Pokuta v MHD - nákup lístka z kreditu cez Ubian

katusskaa
18. apr 2024

má niekto skúsenosť? cesta MHD, kupujem si lístok cez appku, na kredit, dostala som pokutu, lebo mi do začiatku platnosti lístka chýbalo 12s - lístok kupujem vonku, ale až keď vidím autobus, keďže sa mi x krát stalo, že som ostala s kúpeným lístkom stáť na zastávke a bus neprišiel. revízor bol neoblomný. pochodím s nejakou "žiadosťou" o odpustenie pokuty? nákup lístka viem zdokladovať.

dadis
18. apr 2024

@katusskaa To je riadny kkt ten revizor..inak ja kupujem cez appku ids bk, ci ako sa vola a hned sa ten listok objavi..kupujem aj dopredu..na presny spoj, alebo ked nastupujem, nemam kredit, platim
vzdy ulozenou kartou a listok je do sekundy..skusila by som reklamaciu.. aha..az ten citam, ze Kosice..

selenka7
18. apr 2024

No tak to je riadny kreten! Skusila by som tu ziadost urcite. A hlavne, nechapem tu oneskorenu platnost listka. Ja kupujem cez Antik apku a tam tiez trva minutu, kym zacne platit. Totalny nonsens.

katusskaa
autor
18. apr 2024

áno, košické mhd.... ja viem, že mám nastúpiť s platným lístkom, ale naozaj hlavne tento rok, kopec spojov zrušených alebo meškajú, mhd v krízovom režime tak kupujem keď vidím bus, v appke lístok je vidieť hneď ale časovo proste musí uplynúť minúta od toho ako stiahne kredit po začiatok platnosti

viestta
18. apr 2024

@katusskaa chod na Roosveltovu a tam si to vyries. Nemusis pochodit, ale skusit treba

lenkakravcova
18. apr 2024

@katusskaa jeeje to je blbé. Nabudúce ak by sa ti niečo také stalo, tak si zablokuj rýchlo mobil 😀 kým 30sek počkáš na odblokovanie tak ti už platiť bude.

zeldia
18. apr 2024

@katusskaa no tak to je úžasne toto suhlasim s dadis že je to kkt. Skús napisat na dpmk ale pochybujem ja by som mu nedala občiansky nech zavolá políciu kým by prišli listok by platil a je to tvrdenie proti tvrdeniu aj tak je to kreten a rozumiem že si naštvaná ale asi ti to nepomoze.

mircalla
18. apr 2024

@katusskaa Skus reklamovat, totizto nie raz sa stane, ze je zapcha, spoje nepridu, meskaju a musis si kupovat extra listok. Tiez si kvoli tomu nekupujem listky v predstihu. Detto ked sa pokazi elektricka ci bus, musis si kupit novy.

lenkakravcova
18. apr 2024

@katusskaa a keby si šla reklamovať ako píše Viestta, tak si urob ešte teraz skreeny obrazovky, nech máš dôkazy so sebou (ak to z apky po čase mizne).

selenka7
18. apr 2024

Ešte ma napadlo - vies zdokladovat na sekundu presne kedy ti stiahlo peniaze? Ci ten autobus nahodou neprisiel na danu zastávku skôr, môže sa to stať, keďže sú všetky zastávky na znamenie. A mohla by si argumentovať tým, že si si kúpila lístok presne minútu pred tým, ako mal mať autobus príchod.

katusskaa
autor
18. apr 2024

no ako nepochopila som to, mladý revízor, hovorím mu, no počkajme veď o 12 s mám lístok.... neoblomný. hliadku mal so sebou v buse, aj sa hneď zamontovali.... ak by som nemala štiknutý lístok, beriem to, lebo veď môžem ho ešte použiť, ale takto.... peniaze stiahlo, doklad mám na maili, aj printscreen som urobila, autobus meškal, ale to nedokážem.... mne skôr ide o ten nezmysel, že načo tam je tá minúta keď nemáš istotu, že ten bus príde

