6 ročné dieťa nemá záujem o učenie

evelin83
7. feb 2015

Mile maminky, mame taký problém s ktorého som dosť sklamaná a neviem či sme zlyhali ako rodičia alebo je problém niekde inde.
Môj syn predškolák nar. 21. 03. 2009 bol včera na zápise do ZS a úplne pohorel. Pani učiteľka tam začala po mne kričať že prečo s nim nič nerobím, že potrebuje chodiť k logopédovi lebo nevie povedať R a aj po intelektovej strane to je slabé, vlastne vie napočítať do 5 a matematické úkony vôbec nevedel. Ja som sa s nim doma aj učila ale on vôbec nejaví záujem, naučila som ho písať svoje meno, ktoré aj tak na zápise napísal zle. Je to s nim hrozne učiť ho je pre mňa utrpenie lebo jeho zaujíma všetko iné len to nie. Podla mňa je chyba v tom že začal chodiť do škôlky až keď mal 5 rokov a to bol viac doma kvôli chorobe ako v škôlke.
A keď sa ho opýtam že čo ste robili v škôlke tak mi povie že hrali sa. A to sa tam nič neučia? Lebo ja som není študovaná učiteľka aby som ho učila doma na to je predsa škola. Som s toho dosť smutná a bolo vidieť že aj on bol. Samozrejme dostal odklad.
Prosím máte niektorá skúsenosti a ako mu mam pomôcť? Ďakujem Petra

asocial
7. feb 2015

@evelin83 tak to je super pristup pedagogickeho personalu..hanba..
ja si pamatam, ze ked som sla do prvej triedy, nevedela som ani citat, ani pocitat...a cuduj sa svete...hned v prvej triede bola zo mna najlepsia ziacka🙂 a niekolko rokov mi to ostalo..
a r som sa naucila povedat ako 5 rocna, a to napriek tomu, ze hovorila som skoro...

ty poznas svoje dieta..ak sa ti zda, ze nie je pripravene na skolu, pockaj este rok..

jasminet
7. feb 2015

@evelin83 za nasich cias deti pri nastupe do skoly nevedeli ani pocitat, ani pisat, ani citat (mozno 1 z celej skolky), o geometrickych tvaroch typu ihlan, kvader a podobne sme ani nechyrovali a vacsina z nas vystudovala... moja tiez nevie R, chodime k logopedicke, buduci tyzden ideme na zapis.

v skolke maju pracovne listy urcene pre prvy rocnik, s nimi pracuju a vzdy su v satni k nahliadnutiu, vela kreslia... ale aj doma mame vela knih a zositov pre predskolakov z kt. pracujeme, aj na nete su testy skolskej zrelosti, tak obcas z nich dcere ked ma naladu pracovat davam robit ulohy...

v skolke si sa nepytala co robia, ako maly napreduje, ako ucitelky vidia jeho nastup do skoly...?

bosoriak
7. feb 2015

@evelin83 TY MU MAS POMOCT??? Akoze skutocne musi dieta uz na zapise ovladat ucivo prvej triedy?

Aj mojej dcery sa ucitelka na zapise pytala na cislice a pismena a pocty a ja som len cumela, ze to co je. Pre buduceho prvacika je dolezite spravny uchop ceruzky a jemna mozorika. Tiez emocionalna vyspelost, t. j. ze uz neplace ked ide do skolky napriklad. Mal by chapat isty casovy plan dna a dokazat akceptovat organizovanu cinnost. Tiez aby sa dokazal sustredit aspon 15 minut na jednu vec.

Zvysok je praca ucitela, nie rodica. Uvazila by som zmenu skoly, pretoze toto mi pride ako uplny nonsens. Co tam potom chcu robit v prvej triede, preberat dejepis?
Fu ale ma to nahnevalo! Takto presne sa znechucuje detom skola a vzdelavanie. Panie ucitelky sa mozu hanbit.

