Ahojte.Založila som túto skupinu pre mamičky detí ktorým diagnostikovali ADHD a chodia do predškolky.Ako sa správajú v školke a ako sa u Vás stavia ku vášmu dieťaťu učiteľka v MŠ?Moj syn chodí aj k psychologičke.Ďakujem za každy názor a postreh.
@monkka21 Ahoj.Prve sedenie u pedopsychologicky bolo take ze sa pytala na celkovy zdr.stav,my sme boli na genetickom a neurologickom...Na neurologickom vysetreni ty aj tak nic nezistia teda pokial ty nerozprava,mne Martinko nerozprava,preto tam chodime a ma aj problemy so spravanim sa,na dalsie sedenia chodime tak ze ho tam dovediem a psychologicka ma poslala na hodinu prec,ona tam s nim je sama,aspon Martinkova to tak robi...Ked pojdes ku psychologicke musi stanovit diagnozu Martinko ma to ADHD.Musi vytvorit spravu a daj ju riaditelke,aby vedela ako sa s k nemu spravat...Psychologicka v takychto pripadoch rozhoduje aj o odklade ale Martinkovi ho nedala aj ked to navrhovala riaditelka,len o tom moze rozhodnut iba psychologicka,Martinko musi byt medzi detmi,aby rozpraval a aby sa vela veci naucil..Tebe dcerka nerozprava alebo ma iba problemy so spravanim sa?
@katuska268 ahoj,dcera rozprava,začala sice skoro ako 4 ročná ,ale rozprava už.ona ma problem so spravaním.Dnes som ju objednala k neurologičke ,ale termin ma až 4,10, a k psychologičke som sa vôbec nedovolala ,budem tma museť isť asi osobne ju objednať.Prave sme prišli zo školky a zase len stažnosti,učilke ušla,cely den mala zachvaty zurivosti,alebo že si išli umyť ruky a ona z ničoho nič začala že sa bojí,ked išli spievať tak ona vobec sa nezapojila uplne robila niečo iné.že učitelka ju musí stale držat za ruku lebo hned robi iné veci,a ked jej niečo hovorí tak malá vôbec neraguje a nepočuva ju. ☹ 😢
@monkka21 Tam bude ta pourucha spravania ADHD.Martinko sa sice takto nesprava v skolke,u neurologicke sa mentalna sposobilost neda urcit...Myslim tym cez EEG.To mi povedala neurologicka kde som bola ja.No a to som si myslela ze Martinko sa strasne sprava ale ako pises je to ovela horsie,psycholog ti pomoze,mne sa Martinko zlepsil odkedy tam chodi,ale tiez ma svoje vybuchy zlosti.
@katuska268 je to strašné veru ☹ som myslela.že v škôlke sa zlepší medzi detmi,ale asi to bude ešte horšie.
@monkka21 Ked bude chodit ku tomu pedopsychologovi mozno sa to casom zlepsi.Ale ak nie moze mat odklad...Za tu dobu bude chodit ku psychologovi,len by si sa mala poraidt s opsychologom...
@katuska268 no však ideme na vyšetrenia tak uvidím čo a ako len dufam,že ju nebudu chceť vylúčiť zo školky.
@monkka21 No potrebujes to vyjadrenie od psychologicky...Nepytala ho od teba riaditelka?Odo mna ho vyzadovala...Psychologicka jej ho poslala a oni mali aj nejake posedenie s riaditelmi materskych skol...Ale tam neviem presne co riesili...Vsak uvidis co ti povedia,riaditelka skolky kde chodi Martinko ho chcela dat do pomocnej skolky..a to ma nastvalo a riadne
Ahojte baby, ja riešim presne tento istý problém. Môj syn chodí už druhý rok do škôlky a tiež počúvam len negatívne sťažnosti zo strany učitelky naňho. Ževraj sa hraje iba sám, že nepočúvne keď ho vyzvú aby išiel kresliť (že on ím povie, že on nemusí). Potom, že je taký svojský a samotárský a zase vonku je ako strela len pobehuje sem a tam a dosť ťažko je sním aj niekam ísť, lebo vôbec neobsedí. Teraz neviem, či tiež nemá tú poruchu sústredenia sa alebo je len živý. Tiež som sa dnes už v záchvate zúfalstva objednala ku detskej psychologičke, nech zhodnotí, či je malý po psychickej stránke ok.
