My sa sice chystáme do skolky az v septembri o rok, ale zaujimalo by ma, ze co vsetko by sme sa mali naucit... popripade co vedia vasi drobci vo veku 3. rokov 🙂
To závisí od škôlky. Od nás nechceli nič. Myslím, že väčšina škôlok vyžaduje, aby boli deti bez plienok, inak o nejakých špeci-nárokoch neviem.....
ja mam skor na mysli vedomosti... 🙂
peta - do škôlky idú preto, aby sa tam niečo naučili, nie preto, aby dávali učiteľkám prednášky....to by už bola sila, keby sa od detí nastupujúcich do MŠ vyžadovali nejaké vedomosti....
ako písali baby vyššie - hlavne by nemali mať plienku, ostatné sa naučia tam 😉
tak musim zmenit nazov temy na "Co vedia vasi drobci pri vstupe do MS" 🙂
vroni prave pozeram ze sa nam babulky rovnako volaju... len nam tam ako si pani z nemocnice zabudla dat H (Natalie - Nathalie) 😅
ja mam dojem ze vela skolok vyzaduje 3 veci: byt bez plienok,napapat sa sam a obliect sa sam....ale Peta ma na mysli nieco ine 😉
hej hej lilyk myslela som ze co vsetko uz deturence vedia... napriklad my viem kde je vpravo a kde vlavo, kedy sa moze ist cez cestu a tak.... 😅 ci poznaju farby a tak... kedysi deti nevedeli pomaly nic ale doba sa meni 😀
inak uz som pisala adminkam, aby mi zmenili nazov temy 😀
petaba, vo veku nastupu do skolky napreduje vyvin dietata tak rapidne a rozdielne vo velmi kratkych casovych intervaloch, ze nejake jednotne posudzovanie schpnosti a znalosti by bolo naozaj nerealne.
deti su v tomto vedu silne individualne zaujmami a schopnostami - jeden sa zaujima o farby, iny radsej pocita, niekto zas najradsej spoznava zvieratka. a o dva mesiace uz vedia zase tolko novych veci, ze sa to neda zjednotit do nejakych pravidiel.
presne ako píše briketa - každé dieťa je iné, preto sa nemôžu vyžadovať nejaké "vedomosti" pri nástupe do škôlky a presne preto ani v škôlkach neexistujú učebné plány, existuje iba akýsi "profil absolventa", teda to, čo má dieťa vedieť pri odchode z MŠ... 😉
a inak -tú tvoju vetu, že kedysi deti nevedeli pomaly nič som akosi nepochopila (možno som už dlho na materskej 😕 😕 😕 😕 😕 ), ale ja mám práveže pocit, že my sme toho kedysi vedeli viac a v mladšom veku sme boli samostatnejšie ako dnešné deti - týka sa to takých bežných činností, jasné, že sme nevedeli zapnúť a vypnúť počítač a pod., lebo vtedy žiadne neboli.... 😉
a ešte P.S. - ak ti zmenia názov témy na "Čo vedia vaše deti pri vstupe do MŠ", tiež sa toho veľa nedozvieš, lebo niektoré ide do škôlky ako 2-ročné a niektoré až ako 5-ročné, tak tam dosť ťažko porovnávať 😵
jaduska s tou vetou som to myslela tak ze sa detom tolko nevenovalo a ze nemali tolko podnetov na ucenie... nemyslela som ze my sme neboli dostatocne zrucni aby sme sa nieco naucili... len to nikomu neprislo dolezite... 😉
ja viem ze kazde dieta je ine... ale vie len to co ho mama nauci... ak ho nauci poznat znacky aut tak bude vediet to ... no my to urcite vediet nebudeme... ked to bude na mne... je mi to zbytocne...
chcela som vediet ze ste vy naucili v tomto veku deti... chapete co chcem vediet... chcem dojst na nove napady ze co vedia ostatne deti a to sa popripade naucit tiez... moja mala sa celkom rychlo uci... tak to chcem vyuzit... 🙂
u nás do škôlky chodia aj deti, čo majú plienky a to sú tam aj 3,5 ročné deti. jesť sa naučia sami, zvyčajne im pomôžu vychovávateľky alebo učiteľky.
