dnes sa nemôžeš ako rodiš rozhodnúť sám/sama o odklade? teda, ak by som chcela silou mocou dávať dieťa v tom roku, kedy ešte nemá 6, prípadne veľmi čerstvých, tak beriem, že musí absolvovať test šk.zrelosti, ale ak chcem ten odklad, tak to musí tiež potvrdiť psycho a môže povedať, že nám ho netreba a že dieťa musí ísť do školy?
@eaka ano, musi to odporucit psycholog.(co ale skoro vzdy urobi, lebo psychologovia su za neskorsie zaskolenie)
mozno sa to stanovilo preto, ze zacala byt moda, nechavat aj 7 rocne deti v skolkach. statni, silni chlapci, ktori uz vedia citat (evidentne bez problemov) ale mamicka sa rozhodla pre odklad.... skolky uz mali problemy ako ich zaujat a v triede boli s 5-6 rocnymi.
cize zase opacny extrem, ze rodicia sa uz zacali predbiehat, kto da dieta neskor do skoly.
takze je stanovene, ze dieta, ktore dovrsi do 31.8. sest rokov, musi ist na zapis a v pripade odkladu sa doklada doporucenie psychologa.
Ahojte ,
ja tiez neviem ci mam alebo nemam dat malemu odklad... ide o to ,ze je narodeny vo februari bude mat 6 rokov ,mali by sme ist na zapis ....ale syn ma problem so sykavkami nevie ich poriadne vyslovovat, aj s pismenom R .. a tiez ma troska problem s farbami ( to uz vsetko riesime s logopedkou ..) vobec nevie pismenka ,a ani dako nema zaujem o ne ..ale vie napocitat do 10,bavi ho aspon troska anglictina na ktoru chodi zo skolky..inak je sikula ,bystry i podla psychologicky ..
tak teraz neviem ,kazda rada dobra ...
@mmonika
na zapis musite ist. to zo zakona. odklad sa riesi az potom.
podla toho co pises, to nevyzera na potrebne odlozenie zaskolenia. sykavky a "r" douci logoped, cvicit musite vsak aj doma. napriklad moj syn sa riadne doucil R az v druhej triede, hoci sme chodili od 5 rokov na logopediu....
co sa tyka poznania farieb, mas istotu ze sa nejedna o ciastocnu farboslepost?
nema problemy rozoznavat zelenu a cervenu, hlavne v jasnejsich tonoch?
farboslepostou trpia vo vacsej miere chlapci (muzi).
tvoj syncek ma primerane zaujmy, vobec nemusi mat zaujem o pismena....ak ho aj psychologicka hodnoti ako bystreho, urcite to tak bude, mas zbytocne obavy. 😉
@filipal pravez s farbami ma problem ... napr na otazku akej farby je travicka on odpovie modra ,akej farby ma auticko v ruke (napr ma v ruke cervene ) on odpovie zlta a pod... tak teraz cvicime podla logopdky doma farby .. napr musi mi doma ukazat vsetky farby co su cervene ...
a co sa tyka reci to tiez cvicime doma, ale daky pokrok nevidim .. on by aj sykavky vedel spravne vyslovit ,keby si dal zalezat .. no s R to je vacsi problem ,vsade namiesto R dava L ,jazycek vobec nechce davat hore ...
psychologicka povedal ze je bystry , ale ze viac musime popracovat na jeho pozornosti ... bo ak jeho nieco nebavi ,tak to proste nespravi ... ale ak ma daco co ma rad ,napr je neviem lego ze cvicime farby formou hry tak to ide jedna radost ...
@filipal a este som zabudla ,ja viem ,ze na zapis musim ..
ja som praveze bola v tom ,ze do skoly v pojde.. uz sa kazdy maleho pyta ,ze ci sa tesi do skoly ,dedko uz do konca kupil pod stromcek skolsku tasku ,vsetci jeho kamarati a rovesnici z panelaku a zo skolky do skoly pojdu ,len on by zostal v skolke ... 😒 a tiez ma trapi aj to ,ze keby mu aj dam odklad ,ako prvacik uz by mal 7 a tristvrte roka ....
lenze synatorove schpnosti zatial ma nepresvedcuju o tom ,ze by mal ist do skoly ..tak preto neviem.. ja viem ,ze sa vsetko moze otocit, zazila som to pri dcerke .. len tie pochybnosti ,,,
ahojky. prosím vás nepodcenujte tento test, ale netreba sa ho ani báť.nikto si ho newycuckal len tak z prsta.súhlasím s MAMAVERA.... prepáčte, ale je to odborná záležitosť. ani lekárovi nepredpisujeme ako nás diagnostikovať. nikto nechce dokázať, že vaše dieťa je hlúpe,len to že je ešte v školkárskom režime, atd....test spolahlivo ukáže na základe dlhoročného výskumu z praxe, či bude vaše dieťa schopné bezproblémovo a úspešne prekonať obrovsku zmenu v jeho živote. POZITIVNU.
