Chcem sa opýtať mám 4 ročného chlapca.. rozpráva všetko (aj to čo nemusí občas) šikovný veľmi.. no neustále si zamieňa kadejaké písmeno za iné miesto DO povie JO… miesto DINOSAURUS POVIE GINOSAURUS.. plus L R absolútne a Š Č pchá do každého slova… pýtala som sa na názor učiteľky v materskej škôlke povedala mi že sa zdokonali začal chodiť do škôlky.. do škôlky pôjde až ako 7 ročný idu mu “zle roky” no mňa to dosť trápi učíme sa snažíme sa no on povie správne ale potom sa akoby vykašle nato a hovorí si po svojom.. lenivý na rozprávanie ? … máte niekto skúsenosť radu.. 🙂
urcite treba riesit logopoeda nakolko dietatu trva rok dva kym sa nauci spravne rozpravat a ked pride do skoly bude mat problem s citanim a pisanim ak bude mat stale proble s recou drzim palceky
Lenivy na rozpravanie je nejake vseobecne... moze mat skratenu podjazykovu uzdicku a uz to mu znemoznuje vyslovovat poriadne niektore hlasky, zvysok je o docviceni, to ti musi pozriet logoped... necakala by som, ked ma uz 4 roky, myli si celkom dost pismen.
A vyšetriť sluch 😏 Ak tam je nejaká forma nedoslýchavosti, tak čím skôr sa na to príde, tým lepšie.
@flower1506 moja zacala neskoro rozprávať ako 3.5r ma teraz 5 a zacali sme chodiť na logopediu moja pismenka vie pekne povedať ale v slove nie meni zly vyvin reci...zevraj do buduceho roka mame stihnut vycistit.tak som zvedavá
Niečo také ako lenivý na rozprávanie neexistuje, čo najskôr vyhľadajte logopedicku, potrebujete výmenný lístok od pediatricky, nedajte sa odbiť, ak by tvrdila, že to má ešte čas,čím skôr sa začne, tým lepšie. Logopedicka môže navrhnúť ORL vyšetrenie, aby sa vylúčil prípadny fyziologický problém . Potom už len trénovať podľa pokynov logopedicky. Ja osobne odporúčam rozvíjať hrubú a jemnú motoriku, všeobecne platí, že motorika je úzko spojená s rozvojom reči. Takže čo najviac pohybu a zapájanie synčeka do bežných denných činností, ktorými sa nielen učí nové veci, ale aj rozvíja svoje motorické zručnosti .
stvorrocny ti uz bude pekne spolupracovat u logopeda. Moja dcera mala poruchu reci aj porozumenia - dysfaziu. A chodili sme k spec. logopedicke od jej 4 rokov a plus sme doma cvicili a edukovali podla pokynov a pracovnych listov.
Okrem ineho mala rec sice artikulovanu, ale vsade vkladala nadmerne sykavky, takze jej prejav vyzeral ako "asisi ososo" - a pre cudzich ludi bola nezruzumitelna a nevedeli co chce povedat. Do skoly isla v 7 rokoch a uz mala rec velmi peknu, akurat este nebolo 100percentne porozumenie. Ale to vy mate zrejme v poriadku.
Sluch mala moja vyborny, hrala aj na hud. nastroj. Ale pre istotu by som dala aj to vysetrit.
@flower1506 smer logopedia