to je fakt ak to este nevedia pochytia to od ostatnych 🙂
moja po prvom dni v škôlke vedela 2 pesničky, našťastie plienky sme dávno odstavili, po 2 mesiacoch sa naučila toľko vecí, čo doma by som ju nenaučila a to hlavne pekne papať aj polievočku a druhé. spinkať sme chodili domov, pretože na predlženej MD ju nemôžem nechávať spávať.
neboj, veľa sa naučí a bude sa jej tam páčiť. mne vôbec neplakávala ako ostatné deti a dokonca sa ja cez víkend pýtala do škôlky. a ráno už bola skôr hore, ako ja alebo deti. nemohla sa dočkať.
ja si tiez myslim ze ona nebude plakat... strasne rada je v spolocnosti deti a nastastie si aj dost rychlo hlada kamaratov 😵
tak to je dobre aspoň sa nestratí keĎ som išla po prvý krát pozrieť s malou do škôlky tak sa hneď skamarátila s deťmi a začala si tam zvykať. dokonca vyvolala konflikt ale deti sú deti. po hodine keď som chcela ísť preč s tade konečne domov sa najesť tak nechcela ísť a strašne plakala. obľúbila si len jednu učiteľku a tá je jej.
tak to je super ze tak rychlo zapadlo 🙂
Peti - ak ti môžem poradiť, uč ju hlavne priestorovú orientáciu - hore, dole, vpravo, vľavo - veľa detí s tým má problém ešte aj v prvej triede...moja najstaršia ide v septembri do školy a mám pocit, že toto ich v škôlke vôbec neučili, alebo tomu nevenovali dostatočnú pozornosť, pretože napr.keď od nej niečo chcem a nemôžem si to vziať sama, tak ju slovne navigujem a ona má dosť problém sa zorientovať...
No a na precvičovanie pamäte taká tá klasika - pesničky, básničky, riekanky - primerane veku, nechaj ju veľa kresliť, modelovať, maľovať prstami, písať po stene (my sme mali na celej stene nalepený baliaci papier a tam maľovala, cvičí sa tým motorika ruky) a každé jej dielo pochváľ, aj keď obloha bude zelená a tráva červená.... 🙂
orientaciu v priestore mame ako tak zvladnutu... dik za rady 😉
marek sa sam oblecie,vyzlecie,prezlecie,zachod je samozrejmost,na je sa sam-vie basnicky,pozna farby ,kresli a ostatne sa nauči
moj maly ide v septembri,a vie sa obliest,aj ked niekedy opacne,, 😉 sam na zachod,umyt,proste zakladne veci,vie sa najest sam,aj si natriet chleba,aj ked je po linke bordelu,len este slabo rozpravame,,to je nas problem,ale nemam strach ze sa nedohovori,a tam zacne kecat,,kamoskin syn ma tiez 3 roky,a pozna znacky aut,napr:takze je to diskutabilne,nezalezi len na tom ako sa matka venuje dietatu,ale hlavne na nom,dieta si samo urci kedy je na vsetko pripravene.
peta ides na to spravne, ze chces malu naucit cim viac, jednoducho ju uc vsetko co ta len nepadne. Ja nevidim limit... ved aj tak sa to vsetko raz bude musiet naucit. Hlavne vsetko robit s radostou a nenutit dieta ak nechce. Zapojit ju do vsetkych moznych aktivit a ona pochyti vsetko co sa jej zda dolezite
🙂
petaba dieta je ako papagaj, ked mu to povie 100 krat niekde sa to tam ulozi a zapamata si.... najlepsie je ucit fornou hry, ja som naucila mojeho 2 rocneho synceka priestorovu orientaciu pesnickou. Uplne jednoducho som mu spievala hore dole hore dole, doprava dolava doprava dolava dokola dokola urobime bac 😅 uplne jednoduche a hlupe ale porpi tom sme isli hore a dole.... a jemu sa to pacilo....