do školy sa tešia všetky deti, nechapeme preco, že 🙂 ? má to byť pozitíwny zážitok, a nielen prvý deň. predčasne zaškolené dieťa má problémy až v 2.polroku, prejawuje sa to únawou,hrawosťou, roztrúsenou pozornosťou, aj ked nemá až také zlé výsledky, mohlo to byť lepšie.
z vlastnej skúsenosti uvediem 1 príklad,velmi milý pozitívny chlapec 31.8. ,snažiwý,ale neustále zostával v hračkowom levely. učivo vedel, ale samostatná práca, minimálny úspech, strácal pozornosť a záujem, lebo nebol úspešný. podotýkam, že mohol byť! stačilo rok počkať. po rodičowskej konzultácii sme sa dohodli, nech teda už zostane , aby sme mu newytworili traumu z náwratu do MŠ. mával 2, akokolvek som sa snažila o inidiwindi prístup,rodičia makali,maminka spolipracovala... zaostáwal, ☹ musela som ho strále motiwovať,chváliť, otec nespokojní, dával dosť najavo,schowával hračky. prežívala som to s nimi. musel pracovať tvrdo, aby dosiahol to, čo sa ostatní, už vyzretí žiaci prirodzene naučili. a prečo to robíme svojmu drobcovi? chceme predsa, aby bol úspešný človek, spokojný a vyrovnaný, a to začína už od 1.triedy.
moj syn je novembrový, podla MŠ šikovný,mohol by nastúpiť do školy, ale ja ho nedám, videla som tie nezvratné škody.
🙂 ospravedlnujem sa všetkým, čo som pobúrila touto teoriou, a písmenkom w - vytrhol mi ho mladší syn z klávesnice. želám vašim detičkam vela úspechov 🙂
Ahojte! My sme test školskej zrelosti absolvovali niekoľkokrát. Môj syn narodený koncom júla, bol v škôlke veľmi hanblivý, až extrémne utiahnutý, prvé 2 roky v škôlke vôbec nerozprával, to najnutnejšie povedal pošepky, s deťmi sa nehral. V predškolskej triede sa začal osmeľovať, na konci roka už recitoval, začal sa kamošiť s deťmi. Bol však vo svojej triede najmladší. Inak bol šikovný, v 5 rokoch sa naučil sám čítať, ako 5,5 ročný čítal cca na úrovni končiaceho prváka, má veľmi dorbé matematické schopnosti. Zápis spravil v pohode, ale pošepky 😉 , podľa testu školskej zrelosti, ktorý robili psychologičky hromadne v škôlke, bol zrelý na školu. Avšak mi to nedalo, keďže som vedela, že je utiahnutý navyše najmladší a tak som sa v máji zahlásila na test osobne k psychologičke.
Na 1. teste - čo si pamätám - mal nakresliť postavu, potom mal kresliť podľa vopred vybodkovaných obrázkov - plot, strechu domu, okno atď...ďalej rozpoznanie obrázkov a ich zrkadlového obrazu, matematické schopnosti , najprv jednoduchšie počítanie, aj odčitovanie, sčitovanie, potom počítanie - mal pokračovať v počítaní 98,99...potom aj väčšie čísla 497,498...potom spätne 😕 mal pokračovať 103,102...504,503..., ale na tieto ťažšie povedala, že nemusí vedieť, proste len skúša, pokiaľ to vie. Tiež ho odskúšala, ako číta. Nakoľko dosiahol optimálny počet bodov, mali sme prísť opäť o mesiac. čo bolo u neho trošku slabšie, to bolo kreslenie. Ďalšie návštevy odôvodnila tým, že sa deti veľmi menia a sama psychologička nevedela povedať jednoznačné rozhodnutie po prvom vyšetrení, tak ho testovala ešte 2x.- v júli a v auguste. Ďalší krát sa zamerala viac na komunikáciu, rozprávanie podľa obrázkov, logické myslenie, napr. mal podľa obrázkov porozprávať príbeh, potom na obrázkoch zistiť, čo na nich chýba (napr. štvornohé zviera malo nakreslené len 3 nohy, alebo nemalo nakreslený chvost, napr. bola na obrázku kúpelňa- vaňa nad vaňou však chýbala batéria...) Tretíkrát, čo si pamätám, bolo tiež kreslenie, skladanie obrázkov, komunikácia. Nakoľko môj syn dosahoval výborné výsledky v testoch avšak, keď mal rozpávať, tak bol skúpy na slovo, videla u neho tú utiahnutosť a nesmelosť a zároveň, žeby bol pravdepodobne v triede najmladší, tak nám odporučila odklad. Nakoľko však on o škôlke už ani len počuť nechcel duševne bol pripravený na školu a na našej škole otvárali 0. ročník, tak sme sa rozhodli práve preň. Hoci psychologička ho neodporúčala, lebo že môj syn nemá "diagnózu" typickú pre 0. ročník (hyperaktivita, logopedické problémy...) ale že je skôr sociálne nezrelý, ona mu odporúčala škôlku.
