🙂
V dnešnej dobe naše deti sú veľmi ovládané s novou dobou...
Rodinné zázemie, gény, spoločnosť, budovanie vlastného charakteru..
To všetko sú predpoklady k tomu, aby sa naše deti stali dospelými..
Ako prvé by sme ich mali naučiť morálku, etiketu, a spôsoby zdvorilosti..
Ďalej ich treba naučiť ako sa správne učiť..
Niektorí robia z učenia sa horor.. Nechápeme 5ky,4ky a 3ky.. Ak vidíme, že naše deti sa v izbe učia...
Aby sme predišli tomuto zlému prospechu, treba ich naučiť na to, ako sa správne učiť..
Tu sú moje body, ktoré vám určite pomôžu:
1. Naučiť ich, ako sa správne učiť, treba v prvom ročníku na Základnej škole.
2. Nikdy ich nenúťme učiť sa hneď po škole.
3. Po obede, alebo po jedle, ktoré je podobné jednému obedu, je lepšie, ak si deti oddýchnu aspoň hodinku.. Totiž náš organizmus, po takejto dávke jedla koncentruje na trávenie...
4. Vždy sa treba učiť na tom istom mieste, v tom istom čase ( písací stôl, pred oknom, v detskej izbe, kde má to dieťa súkromie, na poriadok v tej miestnosti nezabúdajme)
5. Treba začať s najťažšími, náročnejšími úlohami.
6. Ak sa treba učiť obsah, odporúčam čítať článok ako časopis, určite si z toho zapamätá viac, ako keby vedel, že to je článok, ktorý chce iba učiteľka od neho..
7. Jazyky sa nikdy neučme po sebe ( slovenčina, angličitina, nemčina) medzi ne prisuňme matiku, alebo niečo také ako vlastiveda, prírodoveda...
8. Pozor matika je predmet, ktorý je základom logiky, ak dieťa nedáva pozor na hodine pri vysvetľovaní vzorcov, tak domáca úloha pre neho bude ťažšia...
Pri matike sa treba sústrediť na vysvetlenie učiteľa v škole..
Ináč všetko vychádza z našej logiky, a zo vzorcov.. Matiku sa nedá bifliť, tam sú iba vzorce a logika...
9. Ak máte z učenia dosť urobte si prestávku, 5-10 minút, nikdy nie viac...
10. Veľa pomôže kyslík z polootvoreného okna, studená voda, alebo čaj...
11. Ak ste počas učenia sa vyhladli, nikdy si nedajte veľké jedlo, radšej drobnosti, ako banán, ktorý aj trošku nasýti, hroznový cukor...
12. Nikdy sa neučte viac ako 2 hodinky...
Každodenná príprava spočíva max: v hodinke učenia sa, a v hodinke písania, počítania a opakovania..
Tieto body mi vždy pomohli, a pomáhajú až dodnes.. Možno pomôže aj vášmu školáčikovi 🙂
Dobrú zábavu🙂 😀
😀 odporúčam dodržiavať tieto rady Jaduska, ver, že Ti uľahčí život🙂
na matiku vzdy len ceruzka a papier - vsetko si nakreslit a hned sa rozmysla o polovicku lahsie 😉
pokial mozno nenutte svoje deti odrecitovat vam ucivo od slova do slova - radsej nech vam ho povedia vlastnymi slovami a urcite si to zapamataju
emjee súhlasim 😉
PPP alebo DIC??? 😀
mtsl nechapem...
zaujímavá téma, len ma tak napadlo, že dávaš také odborné rady ako z poradne (PPP-pedagogicko-psychologická poradňa; DIC - detské integračné centrum)
aha uz chapem.. hehe 😀
mtsl nejak sa vyznáš??? máš skúsenosti alebo robíš v nejakom podobnom fachu??
viv tak nejako 🙂
Ja som sa najradsej ucila hned po vycovani, ked som mala ete nastartovanu hlavu. A mat to rychlo z krku.
a ako ucit 3 rocne dieta farby, pocitat a pod? moj syncek to az doteraz uplne odmietal, a uz konecne zacina prejavovat aky taky zaujem.
Annaola to by aj mňa zaujímalo, aj keď trošku obdobné témy tu už sú..Dcéra má síce len 17 mesiačikov, takže o učenie ako také nemôže ešte ísť..Záleží od záujmu dieťaťa. Ja som sa snažila čo najviac ju zahŕ´ňať podnetmi do 1roka- vtedy sa tvorí najviac nervových spojení, ktoré sa už nikdy potom nevytvoria..z toho potom asi čerpáme po celý život🙂 Tzn. čím hustejšie, tým rýchlejšie to páli.
Moja mala od 2 mes. najradšej knižky a to je tak aj doteraz. Knižky "číta" stále- už mi začína slovami hovoriť, čo je na stránke (ak to slovo vie vysloviť- ak nie našla si rôzne gestikulácie pre isté javy- slnko, lampa svieti- rozťahuje prsty na dlani a dvíha nad hlavu) alebo ak slovo je moc zložité nájde si svoje pripodobené. Vie napr. čo je káva a vie povedať kava- tak lyžička na miešanie a jedenie je "kaha".
Vie mi po pamäti ukázať číslo 5..dokonca si ho pomýli s veľkým tlačeným S. Vie aj povedať "peť". Akosi chápe spojenie keď sa ráta jeden, dva, tri, štyri..desať. Takto rátame schody, vagóny vlaku a pod.
Napr. ak poviem manželovi na niečo "Mne je to jedno!"- malá zakričí "Peť!".
Iné číslice sú asi zložité na vyslovenie, tak tie neopakuje, iba na ruke ukáže jeden prst- akože jeden.
A takto sa zabávame..
No a čo vy maminky- ako to robíte s detičkami vy? Väčšie, či menšie- radi sa inšpirujeme!!
Obnovujem túto tému, lebo je pre mňa veľmi aktuálna. Dcéra je druháčka, prišla z dedinskej viactriednej triedy do druhého ročníka do mestskej školy, zo začiatku boli trochu problémy, pretože veľa toho nevedela. Tam bol celkom iný systém, tu deti toho ovládajú už pomerne viac, ale už sme to dobehli.Takže sme sa do toho procesu novej školy už celkom dostali, už jej ide aj matematika, ale máme stále problém SÚSTREDIŤ sa na hodine.
Veľmi si prajem, aby učenie bolo pre ňu hrou, pretože nie je hlúpa.... len ako na to?
Hmmm, dobré rady 🙂 Dúfam, že ich nezabudnem, kým pôjde naša staršia dcérka do školy 😅