Dobrý deň, prišla som si sem po radu. Chlapec je predškolského veku, v septembri nastupuje na ZŠ, navštevuje logopéda, techniku výslovnosti jednotlivých písmen ma zvládnutú. Problém nastáva pri spontánnej reči, všetko čo sa naučil, resp. techniku výslovnosti vôbec nepoužíva. Upozorňujem ho, dávam mu rečový vzor, opraví sa, ale potom opäť zabúda na správnu výslovnosť. Ako docieliť aby si uvedomoval, že má používať naučení techniku výslovnosti.
@anjelicek26 Taktiež som zvažovala takú možnosť, ale pani učiteľky v škôlke, psychologička a aj logopedka sa zhodli že by bolo lepšie nastúpiť do školy, že je šikovný. A aj sme dedinská škôlka/škola a veľa spolužiakov nastupuje do ZŠ, tak pre neho by to bol koniec sveta ak by ostal😊. Mne ide hlavne o to, aby sa mu jazýček "rozviazal".
Čosi podobne riedila moja známa. Dievčatko chodilo 3 roky logopedicke, všetky hlásky vedelo správne vysloviť, zopakovat slova, ale keď samostatne rozprávalo, tak des.
Známa si našla sukromne logopedicku, ktorá sa s dcérou už len rozprávala, niečo ešte docvicli
Spolu robili pracaky, hrali sa na školu. Jej dcéra lepšie spolupracovala s touto druhou, nemala pocit, že nevie niečo povedať
@pribinak Ďakujem za informáciu, znie to ako dobrý nápad 😊. Začínam strácať trpezlivosť, a nechcem aby som ho tým mojim neustálym opravovaním "neblokla". A aj tón v mojom hlase už nie je priateľský, keď ho napomínam. 😊
Tak bud mu das odklad (proste viacej casu) ...vlastne prakticky ina moznost nie je... uz urobil obrovske pokroky, uz to chce len dotiahnut... ak budes mat pocit, ze sa vzhladom na schopnosti bude uz v skolke nudit, rozvijaj ho inak - kruzky anglictiny, sport, plavanie, malovanie, hudba, zamestnaj ho.