Aj ja som mala z 0. ročníka strach, lebo keď si prečítate na nete tak 0. ročník je charekterizovaný , že ho podľa zákona zriadili citujem: "pre deti zo sociálne znevýhodného a málo podnetného prostredia a vzhľadom na sociálne prostredie nie je u nich predpoklad zvládnutia vzdelávacieho programu prvého ročníka základnej školy."
Nultý ročník je štartovací rok v škole pre deti zo sociálne a výchovne nedostatočne podnetného prostredia, takže by do neho nemali byť zaraďované deti s iným dôvodom na odklad."
V našej škole ma však presvedčili, že ho často požívajú ako "odkladový ročník" a potom, keď som si prečítala stránky aj iných ZŠ, tak som videla, že hoci 0. roč. vznikol pôvodne pre deti, ako to uvádza zákon avšak na mnohých školách a ich stránkach prezentujú ako "odkladový ročník" z rôznych dôvodov ako aj hravosť, nesmelosť atď...Na našej škole si ho veľmi pochvaľovali aj rodičia, ktorých deti tam už chodili.
A zatiaľ sme veľmi spokojní, syn má síce odklad, ale chodí do školy, má školský režim, majú normálny rozvrh 2 do týždňa 5 hod., 3x 4 hod., učia sa písmenká, kreslia, majú výtvarnú, telesnú, hudobnú, precvičujú grafomoriku, komunikáciu, sú hodnotení pečiatkami, dokonca od 1.11. budú známkovaní, takže úplne ako v "ozajstnej" škole, akurát s rozdielom, že ich tempo je pomalšie ako v 1. ročníku, nemajú domáce úlohy a myslím, že je to super pozvoľný prechod medzi hravým obdobím v škôlke a školskými povinnosťami. 🙂
@mamoka4 presne to isté nám hovorila aj naša psychologička, že syn by prvú triedu vzhľadom na to, že číta, dobre počíta atď...v pohode zvládol, ale vraj práve vo vyšších ročníkoch, ktoré sú náročnejšie môže mať problém a tam by sa mohlo odraziť to, že šiel do školy ako čerstvo 6- ročný a že tie deti mnohé takmer o rok resp často o 6-10 mesiacov staršie vraj zvládajú náročnejšie učivo omnoho ľahšie.
@daska58 no tak toto ako keby som čítala o svojom synovi. Je naroený koncom júla, dlho som váhala či dať alebo nedať odklad.Nakoniec sme nedali. Teraz už je druhák, naozaj sa snažíme a tvrdo pracujeme, každy deň sa poctivo pripravujeme na hodiny. V prvej triede sme prvý polrok zvládli úplne hravo, problém nastal v druhom. Bol stále unavény, nechcelo sa mu, utekal ku hračkám, k telke. Teraz nám to všetko ako tak ide, zatiaľ nemáme ani jednu dvojku, ale MAMINY naozaj makáme, nejeden krát som plakala s ním a ľutovala, že som nedala odklad, ale hádam už to nejak dobojujeme. Mladší syn je narodený 27.8. no ale pri ňom rozhodne nezaváham.
@daska58 ďakujem 😉
Inak mu ten 0. ročník veľmi prospieva, má dobrú pani učiteľku, takže s ňou už v pohode komunikuje, veľa ho chváli, vraví, že je najšikovnejší zo všetkých a tým, že ho chváli, syn pomaly nadobúda sebavedomie, už je smelší, nebojí sa ozvať, prezentovať svoje vedomosti. A to je tiež pozitívum, že ich je málo a v tom menšom kolektíve sa ľahšie osmeľuje. 🙂
moja neter na nom bola ale ja presne neviem co tam bolo segry vravela ze to bolo tazke ze museli pisat odpisovat pisane pismena nechapem naco ved dieta sa ma ucit pisat pisanym pismom v skole