Mamicky skolkarov, su podla vas 2-triedne MS, resp. zmiesane triedy skor vyhodou alebo nevyhodou?
@brnka pre maličké deti výhodou, staršie ich ťahajú a pre staršie zase nevýhodou, lebo mladšie ich brzdia...
syn nastupil do zmiešanej triedy a veľmi rýchlo napredoval...ale zase aj to zlé sa rýchlo naučil 😀
všetko má svoje výhody a aj nevýhody, hlavne, aby lubil svoju učiteľku a ostatné bude super 😉
juliagregor - je to pravda, mám to odskúšané.
súhlasím, tiež to mám odskúšané, je to aj výhoda, staršie mi pomohli s malými, ale keď sme mali niečo rozrobené s veľkými a niekto z maličkých sa napr. pocikal, alebo len potreboval, aby som s ním išla na WC, ťažko som tých starších po návrate znovu zapálila pre činnosť, ktorú sme už mali predtým rozrobenú. Je pravda, že mladšie deti sa ťahali za staršími, ale nie všetky, pre tie utiahnutejšie bola prítomnosť starších detí prekážkou. Niektoré zo starších nenapredovali podľa mňa tak, ako by napredovali vtedy, keby mali okolo seba viac kamarátov rovnakého veku, tieto deti už radi pracujú v skupinkách. Ja som radšej za vekovo rovnaké skupiny, argument, že v reálnom živote také nie sú mi je smiešny, pretože v takých skupinách budú minimálne 9 rokov v základnej škole, 4 na strednej, prípadne ešte na vysokej a to je dlhá doba. Deti sa učili síce tolerancii, možno boli viac empatické v zmiešanej triede, ale aj obmedzované....a pre učiteľku je to aj výhod, aj nevýhoda.
moj nazor pre mladsie deti vyhoda ale nie upne vzdy a pre starsie nevyhoda
@katecameron v podstate s tebou súhlasím
je to fajn...
starsie deti sa ucia pomahat, hrat , zapajat do aktivit s detmi mladsimi...
a mladsie deticky sa ucia od starsich, chcu byt sikovni ako oni, napodobnuju ich v cinnosti...
tiez to mam odskusane a bolo to ok, bez problemov...
nas Peto chodi do triedy kde su deti 3-6r, cize az po predskolakov. ja to vidim vzhladom na jeho povahu ako nevyhodu, pretoze nie je ten typ co musi byt za kazdu cenu vsade prvy, este nevie dobre po nemecky nevie sa branit ani spravne reagovat a starsie deti sa mu smeju. myslim ze medzi 3r by si nasiel skor kamaratov, takto je to pre neho tazke. dalej ma v triede este par chlapcov-dvojicky, kt. si starsi chlapci vyhliadli a pri kazdej moznej prilezitosti do nich kopnu alebo im robia zle. Peto ma chvalabohu tu vyhodu ze je dobre telesne stavany je vysoky ako 5r deti. ucitelky su 2 na 20 deti a neustriehnu vsetko, nerobme si iluzie. takisto ked som chodila s nim kym si zvykne do skolky videla som starsie deti aj ako strkaju do jedneho maleho dievcatka v Petovej triede. Radsej by som bola keby bol medzi rovesnikmia ale zial enmame na vyber
@eva4444 ucitel neni superman, ale obycajna zena-muz, neustriehne vsetkych a kazdu sekundu v triede... 🙂
vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody...
@tatiana1985 to ja plne chapem, ja som pisala moj pohlad na vec, ako sa v Petovej triede deti ku sebe spravaju na margo vekoveho rozdielu,nie na margo toho ze su vychovavatelky take alebo onake.
Ja mam dieta v triede so zmiešanými detmi a myslim si ze to nie je dobre. Podľa mna male deti potrebuju uplne inu starostlivost ako predskolaci. Pri nastupe do skolky vo veku 3 rokov, nam bolo povedane, ze staci aby dieta nenosilo plienku a pytalo sa na zachod. Coskoro sme narazili na problem, ze dieta potrebuje pomoct na zachode, alebo vyfukat nos co podla mna 3 rocne deti sami nezvladaju. Ucitelky na to proste nemali cas. A ked sa venovali malym detom zase zanedbavali starsie. Hladam momentalne novu skolku vyslovene kde su deti vekovo delene.
ja si myslim,ze zalezi od pristupu ucitelov, ako to tu uz bolo spomenute. Moj syn je tiez v zmiesanej triede,ale ucitelky su skoro vsetky uz dochodkyne, no ziadna slava, moc ich to s detmi uz nebavi a vidiet to,takze tam by nebola zmena,ani keby neboli tie triedy zmiesane. A naopak, pokial sa ucitel snazi,alebo vie ako na to s detmi,tak to moze byt super, je mi vsak jasne,ze to musi byt v tom pripade velmi narocne....
ja to vnimam ako vyhodu, lebo aj vo vekovo homogennej skupine je kazde dieta ine, a inak psychicky zrele, nech maju aj rovnaky rok narodenia...dcerka chodila rok do homogennej, nestazovala si, ale teraz zmenila a su total zmiesane triedy 3-6 rokov spolu, ona patri medzi starsie a bavi ju pomahat mladsim, obliekat ich, citi sa zodpovednejsie a viac pomaha ucitelke ako ked boli jednotriedka....ale to zalezi aj od povahy a surodeneckej konstalacie podla mna.
a najviac asi od pristupu samotnej ucitelky....
Tak ja by som zas povedala že záleží aj od dieťaťa.. nakoľko moje chodia do MS kde su len dve triedy , jedna trieda je 3-4 roky a druhá 4-6 rokov... staršia dcérka hned nastúpila do triedy kde boli staršie deti tak veľa sa naučila, pochytala hned to čo staršie deti, ale zas mladšia tak tá je menej vyspelá tak tu sme chceli aby išla do triedy kde su mladšie deti aby sa učila všetko pekne od začiatku, lebo na staršie deti maju učiteľky vyššie nároky ako na maličké detičky.. záleží aj od šikovnosti dieťatka , a ak zas su v triede veľa malých detí tak na tie staršie učiteľka nemá toľko času lebo sa treba venovať maličkým... 🙂
@babulka82 ahoj tak ako sa ti pozdava ta zmiesana trieda v skolke? Aky mas z toho pocit?
@barborkark vieš čo zatial v pohode 😉 Maly je spokojny ,učitelky perfetne ,v triede vačšinou tichučko a s detmj pracuju.Už vie jednu pesničku a kreslili takeho ježka takže zatial nemožem na nič nadavat.
Tak potom super. Nas to na rok tiez caka ale syn bude mat 3r v septembri tak dufam ze mi ho vezmu a ze tam bude spokojny, v zmiesanej triede 😉 drzim palce nech vam to vydrzi a maly je spokojny
pre mna dokonalou nevyhodou, idu podla mladších detí, keby som to vedela, dám do sukromky, cítim sa oklamaná.
Ahoj brnka.
Záleží pre koho. Pre učiteľa je to viac náročnejšie a pre dieťa je to lepšie, pretože tie mladšie deti sa viac naučia pri tých starších. Ja osobne mám tiež zmiešanú skupinu detí.