Ahojte nám dcérku ktorá mala v auguste 4 roky chodí riadne do škôlky už druhý rok len mám pocit že je oproti ostatným deťom zaoostalejsia v chápaní a rozprávaní..akoby bola rozumcekom rok pozadu..je pravda že s ňou do triedy chodia také deti čo teraz na jeseň už mali 5 ale aj tak .nechápe minulému času ani budúcemu..nechce sa ucit nové veci .. niežeby nerozprávala a nekomunikovala ale ak sa jej spýtam čo robili v škôlke povie mi dve veci že kreslili a papali a to je všetko..Napriklad dnes nebola v škôlke lebo kašle a pýtam sa jej tak zo srandy že či bola dnes v škôlke a povie áno ..bola som..a keď sa jej opýtam a čo dnes robila v tej škôlke povie že papala a hrala sa. Akoby stále nechápala čas .neviem či je fakt pozadu alebo rieisim blbosti..čo myslíte?
Ak to riesis, zrejme to vnimas ako problem. Riesila by som to s ucitelkami, predsa len maju oducene a napozerane. Moja starsia bola stratena v casopriestore este v pripravke, tesne pred skolou jej doslo viac ako vcera dnes a zajtra. Take veci ako pozajtra, alebo po vianociach pre nu bolo uplne nieco nepochopitelne... nastastie jej potom docvaklo a uz je zorientovana az prilis.
Mnoho 4 ročných detí ešte nie je úplne zorientovaných v čase a pojmy dnes, včera, zajtra, dopoludnia, poobede ešte celkom nechápu. Tiež veľa detí odmieta prezradiť rodičom, čo robili v škôlke. Ak je problém len v týchto dvoch veciach, podľa mňa nemusíš mať obavy. Samozrejme, súdim len z tvojho krátkeho príspevku a ty budeš najlepšie vedieť, či má problémy aj inde.
Moja je síce o rok mladšia ale ja keď sa chcem aj niečo viac dozvedieť čo robili v škôlke tak dávam veľa a konkrétnych otázok dám ti príklad: čo ste ráno papali? Chutilo ti to? S akou hračkou si sa dnes hrala? S ktorou kamarátkou si sa hrala? Vyrábali ste niečo ? Ak áno tak sa pýtam či strihala alebo lepila alebo kreslila, či kreslila nejaké zvieratko alebo čo, či spinkala a akú rozprávku im pani učiteľka prečítala, atď.
Moja inak tiež si povymysla, dnes sa jej suseda spýtala nejakú vec a malá odpovedá že áno pritom to bol vymysel… podľa mna je pozadu ale normálne, určite nieje blbá alebo postihnutá 😀 len niektoré deti dozrievajú skôr, niektoré neskôr, presne ako s cikanim do nocnika- každé sa naučí samo kedy ono chce.
Ak sa ti zdá slabé porozumenie alebo slovná zásoba, najvyšší čas ísť k logopedičke. Buď tvoje obavy vyvráti alebo potvrdí a začne s dcérou pracovať. Za 2 roky nastupuje do školy, mohla by mať problém ak bude mať slabšie porozumenie alebo slabšiu reč.
Treba ísť na logopediu. Prečítaj si na nete o vyvinovej disfazii, oneskorenom vývoji reci.. je rozdiel či rozumie a len nevie sformulovať odpoved, alebo aj nerozumie otázke. Určite odporúčam smer logoped a ten ta pripadne nasmeruje ďalej.