Dieťa 3.5r chodí do škôlky ale nič ju nebaví... ani kresliť ani farbiť nechce (na nástenke jeho vikresy nevyfarbene) a pesničky básničky nič. Keď sa opitám co sa dialo v škôlky odpoveď nič alebo ignoracia. Mam si robiť starosti alebo ho to prejde? Učiteľka sa nesťažuje ani nič nehovorí...
Že dieťa takto odpovedá na otázku, čo bolo v škôlke je bežné. Moja skúsenosť je, že dieťa je o škôlke/škole ochotné skôr rozprávať k večeru. Keď sa ho pýtaš hneď alebo krátko po vyzdvihnutí, často odpovie nič, lebo si chce od škôlky oddýchnuť a riešiť niečo iné.
Že dieťa nebaví kreslenie a básničky je tiež v pohode. Možno ho začnú tieto veci zaujímať neskôr, možno nikdy. Dôležité je, či ho bavia aspoň nejake veci - bicykel, ihriská, čítanie kníh, lego, rolové hry... A tiež, či sa pýta (na prírodu, na fungovanie strojov, na to, prečo ľudia robia to či ono, akékoľvek otázky začínajúce "prečo") a či si dokáže pamätať veci, keď už ho učenie básničiek nebaví.
akoze nema zaujem o nic? Cize cely den sedi a cumi do blba?
Pretoze ak sa nahodou pohybuje, alebo skace, alebo sa prechadza, kope do lopty, pocuva vtaky a neviem co, tak ten nejaky zaujem ma, nie o kreslenie ci basnicky, ale ma....
Skus sa mozno lepsie pytat, mozno nevie co ti ma odpovedat. Takze nie, Co si robil v skolke? Ale skor: Kreslili ste? co ste kreslili? Bavilo ta to? Sli ste na prechadzku? S kym si sa drzal za ruku? A taketo, aby dieta vedelo, ze na co sa pytas.
Teba to bavilo v skole? Skor si myslim, ze nie.
Ak je chlapec tak podla mna nic mezvycajne,mozno by prijal ine aktivity.
Nepíšeš nič ako je napr motoricky zdatný, alebo ako sa orientuje v priestore
Nie všetky deti radi kreslia, vyfarbujú, alebo sa učia básnicky
Sú deti ktoré sú mimoriadne pohybovo zdatne, majú výbornú priestorovú orientáciu.
Treba ho podporiť v tom v com je dobrý.
Ehm, opytat