Ahojte, tento mesiac nastupila mladsia dcera do skolky-jednotriedky k starsej dcere (4,5r). mam z toho zmiesane pocity, pretoze si myslim, ze ta starsia uz nie je v skolke taka bestarostna, dava na mensiu pozor a ked sa jej spytam s kym sa v skolke hrala tak povie, ze so sestrou... je to take cudne, doteraz sa hrala s kadekym. normalne sa bojim, ze chytia na seba ponorkovu nemoc a ze starsej je mladsia na pritaz. ake skusenosti mate vy? urcite je to pre nich aj prinosom... no len som kus zaskocena.
Myslíš m ze to od ich vztahu a aj vztahupovah. Ja som mala takto chalanov v jednej triede, neboli tak na seba fixovani a preto fungovali kazdy ako samostatne jednotky, aj to bolo ze kazdy je ina povaha.
Ja mam deti v jednotriedke v meste. Teraz uz len poslednych dvoch. kazdy bol nejaku dobu so surodencom a nam to velmi pomohlo pri adaptacii. Pri nastupe mladsich deti, bolo opora v starsom surodencovi, tak menej plakali a mali sa na zaciatok s kym hrat. Ti starsi ale vzdy mali aj kamaratov zo svojich vrstovnikov.
U nas co sa tyka fungovania surodencov vela zalezalo na ich konkretnych povahach. Starsia dcera Johanka aj starsi syn Michal su prisposobivejsie, milsie deti, ochotnejsie pomoct s mladsimi...takze ti s mladsim surodencov v triede problem nemali. Najviac reci mala druha dcera Kati s tretim Miskom, ta neustale dudrala ze ho ma na starosti, ze uz sa tesi do skoly, ked sa ho zbavi a podobne. Odmietala sa s nim hrat, takze syn prvy rok kym si nenasiel kamaratov a nezvykol si, len posedaval v kresielku a pozoroval deti.. 😔
Oni su v triede deleni na 3 skupiny...mali, stredni, predskolaci a ucitelka deli aj niektore aktivity deli, ze trebars predskolaci maju svoje vyucovanie, alebo ze do kniznice ci nejake narocnejsie predstavenie idu len s predskolakmi, resp. 2 starsie skupiny. Je tam viac surodeneckych dvojic, a starsie deti su celkove vedene k pomoci surodencom prip. mladsim detom. V triede je prijemna atmosfera, aj vdaka nasim skvelym ucitelkam, vyhoda je ze deti nemenia triedu, ucitelky ani kolektiv. Nemoze sa im stat, ze napr. pri prerozdelovani deti podla veku ich rozdelia s najlepsim kamaratom alebo od oblubenej ucitelky... Toto ja vidim ako vyhodu jednej triedy. Takisto je v triede menej konfliktov a sutazivosti.
Nasa dcera Kati mala problem s porozumenim reci a celkove zaostavala medzi rovesnikmi, nastupovala ako skoro 4 rocna ale zaradili ju do "malej skupiny"...kedze je drobnejsia a deti neriesili jej konkretny vek, brali ju ako malicku, neposmievali sa jej pre rec a preto ze jej veci idu horsie.. mysleli si ze ma len 3 rocky. Pricom, keby bola v klasickej triede medzi rovesnikmi, tam by jej zaostavanie bolo viac vidno a aj ona by bola frustrovana a este keby jej to davali deti pocitit 🙄 🙄 Takto to mala super, ze starsie deti ju potiahli ale povazovali ju za malicku a nevysmievali sa jej.
Ja mám tiez dvoch v skolke jeden je v hornej druhy v dolnej ráno su spolu v dolnej a po olovrsnte zas dolnsci idu hore.no kazdy sa hrá inde az vcera sedeli pekne vedľa seba a hrali sa to bol pre mňa krásny pohľad.no a od septembra zas stredny ide hore a dole nsstupuje najmladší najstarší uz do skoly tak som velmi zvedavá.tolko veľa noveho pre nás az mám z toho strach.no uvidime.
My máme troška opačné. Dcéry chodili do škôlky. Staršia do veľkej triedy a mladšia do najmenšej triedy. Medzi tým je stredná trieda. Mladšia bola na staršiu taká naviazaná, že všade chodila za staršou ako tieň. Dlho ju v škôlke nik nezaujímal, nemala svoje kámošky, ona sa na školskom dvore chcela hrať len so sestrou. Samozrejme, staršia chcela zas svoje kámošky. Kým chodila dcéra do škôlky, aj mladšia dcéra chodila do škôlky. Akonáhle odišla do školy - bol problém. Mladšia odmietala chodiť. Boli s ňou problémy.
v súčasnosti chodia už obidve do školy. Jedna do 1, ďalšia do 3 tr. samozrejme prváčka chodí do triedy za tretiačkou.
stalo sa nám, že keď ochorela staršia dcéra, mladšia sa od jej postele ani nepohla. dokonca aj ona si ľahla. Keď to bolo opačne, staršia už takú solidaritu nemala. Resp. žiadnu.