Ahojte, idem dat malú do skolky a zaujíma ma ako vnímate v niektorých škôlkach že je vekovo zmiešaný kolektív. Aké sú výhody pripadne nevýhody.
Dakujem
Ja mam teraz syna v predskolskej. Cely cas chodil s rovesnikmi. Tento rok ich rozdelili a ma v triede 4r deti. Zamna nieco otrasne. Vkuse nieco opakuje po nich. A vidim ze ani priprava do skoly nic moc kedze tie 4r deti robia nieco ine a predskolaci ine. Ale uz to vydrzime
Ja mám dieťa v takejto triede - deti od troch do šiestich rokov. Áno, občas príde s hlúposťami od mladších. Ale všeobecne to hodnotím pozitívne. Momentálne je vekovo niekde v strede, čo znamená, že už má istú zodpovednosť za mladších (pomáha im obliekať sa, musi na vychádzkach držať menšie dieťa a dohliadať naň). Dáva mu to pocit dôležitosti a učí byť zodpovedným.
Nepatrí ale ešte k predškolákom. Ti majú každý deň vyhradený čas na výuku, keď sú v inej miestnosti ako ostatné deti. Predškoláci ho napriek tomu oddelenému vyučovaniu veľmi motivujú a sám sa dožaduje aj doma aj v škôlke, aby sme mu dávali riešiť úlohy ako majú staršie deti.
V podstate si ani neviem predstaviť iné. Dcéru som mala v triede 1-6 rokov, syna teraz v 3-6 rokov. Mne sa to zdá jediná možnosť, však trochu ako bežný život, kde sa človek musí naučiť žiť so staršími aj mladšími.
Za mna zalezi od toho ako vela deti aj jej veku tam bude. Lebo ja mam skusenost, ze dcera bola ako 3 rocna v triede s 5 rocnymi detmi. V jej veku tam bolo este jedno dievca, potom mozno dvaja 4r chlapci a zvysok 5 rocne deti. No a problem bol, ze tie 5 rocne deti sa nechceli hrat s 3 rocnou. Bola pre ne moc mala. Medzi 5 rocnym a 3 rocnym je obrovsky rozdiel. Potom sa jej zacali smiat, ze skaredo kresli, mala potom asi rok uplne odmietala kreslenie. Ak by to malo byt takto, tak za mna nie. Ak by tam bolo viac deti aj jej veku, tak to moze byt v pohode.
Výhody žiaľ nevidím teda pre 3-5 možno áno jedine v tom, že 3r sa nebudú hanbiť starších a starší nebudú "šikanovať" menších ale predškolkárov by som jednoznačne nechala samých nie s 3 ročnými deťmi
Syn je v zmiesanom a nakoniec tie deti vedia, kto je ich rovesnik, kto je mensi a kto uz velky. Moj je v strede a z jeho slov aj co vidim sa s malymi 3r detmi nehra a ani s predskolakmi (casto odlozenymi 7 rocnymi). Aj ucitelky ich davaju k stoliku podla veku aj same deti sa podla toho kamaratia. Takze nepisane su tie vekove skupiny prirodzene vytvorene. Ja nevidim ziadne plus ani minus. Sam vravi, ze ten je este maly, ten uz velky, s tym sa nehra. Ani sa mu necudujem
Celé zle
Starší šikanujú mladších
Dcéra ma 3r a aké blbosti neslušné sa od nich naučila nejdem ani vravieť.. rozmýšľam už nad súkromnou…
Pre mensie deti je to dobre,lebo sa vela naucia,starsie naopak stagnuju,lebo sa musia ucitelky venovat aj tym mladsim. Starsi zvyknu opakovat veci po mladsich,vydavat zvuky,napodobnovat ich a naopak.Mne sa to nepacilo. 4r.mi dali rovno medzi predskolakov🙈Mali tam dievcatko,co malo este dudel,to bolo fakt zaujimave. Moja sa v 4r.naucila s nimi abecedu,aj basnicky na rozluckovu besiedku a potom si to cele o rok zopakovala😁