Drzim vam palce, aby vam to neznechutilo dalsie vzdelavanie.

alaguema
7. feb 2015

@evelin83 Ak dostal odklad, tak ho treba nechať, nech sa ešte rok hrá. Ja zastávam názor, že škôlkárov treba učiť iba ak o to javia záujem. V opačom prípade je to kontraproduktívne. Chyba určite nie je v tom, že začal chodiť do MŠ ako 5 ročný. Moja dcéra šla do MŠ tiež až v tomto veku a vedela už písať. Ale preto, že ona sama o to javila záujem, tak som sa jej venovala aj v tomto smere. Nebuď sklamaná z tvojho dieťaťa...môže byť šikovný v mnohých iných veciach 🙂

liebling98
7. feb 2015

@evelin83 nebuď smutná a slová učiteľky si až tak nepripúšťaj. Logoped je dobrý nápad, poradí, ako s dieťaťom pracovať, ako mu vysvetliť, kam má dať jazyk, aby správne artikuloval.
Čo sa týka ostatných vecí, ak chceš odborné rady, skús ísť s ním na testy školskej zrelosti do CPPP, tam ho hravou formou otestujú a poradia, ako a v ktorých oblastiach sa mu máš venovať. Môjmu synovi sa to páčilo, pýtal sa, že kedy tam pôjdeme zas.
Čo sa týka toho, čo robia v škôlke, pýtaj sa učiteliek. Aj mne syn vždy povie, že nerobili nič alebo že sa len hrali. Ale viem, že každý deň s nimi vypĺňajú také pracovné zošity pre predškolákov, trénujú s nimi rôzne zručnosti. Aj tá hra má svoj význam - napr hrajú sa na obchod, na školu, na reštauráciu a pod.
Inak tie pracovné zošity si môžeš kúpiť, sú pre rôzne vekové kategórie a sú tam dobré cvičenia. Napr hľadať rovnaké obrázky, hľadať rozdiely, spočítať kvetinky, hviezdičky, povedať, či je viac kvetiniek alebo hviezdičiek. Je to rozdelené na rôzne kapitoly - pamäť, matematika, logické myslenie, kreslenie...
Hlavne sa nevzdávaj, za ten rok, čo má odklad sa toho veľa naučí.

molka
7. feb 2015

@evelin83 veľmi by som si rozmyslela, či dám dieťa do takej školy. 😒
Mám dcéru prváčku, tiež nevie čisto povedať R, ale nikomu to nevadí, žiaden učiteľ ma na to neupozorňoval a ja zatiaľ nepovažujem za nutné riešiť to u logopéda. Veľmi zvláštny (až drzý) prístup predviedla tá učiteľka na zápise, asi by som sa ozvala, ak nie priamo na mieste, tak aspoň dodatočne.

pribinak
7. feb 2015

Sudruzka ucitelka mohla by taktnejsia, to co syn nevie mohla povedat aj nejak citlivejsie a taktnejsie. Mohla miesto kricania dat nejake rady a odporucania a poslat vas k odbornikom: logoped, detsky psycholog, ....
Mohla vam odporucit ako s nim doma pracovat.
Co predskolska depistaz v MS? Tam vam nenaznacili nic?

DRUHA VEC: ma takmer 6 rokov a nevie povedat R, naco cakas? Uz davno ste mali chodit logopedicke, to sa za den ani dva nenauci
Na internete mas mrte clankov o tom, co by malo dieta pri zpise do ZS ovladat, to je o zaujme rodica, ak viem, ze dieta vacsinu z toho neovlada, hladam info a pytam sa odbornikov

Ak zostane o rok dlhsie v MS, nic sa nestane, zemegula sa tocit neprestane

pribinak
7. feb 2015

Baby, to nie je o tom, ze dieta ma ovladat ucivo prvej triedy, to ste na omyle!!! Ide o tom, ze u dietata sa ma prejavovat zaujem ucit sa nove veci, badat a skumat, ma byt chut objavovat nive veci
K tomu patri aj to, ze dieta sa mentalne posuva dalej a na vyssi level, ma chut vediet nove, napr pocitat mechanicky, sikovnejsie zvladaju aj jednoduche matematicke ulohy, chce si svoju kresbu podpisat, ma zaujem aby to spravilo ono same a nie ucitelka

nyusika
7. feb 2015

mozno to uctelka nepovedala az tak ostro, ako si to ty vnimala.

pretoze pokial predskolak nevie povedart R, mal uz davnejsie navstevovat logopeda. urcite by mal vediet napocitat do via, nez 5...mal by poznat basnicky, pesnicky

v skolke nanho co vravia ?

