Ahoj. Chcel sa opýtať, či máte niekto podobný problém. Mam dcéru 4 ročnú, ktorá rozpráva ale zle, my s mužom jej rozumieme, ostatný niekedy nevedia co hovorí, vyslovuje zle, rozpráva v škôlke veľmi málo, doma veľa ale nie čisto, s chybami, nechce opakovať, keď ju opravím, nechce po mne zopakovať, skúšala som to už aj hravou formou, nezaberá. V škôlke som sa pýtala či to treba riešiť, povedali mi, že zatiaľ nie, že sa uvidí v strednej triede. Keď nastupovala do škôlky hovorila extrémne malo, malá škôlka jej ale v rozprávaní veľmi pomohla a teraz rozmýšľam co ďalej. Navštíviť logopéda? Neviem ako to budem časovo stíhať a ani či bude dcérka spolupracovať, nakoľko v škôlke nechcela viac ako polroka s učiteľkou komunikovať.
Na druhej strane sa ale bojím, aby nedostala p9tom odklad do školy, ved v predškolskej sa už učia veci na nástup do školy a keď nebude vedieť riadne rozprávať, tak ako sa pripraví? Neviem co robiť, som z toho smutná. S dcérkou si čítame, snažím sa s ňou rozprávať, ale mam pocit, že to ide extrémne pomaly. Mali ste niektorá s dieťaťom rovnaký problém? Ako ste to prosím riešili? Ďakujem.
takto, kazdy Ti napise max svoju skusenost, ale nikto (ani ty) nevie, ako to v skutocnosti bude. Vela detom sa rec upravi sama, vela je takych, co na tom makaju roky s logopedickou a rec sa upravi, a potom su take, co aj poctivo pracuju, ale sa tie vysledky nikdy nedostavia, alebo nie v zelanej miere.. Cakacky u logopedov su niekedy aj pol roka či rok, ako kde, takze minimalne by som ju zapisala na cakacku ku klinickemu logopedovi, aby ju zdiagnostikoval. Co "najhorsie" sa Ti moze stat, ze v case, ked Ti zavola, uz bude problem vyrieseny, alebo Ti na diagnostike povie, ze dalsie navstevy nie su potrebne.. ale zacat to riesit v 5 rokoch, pokial ide o komplexnejsi problem, nie len o "R", ktore sa da docvicit, je casto fakt neskoro..
Inak mne pomohlo, keď mi vysvetlila logopedička, že mám slová - zvuk, spájať vždy s niečím iným. Tak som mu vždy pri slovách dala do ruky ceruzku a písala s ním. To mu lepšie slová v hlavičke fixovalo.
Ale to bol náš prípad s jedným synom. S druhým sme museli pracovať inak. Vždy je to individuálne.
Už by som nečakala. Proste čas bezi. Zajtra by začala zháňať logopedicku.
Píšeš že ostatní jej nerozumejú, veď to ju vyčleňuje aj z kolektívu deti, obmedzuje ju to v interakcii a deťmi aj dospelými
No už určite treba riešiť. 4roky je už dosť vysoký vek, aby sa už rozprávala ako tak čisto, R ide často ťažšie, ale inak by to už malo ísť. Lebo keď nebude sa čisto rozprávať ostane dlhšie v školke
Tiez by som riesila, minimalne v ba su ak dost dlhe cakacky. V 4r uz bude spolupracovat, logopedovia vedia, ako na to. Hladaj klinicku logo.
Takéto problémy sa riešia od 3rokov.To sa nevyrieši zo dňa na deň.Nerozmyslaj,či bude spolupracovať hľadaj logopeda.A čo je na tom také hrozně,že bude mať odklad do školy.To je ten najmenší problem.
Začnite to riešiť teraz súkromne s logopédom. Tá naša si spravila aj diagnostiku podrobnú, to robia asi všetci logopédovia. A odrazíte sa od toho čo zistí. Len treba s dieťaťom už pracovať, to pôjde 🙂 Nenechajte si nahovoriť v škôlke, že je ešte čas. Mne vraveli že je čas a dieťa malo dysfáziu. Materinská intuícia v tomto väčšinou neklame.