Dokonca vie aj farby ale to je znova len tym, ze vzdy ked nejake auticko zoberie do ruky, tak mu poviem akej je farby a akej farby su kolesa..... no proste nikdy to nieje len auto, autobus, lietadlo, vlacik ale zlte auto, cerveny autobus.....
edita suhlasim s tebou, ze dieta sa nauci vsetko ked je na to pripravene, ale cim viac sa venujes a hlavne hras sa s nim cim je mladsie, tym sa rychlejsie uci, lebo to nevidi ako ucenie ale hru 😉 teda aspon u nas to tak funguje.
petaba moja mala,ked mala 1a pol roka,vedela pekne rozpravat a vedela naspamat kazde stvrte slovo z basniciek a zacala som ju ucit po anglicky zakladne slova.Ako dvojrocna vedela pocitat do desat a vedela mozno 20 pesniciek a basniciek a to aj anglicke a nemecke a vedela vymenovat loga obchodov.Plienky sme prestali pouzivat pred dva a pol mesiacmi a to uplne,proste ich uz nechcela ani na noc.Papat papa sama,ale s polievkami to neriskujem.Tiez sa uz vie vyzliect,obliect,umyt rucky a tak.
Matusko ma 3 roky a okrem tych beznych veci, ze farby, orientacia, basnicky, pesnicky a pod., pozna okrem 3 pismeniek celu abecedu. V 16 mesiacoch poznal tusim 6 pismen, a postupne sa nejako naucil dalsie, az som zistla, ze ich vie uz skoro vsetky. A tak ako Dianockina dcerk, loga, rovnake obrazky...to je jeho 😀 Najskor som to stale chcela riesit, teda nevedela som co s tym, teraz som uz zmierena s tym, ze co bude to bude 😀
Ale myslim, ze do skolky stacia sebaobsluzne cinnosti a ziadnu inu podmienku nemaju 😉
tak nese ditko,si umi dojit vycurat samo,utrit, splachnout,jdem si umit ruce,utre se,svleknout se,neobllikne se,jen kdyz jde ze zachodu,tak si natahne kalhotky a teplaky,ponozky,bundu,mikinu,to neumi,pocita do 5 a umi zakladni barvy,pismenka ji nic nerikaj,umi lehky basnicky,tesi doplnuje slova.
umyt,hruza ☹
ja som nastup do skolky mojich deti zvlast neriesila. moje dve deti vedeli nieco akzde nieco ine.
syn mal len svoje zaujmy (a stale ma) a bezne prakticke veci ho nebavili. napr. poznal pismena, dvojciferne cisla, znacky aut a podobne. nechcel rozpravat, mal svoju vymyslenu rec a rozpraval tou recou a nikto mu nerozumel, ani my. na druhej strane mal este plienku na spanie, nechcelo sa mu obliekat a tak. vsetko v skolke dobehol, prisposobil sa rezimu aj za pomoci perfektnych uciteliek. zacal aj rozpravat slovensky, lebo konecne pochopil, ze takto sa nedohovori.
dcera ta zase nemala plienky, rychlo sa prezliekala, bezchybne sa vedela najest a vsetky ostatne prakticke veci, pekne na svoj vek rozpravala.
filipko nastúpil do škôlky ako 2,7 ročný. vedel farby, abecedu a rátať do 10 tuším. rozprával pekne čisto až na R ktoré sa naučil ako 5 ročný sám od seba. nevedel sa obliecť, obuť, sám najesť ani napiť z pohára (pil iba z fľaše).na spanie mal plienku, na záchod sa pýtal. po mesiaci v škôlke pil z pohára a jedol sám všetko vrátane polievky. s obúvaním a obliekaním mal problém dlhšie ale ako budúci školák to ovláda. síce ešte neovláda šnúrky a gombíky ale to v dnešnej dobe nerieším. viem že aj to sa časom naučí.
tamarka je ide do škôlky teraz v septembri takisto ako 2,7 ročná a je bez plienky, v pohode sa sama naje, sama si utrie cikuľu, snaží sa sama obliekať a obúvať aj ked ešte potrebuje dopomoc. vie zopár básničiek.
ja by som deti nikdy neporovnávala. každé je iné a každe je výnimočné. potrebujú predovšetkým veľmi veľa lásky. všetko ostane sa skôr či neskôr naučia.
Hlavne pytat sa na zachod a napapat sa sam.