Dojčenie hypotrofického novorodenca

martinkine
11. dec 2016

Ahojte. Tak dnes som sa tu zaregistrovala a chcela by som sa poradit ohladom priberania hypotrofickeho novorodeniatka. Mam skoro 3tyzdnoveho synceka, s porodnou vahou 2460g/47cm. Narodil sa v 38tt bez akychkolvek komplikacii. Uz sme boli aj na vazenie u pediatra a krasne pribral 310g za 10 dni. Moj problem/otazka suvisi s dojcenim. Zda sa mi, ze malo saje. Kojim zhruba kazde 2-2,5 hodiny 30 minut. Dnes som vazila pred a po kojeni a bolo to 50ml. Podla vsetkych noriem by mal vypit aspon 70ml kedze bude mat 3 tyzdne. Myslite, ze mu to staci? Skoro kazda plienka je zacikana a aj pribera. Problem je, ze je dost uplakany a malo pospinka. Nemoze byt hladny? Teraz ma zhruba 2660g. Dakujem za tipy/ rady

tutu_1
11. dec 2016

Nie som odborník, ale tak malinké bábätko sa asi nedá porovnávať s deťmi, ktoré mali pri narodení väčšiu pôrodnú váhu. A tiež žiadne dieťa nie je tabuľkové (priemerné). Taktiež bábätko neplače len od hladu. Akúkoľvek nepohodu vyjadruje plačom. Nám pomohla šatka. Prvých 5 min. plakal syn ako o život, a potom zaspal. Mal reflux. U vás môže byť problém niekde inde, zastavené vetry, možno chce byť len pri maminke (veď 9mesiacov bol súčasťou Teba, bola si stále nablízku), alebo xy iných vecí.)
Ak ti bábätko pekne pije a priberá, ja by som to neriešila. Prípadne by som sa pýtala na poradni čo a ako.

evitka83
11. dec 2016

@martinkine keby sa vsetci mali

delmondo
11. dec 2016

Neprevazuj, zbytočne to stresuje teba aj dieťa. Keď už prevažovať, tak raz za týždeň. Jedno kojenie nie je smerodajné. Raz vytiahne viac, inokedy menej. To je normálne. Hlavne ponukaj častejšie, pri každom zamrveni. Nesleduj čas. Ak má cumel, treba ho zrušiť, lebo sa ním zbytočne Odďaľuje čas dojčenia. Ak je bábo nepokojné, pomôže kontakt koža na kožu, pekne sa pri tom vie upokojiť. Veľa užitočných informácií sa dozvies aj na stránke www.dojcenie.wordpress.com alebo v skupine laktačná poradňa ti baby dobre poradia

baranka2