Ahojte,dcerka (3 roky) chodi 5 mes. do MS.Je velmi sikovna a rychlo sa nauci pesnicky,rada kresli a tvori...Mam vsak pocit,ze v skolke stagnuje.Pani ucitelky nechavaju deti hrat sa same alebo im pustia rozpravky.Dcerka sa naucila za tu dobu polovicu kratkej pesnicky a ked si chce kreslit,musi prosit o farbicky,ale casto mi povie,ze pani ucitelka ju nepocuva. Dcerka zacala casto pouzivat odpovede na moje otazky ako "nic" alebo "neviem" alebo "nic ti nechcem povedat".Po skolke sa sprava,akoby ju vypustili z klietky,proste ju vtedy nespoznavam.Na chodbach su vystavene dielka,ktore robili akoze deti,ale je zjavne,ze to cele robili dospelaci.Mala sa pekne vyjadrovala,ale teraz rozprava "kostrbato" a zjavne nema snahu sa vyjadrovat.
Okrem toho chcu mat ucitelky z nich dokonalych vojacikov a casto na deti kricia.Uz sa to riesilo aj s riaditelkou,ale bez vysledku.Neviete mi,prosim poradit,ci je niekde v zakone o MS nariadeny vzdelavaci poriadok pre urcite vekove skupiny deti ,ktory musia ucitelky dodrziavat?Neverim totiz,ze je to len o odlozeni a vyzdvihnuti dietata.
Prepáč, Lola, ale ja keby som mala také pocity z materskej školy, tak svoje dieťa tam nedám!
jedna vec je, ako pristupuje k detom skolka - to je potom potrebne riesit, ak nieco nie je v poriadku.
druha vec je reakcia dietata po skolke. moje deti chodili podla mna do najlepsej skolky, s krasnym pristupom k detom, s mnozstvom zaujimavych aktivit. deti milovali tu skolku, ale napriek tomu ich spravanie po navrate zo skolky bolo prinajmensom zvlastne. u syna to trvalo pol roka, u dcery aj vyse roka. spravanie ako - nedalo sa s detmi vyjst ani po dobrom, ani po zlom, velky plac, trucovanie, nechceli o nicom rozpravat, odpovedat na otazky, ziadne basnicky a pod. neskor som pochopila, ze napriek uzasnemu pristupu uciteliek, deti sa potrebovali odreagovat, minimalne od toho, ze v skolke museli posluchat, robit spolocne cinnosti, mali urcity rezim, ked som prisla, tak to potrebovali zo seba uvolnit... vacsinou dcera strasnym placom, v tom lepsom pripade az doma cca 20 minut, potom bolo vsetko ok.
teraz chodi dcera do inej skolky, koli zmene bydliska, ovela horsej, s horsim pristupom uciteliek, ale sceny uz nerobi, do skolky chodi rada, uz je lepsie adaptovana, cele to prekonala....
lolith, tiež by som uvažovala o zmene škôlky. Naša Hanka chodí do škôlky 2,5 mesiaca, pričom bola viac ako 3 týždne doma kvôli chorobám 😠 , ale naučila sa minimálne 15 nových pesničiek či básničiek, je oveľa samostatnejšia (chce sa sama obliekať a vyzliekať- o čo predtým vôbec nejavila záujem, vždy porozpráva čo robili, čo papali, kto čo urobili, alebo vedel či nevedel, mali besiedku ku dňu matiek, kde som videla, ako pracuje v kolektíve.......
Takže ja som maximálne spokojná a povedala som, ( chodíme do súkromnej škôlky), že my to za tie peniaze stojí.
... a dôvod, prečo som ju do súkromnej škôlky dala, bol presne tento + individuálny prístup, skvelé výchovno-vzdelávacie aktivity, o ktorých sú rodičia informovaní, atď........ Hoci verím, že sa nájdu aj skvelé štátne škôlky 😉
Keby som videla, že moje dieťa vývojov stagnuje, určite by som hľadala inú škôlku
lolith..... neviem ci navsetvuje tvoja dcerka sukromnu alebo statnu skolku....ale je to jedno .... pretoze pokial je to skolka, kde sa naozaj detom venuju nieje mozne, aby si pozorovala taketo negativne zmeny u svojej dcerky. Ja som ucitelka - riaditelka a pracujem s detmi predskolskeho veku uz pomaly 13 rokov. Momentalne pracujem v sukromnej skolke v Bratislave v Podunajskych Biskupiciach. Nieje mozne, aby dieta navstevujuce riadnu skolku v niecom stagnovalo a hlavne v predskolskom veku, kedy su deti ako spongie a nasavaju vsetko co sa im ponuka. V tomto veku im mozu ucitelky dat velmi vela do zivota. Ako pises riesilo sa to aj s riaditelkou a nic sa nezmenilo .... to je dost smutne ....samozrejme ze existuju programy na vychovu a vzdelavanie deti predskolskeho veku kde su ciele a ulohy rozdelene podla roznych tem a samozrejme rozdelene podla narocnosti a vekovych osobitosti dietata cize aj veku ....najnovsi takyto program je vynoveny a je to statny vzdelavaci program ....ak je to statna skolka mali by sa riadit podla takehoto programu ....a postupovat podla neho...samozrejme su aj dalsie modernejsie ako napriklad krok za krokkom a pod. dalej by mala mat skolka vypracovany rocny plan prace ....a ucitelky by mali mat pripravu na kazdy den, co s detmi budu preberat .... vsetko ale zalezi od riaditelky a samozrejme nasledne na to od schopnych uciteliek, ktore sa detom naozaj venuju a nielen ich " strazia" jedine co mozes urobit spytat sa podla akeho programu postupuju pri vyuke deti ... pytat sa kazdy den na denny program co budu robit a poobede co zase robili...je to uplne normalne a nemusi ti to byt proti srsti. Ak si aj tak neporadis urcite zmen skolku....ved chceme pre svoje deti len to najlepsie ....drz sa
este som zabudla aj pre ostatnych , ktory mate podobny problem ....aspon ilustracne si precitajte nieco o predprimarnom vzdelavani .... najdete na internete vo vyhladavaci ISCED 0 ...... to je statny vzdelavaci program 😎
jasné, že aj školky maju svoj vzdelávaci program a od minulého roku novy, reformovany. lenže ako rodič sa ťažko dokazuje, že to, čo maju napísané v papieroch v skutočnosti nerobia. každopádne, ak sa ani po dohovore s riaditelkou nič nevyriešilo, môžeš podať sťažnosť na školsku inšpekciu, myslím, že aj školky tam patria. a oni tam pošlu inšpekciu, ktorá to všetko preverí. najlepšie by bolo, ak by sa spojili viacerí rodičia, tak máte vacsiu šancu uspiet. aj tak to bude ale ťažký boj, držím vám palce