Ahojte,
mám doma čerstvo 6-ročné dieťa, pre ktoré je slovenčina tretí jazyk. Na Slovensku trávi pomerne veľa času (skoro štvrtinu). Veľa sme sa mu v rámci výuky jazykov venovali, takže napriek tomu, že slovenčina je až tretí jazyk, zvláda ho lepšie ako mnoho slovenských predškolákov. Správne skloňuje, časuje, má výbornú výslovnosť (vrátane R) s veľmi slabo počuteľným prízvukom (len prízvuk, hlásky vyslovuje správne), má veľmi širokú slovnú zásobu a pozná správne rody. Už dokáže čítať jednoduché slovenské texty. V čom ale robí neustále chyby je použitie dva/dve. Pritom ja ani zvyšok rodiny s ktorou komunikuje slovensky, s týmto nemáme žiadny problém. On sám používa pri skloňovaní správne koncovky podľa rodov. Chcem sa teda opýtať tých, ktorých deti nastupovali do školy s tým, že dobre zvládajú jazyk, bola toto jedna z posledných vecí, kde robili chyby? Kedy sa to naučili správne? Už sa nám známi smejú, že je vidieť, že chlapec je z východu :D
@jaskolka Čítame ozaj veľa a veľmi rôznorodých kníh. Už začína čítať aj sám, ale stále pokračujem v tom, že mu denne čítam aj ja. Veľa sa rozprávame, občas pozerá slovenské rozprávky. Mimo dva/dve má už len jeden jazykový nedostatok, ktorý vlastne s "dva ruky, dve poháre " znie komicky - občas skĺzne k tvrdému západniarskemu "nééé", čo má z nemčiny. Reálne si nedokážem predstaviť, akú aktivitu pridať, len ma zaujimalo, či je toto nejaká jeho špecialita, alebo častejší problém a kedy cca to začali zvládať iné deti.
@annm81 v škole sa nauci
@slavomira236 Nebude chodiť do slovenskej školy, takže to ostáva na mne a starých rodičoch.
@viestta Takže ešte 8 ročný s tým má problém? Vďaka , také nejaké osobné skúsenosti som chcela počuť.
Len ďalej veľa čítať, tak mu to ostane "v očiach". Plus tak sa najlepšie naučí gramatiku.