erikaah
7. feb 2015

@evelin83 môj tiež na zápise ešte nevedel povedať R a nikomu to nevadilo. A to sme už 2 roky chodili ku logopedičke 🙂 Naučil sa ho sám od seba, tesne po zápise.
Tá p. učiteľka sa môže hanbiť! Súhlasim s inými babami, mohla ti to povedať trochu citlivejšie.
Odklad mu neublíži, teraz by sa v 1. triede iba trápil. Ako prvé ho musíš objednať na logopédiu. V MŠ sa s detičkami učia, nie len hrajú. Musíš s ním trochu (hlavne nenásilne) cvičiť aj doma 🙂 Držím palce

cairka
7. feb 2015

Pozri, ukľudni si, chlapec je asi zrelý na odklad, nič hrozné sa nedeje. Keď pôjdete na testy školskej zrelosti, tak je možné, že vám CPPPP ponúkne kurz pre deti s odkladom, kde sa venujú práve tým dovednostiam, ktoré bude ako prvák potrebovať. A logopéd by bol asi na mieste tiež...

cairka
7. feb 2015

@erikaah , ale chodil ku logo, tu je ten rozdiel, videli, že to riešiš... 😉 Áno, ak to bolo podané takto, tak to bolo zbytočne drsné, ale nevieme, ako to bolo naozaj 😅

lalus
7. feb 2015

tiež si myslím, že ak to ozaj povedala učiteľka tak ako opisuješ, je to netaktné a neprofesionálne... a pevne verím, že to nebolo pred malým 😠 😠 😠

na druhej strane - odklad mu prospeje, nič hrozné sa nedeje ani pre neho ani pre vás ako rodičov, dostane viac času sa naučiť čo potrebuje, dozrie a snáď aj o učenie bude javiť záujem. určite by som sa porozprávala s učiteľkou v škôlke ako pracuje v rámci predškolskej prípravy.
tiež si myslím, že by mal vedieť napočítať viac ako do 5. a tie matematické úkony... neverím, že od neho očakávajú prvácke učivo, ale štandardné 6 ročné dieťa už aj z vlastného rozumu a logiky príde na to, že ak má jedno jablčko a ja mu ešte dve dám, tak dokopy bude mať tri. (práve v tejto chvíli som to vyskúšala na tom svojom - tiež budúcom prváčikovi 😉 )

držím palce. a na odklad budete ešte aj tak potrebovať formálny posudok z CPPP, takže tam tak či tak musíte ísť. nestačí slovo učiteľky, že bude mať odklad.

samasa
7. feb 2015

@evelin83 po zápise do prvej školy som bola rovnako rozčarovana ako ty 😝 pani riaditeľka má privítala so slovami: čekáte druhe Dítě? Já jej...Nie tretie. A ona: na dnešní dobu? 😖 😖 tak som sa jej opýtala slušne či mi platí nájom 😊 hneď mi bolo jasné že malého nevezme 😀 A chces vediet dovod: NEUMÍ SE SÚSTREDIŤ A M ISTO MYSLIVEC POVEDAL HORÁR a to už jeden odklad mal lebo je narodený V decembri.......boli sme hneď V ten deň na zápise v inej škole. .tam ho vy chválili do neba. .aký je šikovný a nadaný. ..je druhák. ..Má samé 1! A niekdy mam sto chutí zájsť tej krávě otrepat to vysvedčenie o hlavu! Hlavu hore...malý dozrie a bude OK

pribinak
7. feb 2015

Čo by mal budúci prvák vedieť

o samostatne sa obliecť a obuť,
o pozapínať si gombíky a zaviazať šnúrky na obuvi,
- samostatne sa najesť,
o samostatne sa obslúžiť na WC, umyť si ruky, spláchnuť a pod.,
o správne vyslovovať všetky hlásky,
o vysloviť krátke slovo samostatne po hláskach,
o vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách,
o spočítať predmety do "päť",
o interpretovať obsah krátkej rozprávky,
o poznať naspamäť detskú pesničku alebo básničku,
o kresliť pevné a neroztrasené línie,
o nakresliť postavu so všetkými základnými znakmi (hlava, krk, trup, ramená atď. postava je anatomicky správne rozložená),
o vystrihnúť jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary,
o poznať základné odtiene farebného spektra (červená, zelená, žltá, oranžová, fialová, atď.),
o orientovať sa v priestore, vie kde je "vpredu", "vzadu", "hore", "dole", "vpravo", "vľavo".