Ahojte baby,aj na mam trocha pozornostou,v skolke tiez staznosti na dcerku ale po navrate do skolky po prazdninach zatial ok.nic.dcerka ma v dec.4.a
@jamocka to, ze sa chce hrat sam, moze byt jednoducho jeho povahova crta, nehovoriac o tom, ze moze byt citlivejsi, zazil nejake odmietnutie, alebo konflikt, a chce sa tomu vyhnut. Urobila si dobre, ze sa ides poradit. Vies, ako ucitelka, ked vidim takuto staznost na dieta "ked mu povedia aby siel kreslit tak nejde..." 😖 Tak asi ho to nebavi 😝 Chvalabohu v skolke si to moze este beztrestne dovolit. A pani ucitelka nech pouzije ine motivacne metody, ak teda nejake pouzila. Lebo zavolat dieta, k nim nepatri. Moja dcera do 5 rokov nechcela sediet pri stole a kreslit. Bola skor komunikativny a "manazersky" typ 🙂 Bavili ju symbolicke hry (hry na nieco). Stiahla si hned partiu a uz mali obchod, kuchynu, muzikal...uz rozvijala dej a vsetkych zucastnenych strhla so sebou. Pre niektore ucitelky " nechce vobec kreslit"... pre ine " tvoriva, spolocenska, komunikativna, s dobrou schopnostou pozorovat a kopirovat svet dospelych..." 🙂 To, co popisujes, sa najcastejsie objavuje u chlapcov. Nemaju az taky zaujem o cinnosti zamerane na rozvoj jemnej motoriky, ci komunikacne cinnosti. U chlapcov je vacsinou viac dominantna lava hemisfera mozgu. Prava u dievcat. Kazda zodpoveda za urcite schopnosti, ci danosti ku ktorym viac inklinujeme a su pre nas prirodzenejsie. Preto dievcata krajsie pisu, vysivaju, hackuju, radi kreslia... 🙂 a muzi so svojou potrebou fyzickej aktivity lovia mamuty, hraju futbal, rychlejsie behaju... Ak sa niektore ucitelky takto zacnu pozerat na veci, nebudu chlapcov karhat za ich "zivost", a dievcata, ci zeny, ktore maju problem s priestorovou predstavivostou uz nebudu oznacovane za hlupe. Kazdy mame svoje silne a slabe stranky 😉
Mala som v triede takehoto "futbalistu" ktory uz len cakal, kedy vypadneme von. Strasne rychly, sikovny a obratny. Radost pozerat. K praci pri stole sa dostal postupne. Najskor som ho nalakala na kreslenie na velku plochu na zemi, cas, ktory tam stravil sa postupne predlzoval, a doslova sa nasiel v malovani. A vobec, malovanie bolo u vacsiny tychto "vrtuliek" velmi oblubena cinnost. Videla som, ze to na nich posobi uzasne relaxacne 🙂 Hlavne take volne abstrakcie, bez zadania temy, miesanie farieb podla vlastnej vole.... Takyto chalani sa postupne tesili aj na navliekanie koralikov, "hribiky", aj rozne vysivacie aktivity. Dolezita je siroka ponuka a moznost volby dietatom. Nie vyber pedagogom. Len tak sa moze vytvorit vnutorna motivacia. A ta je pre rozvoj osobnostnych kompetencii dietata klucova... Neznamena to, ze dieta si moze robit co chce, ale ze je zbytocne, aby robilo, co nechce. Vobec nikomu to nepomoze 🙂
P.S.: pripajam fotecku, nech si aj ja trochu zopakujem 😉
Veľmi pekne dakujem za povzbudenie. Ja si tiez myslím ze je živši, len pre istotu a môj vnútorný kľud si to chcem ist overiť u psychologicky.
Ahojte, mam 3.5 rocneho syna, u ktoreho je podozrenie na ADHD. Od septembra je v skolke, kde sa mu velmi paci. Od kedy tam nastupil, tak robi velke pokroky. Ucitelka mi vcera oznamila, ze si vsimli, ze moj syn iny ako ostatne deti, ale este mu davaju cas do konca roka na adaptaciu. Comu celkom nerozumiem, lebo predtym stale hovorila, ze s nim problem nie je, nerobi zle, len niekedy nerobi to, co od neho chcu. Je ADHD taka vazna diagnoza (podozrenie na ADHD), ze mozu dieta vylucit zo skolky? Ak ano, co s nim bude dalej? Musia taketo deti chodit do nejakych specialnych skol? Mam sa vzdat nadeje, ze raz pojde do klasickej zakladnej skoly? Cela tato situacia je pre mna tazka, je tazke zit v neistote, ci to naozaj bude nejaka porucha alebo len vzdor. Ako sa vyvinuli vase deti? Je to vekom s nimi lahsie? Dakujem za kazdu odpoved.
ahoj,dcera ešte nemá diagnozu,,ideme len na vyšetretnia k psychologičke a neurologičke.,ale je vysokopravdepodobné ,že má adhd.tiež je predškolačka,hned prvy deň v škôlke bol problém a učitelky si hned všimli ,že niečo nieje ok,aj u očnej doktorky sme mali problém na vyšetrení,už 3x sa jej nepodarilo spraviť s nou všetky vyšetrenia,tak v škôlke mi povedali,že aby s nou mohli pracovať musí mať diagnozu.vieš mi povedať ako prebiehaju všetky vyšetrenia?