Zalezi akym vychovnym smerom/typom je skolka. Moje deti boli wo waldorf-montessori, kde je miesane prirodzene. Cize deti 2,5-7r. Spolu v triede, starsie mali na starost mladsie (museli im pomahat s obliekanim, rozdelovanim priborov, upratovanim hraciek, ukazovali im, ako na niektore veci idu velkaci)- vobec ziadne dieta nebolo tahane "dozadu", naopak deti boli viac samostatnejsie a zodpovednejsie ako rovesnici. Ale kolektiv bol rovnomerne rozdeleny (cize 3x deti 3rocne, 3x 4rocne, 3x 5rocne, 3xsestrocne, 2x7rocne). A po prestahovani sa dostalo najmladsie dieta do prirodnej skupiny s waldorf pristupom, ale boli 8 deti 3rocnych a moje 6rocne a teda to nezvladali ani ucitelky a museli sme dieta preradit do inej skolky. Zhodou okolnosti je v predskolskej triede, kde su vsetky deti rovnako stare..... a stagnuje. Cize ja som po vlastnych skusenostiach za primerane zmiesany kolektiv.
moji chodili do zmiešaných tried 2-6rokov (opozdilci dokonca skoro do 7r.) Bolo to v pohode, akurát na učenie niekedy nebolo dosť času, lebo učiteľka mala viac roboty s "miminami", ale napr. najmladšej pomohlo, keď bola v škôlke najstaršia- predškoláčka, že sme jej vysvetľovali, že sa musí pekne správať a tak, lebo je vzorom pre tých malých, že oni po nej budú všetko opakovať. Tak sa tam vlastne hrala na "staršiu sestru". Lebo doma dosť na ňu vplývalo to, že je najmladšia. Tak si to takto trošku kompenzovala a "starala sa" o tých malých
U mas v AT du asi len taketo skolky (iné nepoznam). Moja sa vacsinou hravala s tými mensimi deti, opatrovala ich, pre nu to bola velka úloha a aj učiteľky ju za to chvalili. Ale taktiez sa normalne zapajala do hier a úloha s rovesnikmi,aj keď ich tam nebolo veľa (ako predskolaci boli tusim len 3). Zvlášť riešili predskolacke ulohy, chodili na exkurzie,kde male deti nesli
Moja vnučka chodila do takejto škôlky 4 roky.Do teraz na škôlku spomína a to je už tretiačka.Nemali sme žiadne zle skúsenosti.Vnucka bola spokojná a to je najdôležitejšie.
Robim v skolke s vekovo zmieanou triedou a neviem si to vynachvalit. Starsi tahaju mladsich vo vedomostiach a praktickych zrucnostiach a mladsi tahaju starsich v empatii, trpezlivosti a vodcovskych zrucnostiach ❤️ Za mna su zmiesane triedy super (aj pre mna na pracu, aj pre deti na vzdelavanie) ale ako pozeram diskusiu vyssie, vo vela skolkach to ocividne nefunguje tak, ako by mohlo 😕
Moja má 4,5r a je v takom zmiešanom kolektíve, od 2-6r. Nejak nevnímam nejaké prekážky, je ich tam max 28 deti, dokonca sa hrá s oveľa mladším chlapcom, starších sa ostycha zrejme troška. Keď majú edukáciu, sú rozdelení na 2 skupiny, starší a mladší. Ona je už medzi tými staršími, takže môže ju to akurát tak dopredu ťahať. Pre mňa je aj výhoda, že sa tam chystam dať mladšiu keď bude mať 2,5r, takže nebude to taký šok, keď tam bude mať sestru. Teda dúfam 🙂
@missi123 tak výhody že starší potiahnu mladších, nevýhody starší začnú opakovať po mladších😉neboj deti sa prispôsobia....ono skôr záleží od aktivít aké pripravia učiteľky a aby zaujali všetky deti....