Ako by sa mal budúci prvák správať

o vydrží pri hre alebo inej činnosti 15-20 minút,
o začatú prácu alebo hru dokončí, nezačína neustále niečo nové, neodbieha,
o na nové prostredie a osoby si zvyká bez väčších problémov (neplače, neskrýva sa za rodičov, neuteká),
o väčšinou sa hráva spoločne s deťmi, nestráni sa ich spoločnosti, nie je medzi deťmi bojazlivý a plačlivý,
o nie je agresívny, spory s deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky, hádky, vzdorovitosti,
o v jeho správaní by sa nemali prejavovať zlozvyky, ako napríklad: cmúľanie prstov, ohrýzanie nechtov, časté pokašliavanie, žmurkanie,
o nezajakáva sa pri reči,
o nepomočuje sa,
o ovláda prejavy slušného správania (pozdraviť, odzdraviť a pod.).

timea7
7. feb 2015

@evelin83 prístup tej učiteľky ma pobúril, to hádam nemyslela vážne!!!! To sa dá povedať iným spôsobom. Tvoje dieťa na školu ešte nie je zrelé, ale ak pôjde do školy o rok, tak sa nič nestane, ide o to, ako ten rok využiješ. Že syn chodí do MŠ až od päť rokov, až takou chybou nie je, že ti hovorí, že sa v škôlke hrali, by mohli byť tiež v poriadku, deti v MŠ by mali mať so všetkých činností, ktoré vykonávajú pocit, že sa hrajú, že je to zábava, nie učenie. To, že napočíta iba do päť, že neprejavuje záujem o nič nové, už problémom je. Ale máš ešte rok aj pol času. Deti sa v predškolskom veku vyvíjajú skokmi, niekedy akoby zastali vo vývoji a potom sa zrazu rýchlo pohnú vpred. Dôležité je, aby mal dostatok podnetov. Nie je ani dobré, ak ho ty učíš niečo, o čo on neprejaví záujem, ak sa dieťa učí to, čo ho zaujíma, naučí sa to oveľa rýchlejšie. Na internete je more námetov na hry, pomôcky, zaujímavé pracovné zošity, pozri na www.montessoridoma, ale chce to denne a systematicky sa mu venovať. Je mi divné, že nemáš žiadne info od učiteliek v MŠ, že ťa na nič neupozornili.

lauricka
7. feb 2015

@evelin83 ved sa opytaj ucitelky, ci sa v skole neucia deti pocitat, ze ma taky stres z toho, ze to maly uz teraz nevie, este ani do skoly nechodi 🙄 . Podla mna to je tiez preto, ze do skolky chodil tak malo. Okrem toho, nie kazda skolka je dobra, niekde to poriadne flakaju mile pani ucitelky, mame taku v dedine tiez 😒 . A je naozaj pravda, ze pre rodica je to castokrat tazke, lebo dieta pri rodicovi si najviac dovoluje, neberie ta vazne. Podla mna nic na tom nie je, ze nema zaujem o ucenie, ved nech sa v skole ukazu, ako ho budu vediet zaujat odbornicky 😀

pribinak
7. feb 2015

@jasminet zlata moja, ihlan a kváder nie su geometrické tvary, ale telesa!!!!!! Nic v zlom

