Ako stlmiť prejavy hnevu u štvorročného syna?

martinkaadominik
27. apr 2015

Náš 4-ročný syn je dosť impulzívny a výbušný. Akonáhle nie je po jeho vôli, hneď sa hnevá. Keď sa mu niečo nepodarí, škriabe ma po rukách. Mladšej sestričke v poslednej dobe v hneve stále hovorí: "Ja Ťa spálim..." Ona sa na to samozrejme hnevá. Keď to riešim, syn stokrát sľúbi, že už jej tak nebude hovoriť, ale je to stále dokola. Chápem, že je v období, keď všetko chce dosiahnuť "sám" a je frustrovaný, keď sa mu nedarí. No do všetkého ho musím nútiť - do jedla, do obliekania... Najhoršie je to, keď má ísť stolovať, len málokedy si sám sadne a ide jesť. Radu nechať ho tak, nech sa naje sám, keď bude hladný, sme už skúšali. Je len viac nahnevaný a hladný, ale sám si nedá. Cítim sa už ním byť prevalcovaná.
Samozrejme, vie byť aj milý, aj k sestričke, chválime ho atď. No viac u neho prevláda hnev, nervozita, plač.

ivca88
27. apr 2015

Nie som odborník... a síce vlastne dieťa nemám .. no som s nimi v denno dennom kontakte ..
Myslím že vhodné by bolo vyvštívit psychologa ... aspon pár sedení.... lebo dokým je málý ...tak ho môžete " formovať" či usmernovat ..
Časom to bude iba horšie... a myslím že uz aj vy ste zúfalí...a skusili ste vsetko možne ...
Naozaj ... je to uplne bežne sedenie u detskeho psychologa ... a ten vám urcite viac pomoze ...ako ženy na MK .... pretože každe dieta je iné ...

siska53
27. apr 2015

@martinkaadominik co ja som citala,tak dieta nevie nejak tie emocie ovladat do cca 5-5roku. Nas maly je tiez nervak(po tatovi). A my sa nehnevame,ked nam.nie je po voli? Ale ano,len to uz vieme ovladat. Nezastavam.sa ich,len vysvetlujem. Inak u nas smerom k 5.roku badat vyrazne zlepsenie.
Nas napr.nema rad nahle zmeny,ale ked sa mu to povie vcas,lahsie zmenu prijme.
Takisto sa mi osvedcilo pomenovanie pocitov a klasika -,trvat na svojom,neustupit mu.