jasminet
7. feb 2015

@pribinak jaj moja zlata, o slovicka sa tu dotahujme 😉 😉 😉

timea7
7. feb 2015

VIETE, ČO BY MALO VEDIEŤ DIEŤA, KTORÉ IDE DO ŠKOLY?
malo by si pamätať niekoľko básničiek a riekaniek, vedieť svoje meno, vek, poznať adresu, na ktorej býva;
počítať od 1 do 20; poznať čísla od 0 do 10 a vedieť určiť ich poradie; priradiť číslo (nie číslicu) k danému počtu predmetov od 1 do 10;
orientovať sa v priestore, vedieť, kde je vpravo, vľavo, hore, dole, vpredu, vzadu;
poznať základné farby a geometrické tvary;
mať čistú výslovnosť a plynulo hovoriť, dieťa by nemalo mať problémy s výslovnosťou niektorých hlások, malo by vedieť vysloviť jedno a dvojslabičné slovo samostatne po hláskach, nezajakávať sa pri reči;
plynulo prerozprávať udalosti, ktoré zažilo, alebo príbeh, ktorý si vypočulo; porozprávať obsah krátkej rozprávky a porozumieť jej obsahu; vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách;
odpovedať na otázky, keď sa ho pýtajú;
nakresliť postavu primerane svojmu veku, ťahy kresby sú plynulé, línie pevné a neroztrasené, svalstvo ruky je pri práci uvoľnené. Dieťa vie nakresliť geometrické tvary podľa predlohy, vie vystrihnúť tvar podľa predkreslenej čiary;
vedieť sa odlúčiť od rodičov, nemalo by mu robiť problémy prispôsobiť sa novému prostrediu, nadviazať kontakt s novými ľuďmi (neplače, neskrýva sa za rodičov, neuteká);
cítiť sa dobre v kolektíve detí, vyhľadávať ich. Uznávať dospelú autoritu a dokázať sa jej podriadiť.
vydržať sedieť pri jednej činnosti 20 minút a zadané úlohy dokončiť, nezačínať neustále niečo nové, neodbiehať;
mať chuť učiť sa - často sa pýta na písmená, číslice, zaujíma sa o učenie a chce vedieť viac;
vedieť sa samostatne obuť a obliecť, pozapínať gombíky a zaviazať si šnúrky;
vedieť sa samostatne najesť-príborom a obslúžiť na WC;
dieťa nie je agresívne, spory medzi deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky, hádky, vzdorovitosti;
v jeho správaní sa neobjavujú zlozvyky, ako napr. cmúľanie prstov, obhrýzanie nechtov, časté pokašliavanie, žmurkanie, nepomočuje sa.
Viac menej to isté, čo tu už bolo písané

erikaah
7. feb 2015

@cairka tak, tak 🙂 Aj rodič musí vidieť, či je dieťa zrelé/nezrelé ísť do 1. triedy. Ak vidí, že dieťatko má nejaký problém, treba to začať riešiť čím skôr. Ten môj krpec bol veľmi šikovný a chytrý. Inak, ja som sa pre istotu opýtala aj p. uč. v škôlke, či nám odporúča ísť na zápis a jej odpoveď bola, že jednoznačne áno. 🙂 Plus som si vyhľadala aj na nete, čo všetko by mal budúci prváčik ovládať...

jaruska8
7. feb 2015

Sama som učiteľka a teda tento prístup mojej kolegyne sa mi nepáči. To R sa dá pekne do septembra doladiť a ostatné sa naučí v škole. Hlavu hore, no do tej školy by som už asi nešla. Ak nie je v obci jediná. Pozri, ty najlepšie vieš, či potrebuje odklad. A v škôlke sa im ako javí?

pribinak
7. feb 2015

@jaruska8 hm, rodič sám najlepšie vie ci dieťa potrebuje odklad? S týmto tvrdením nemôžem súhlasiť, rodič môže byt totálne nekriticky k svojmu dieťaťu a môže ho považovať pomaly za génia, len preto, ze vie o dve básnicky viac ako susedove Janka a bicyklovať sa naučil o rok skôr ako susedov Edo
Alebo rodič môže mat nízke vzdelanie (nechcem sa nikoho dotknúť), môže to byt simplexnejsia osobnosť, taky rodič to tiez nedokáže najlepšie posúdiť, hlavne ak ma dieťa nejaky problem ci špecifikum
Preto sa robia predškolské depistaze, mame CPPP, zápisy a deťom sa odporúča predprimárne vzdelávanie

Moj názor

jaruska8
7. feb 2015

@pribinak Ok, no určite ho pozná lepšie ako pani učiteľka na zápise. Veľa detí sa môže javiť inak.

saurian
7. feb 2015

@evelin83
jaaj v prvom rade nedokazem pochopit ako mohla vobec ucitelka, pedagog na teba za to kricat, ale toto nemienim rozoberat.
90% deti ked sa spytas co robili v skolke, povedia ze "hrali sme sa".... pretoze ten vychodno-vzdelavaci proces v skolke by mal prebiehat formou hry.
kazde dieta je ine, niektore deti su "dokonale", niektore sa vedu k uceniu, vzdelaniu tazsie.
kazdopadne ak ti povedali na zapise ze doporucuju odklad, tak budete musiet navstivit CPPP - vysetrenie u psychologa, ktory vam aj povie ktore oblasti su slabsie, a bude vas viest, poradi ako s nim pracovat. ak usudi ze bude potrebny logoped, odporuci vas aj logopedovi.
vobec nerozmyslaj sposobom, ze si zla matka, urcite to tak nie inak by si tu dnes nenapisala, su deti s ktorymi ten proces ucenia je jednoducho zlozitejsi.
mmch - aj nas starsi ma/bude mat odklad, a viem, ze vobec to nemusi byt o inteligencii/teda o znizenej inteligencii, proste niektore deti nie su v tych 6tich rokoch pripravene (niektore v socialnej zrelosti, ini v matematickych predstavach, dalsi v pozornosti...), je to caste, o nic nepridu ked pojdu o rok. drzim palce

janinah
7. feb 2015

@molka nič v zlom,ale kedy to chceš riešiť? až deti okolo nej "zmúdrejú" a začnú sa jej posmievať? toto sa rieši aj z psychologického hľadiska rovnako ako napr. škúlenie /hrozí posmech detí/
my sme logopediu riešili 2,5 roka ,skončili sme na konci 1.roč.,ale rozpráva pekne,začínali sme s tým,že nevie "len" používať mäkčene a písmeno R povedať
evelína,nezdá sa mi,že na teba učiteľka kričala,to si nemôže dovoliť,nie každé dieťa je genius,ale vedieť v jeho veku len do 5 je trochu málo,do leta môžte toho dosť stihnúť ešte,ale v spolupráci s učiteľkou z MŠ

sendy182
7. feb 2015

@evelin83 ahoj...sklamanie neskutocne....iba z ucitelky...taketo spravanie ucitelky ktora mozno nemala svoj den....ucitelky v ms vedia pripravet deti na zapis...dieta ma ovladat ratanie do 10....cisla tiez....farby...tvary...podpidat sa...vystrihnut nieco....ma vediet odpovedat na otazky kde byva...tvary trojuholnik,stvorec,kruh,obdlznik....co ich ucili v ms? Ucitelka vas neinformovala...nechapem...u nas chodi do skolky pred zapisom psychologicka....pozoruje deti v kolektive...pyta sa deti atd....ak nevie R, vacsinou sa to riesi od septembra u logopedicky....

molka
7. feb 2015

@janinah budem to riešiť, keď to uznám za vhodné. Neboj sa, mám 3 deti, trochu poznám detskú psychiku. Momentálne sa zdá, že to zvládneme aj bez logopéda. Ale na zápise nikto neriešil, že nevie dobre vysloviť "R".

doty1
7. feb 2015

a u nás napríklad na zápise "riešili" r (konkrétne u mojej dcéry l a r). Ale taktne a príjemne nám učiteľka povedala, že treba ešte trochu doladiť r a l, takže ladíme 🙂 . Inak ja osobne nesúhlasím príliš s tvrdením, že nie som študovaná učiteľka, čo budem učiť dieťa doma, na to je škola. Veď to predsa nemôže byť taký problém sadnúť si napríklad každý druhý deň s deckom na 10-15 minút a precvičiť to, čo mu príliš nejde. Dnes je na nete toľko kadejakých materiálov že až. Aj moja dcéra je taký "všadebol", nič jej nesmie uniknúť, ale pravidelným "cvičením" sa s ňou dá pekne pracovať.

tajkoska
7. feb 2015

moj je prvak,zapis prebehol super,ucitelka maxi kamaratska,hrali pexeso,potom nakreslil postavu,co je doteraz hruza des,podpis vedel,na pismena,tvary,smery sa ho nikto nepytal,pocitat vedel,ale klasiku lahku,rozpraval pekne,R uz vie od 3 rokov,to musis na neho pritlacit ty a pomoc logopeda,mojmu Adamovi ubiehalo "l",ale sem tam,inak doteraz ma spoluziakov rackujucich,boli sme aj pri psychologicke,vyjadrila sa ze vidi problem v sustredeni a jemnej motorike,logiku mal vybornu,dala nam radu,ze predsa my najlepsie pozname svoje dieta,ci sa v tej skole bude,ci nebude trapit.Nas prvak pekne pise,sustredi sa,maju skvelu ucku,kt.ked vidi ze ich to uz nebavi,tak si spievaju,skacu,bola som na dni otvor.dveri a vobec sa netrap tym,co by vsetko mal prvak ovladat,to by boli triedy poloprazdne a taktiez sa netrap,ked bude este v MS.Kup mu knizky pre predskolakov su velmi zabavne,drzte sa!