janage
18. apr 2024

@katusskaa ľudsky ťa chápem, ale bohuziaľ nepochodíš z jednoduchého dôvodu. Je uvedené, že v prípade, že kupuješ tento typ lístka musí byť platný pred nástupom. Za ďalšie ak chceš platiť až pri nástupe môžeš využiť QR kód. Je naozaj na každom buse, električke a pri každých dverách aspoň 1. Cestujem veľa aj s deťmi. Na kartu aj apku, sms. Naozaj tvoj argument, že kupuješ až keď vidíš neobstojí lebo si mohla kúpiť práve cez QR kód. Jeden čas sme kupovali len takto práve pre meškanie spojov

janage
18. apr 2024

@katusskaa a bohužiaľ kopec ludi to zneužívali systémom kúpim až keď vidím revízorov. Veď kym dojde ku mne...Netvrdim, ze je toto tvoj pripad, ale ludia su bohuzial vselijaki. Momentálne čas od kúpy je jedna minúta a menej po platnosť. Ak si doteraz takto kupovala (az ked si bus videla) tak si to proste vždy riskla a teraz nevyšlo.

katusskaa
autor
18. apr 2024

@janage ja chápem že právo je na ich strane, majú to spísané v podmienkach atď. pýtala som sa, či niekto má skúsenosť so žiadosťou o odpustenie pokuty v takomto prípade, keďže možnosť opätovného použitia takéhoto lístka je nulová, ja som ho kúpila, peniaze odišli.

janage
18. apr 2024

@katusskaa už len do budúcna, zvoľ túto možnosť v apke QR kód a budeš mat po probléme

janage
18. apr 2024

@katusskaa dcerinych spolužiakov takto čapol a 6s tuším bolo do platnosti. Nepochodili

fido69
18. apr 2024

V Bratislave by si nepochopila, pretože revízor kontroluje čas začiatku platnosti lístka a čas odchodu spoja zo zastávky. Takže ti dá pokutu aj keby cestovný lístok už síce platil, ale neskôr než je čas odchodu spoja zo zastávky.
Ale vyskúšaj reklamovať alebo požiadať o odpustenie pokuty. Možno to robia tak, lebo buď existuje nejaká finta ako to obísť alebo si ľudia kupujú lístok až keď vidia revízora v MHD. 😉

katusskaa
autor
18. apr 2024

@janage prosím ťa prečítaj si, čo sa pýtam. nestojím o rady typu čo som mala urobiť alebo prípadné komentáre, čo robia iní ľudia a kto ako odrbáva. toto sa môže stať každému, že kúpi lístok v predstihu a bus aj tak príde ešte o niečo skôr. uvediem opačný príklad - išla som domov, poučená z rána - kúpila som lístok skôr, podľa elektronickej tabule, kde bolo uvedené, že autobus príde o minútu. no lenže meškal a ja som stála na zastávke s vopred zakúpeným lístkom 6 minút. čiže je to situácia pre používateľa mhd tzv ani, ani.... lebo nevyhádaš s revízorom nič, rovnako nedokážeš, že bus prišiel skôr, neskôr atď

katusskaa
autor
18. apr 2024

ak by mi tých 5 či 6 minút chýbalo na ceste domov, a opätovne by bol revízor, tak mám znova pokutu. veď to je nefér. ja patrím k tým, čo si lístok kúpia aj na dve zastávky. a mesačník sa mi neoplatí, lebo necestujem frekventovane.

janage
18. apr 2024

@katusskaa písala som zo skúseností okolia. Ak je chyba na strane dopravcu vtedy by ti to ako dôvod uznali

katusskaa
autor
18. apr 2024

@fido69 všetkému rozumiem, nehľadám žiadne finty, nechcem obchádzať systém ani nič podobné. chcem sa vyhnúť tomu, že kúpim lístok a bus nepríde, išlo o taký spoj v KE, ktorý sa nedá nahradiť iným z nášho sídliska, že si niekde prestúpiš

janage
18. apr 2024

@katusskaa tak toto rieši prave QR ten skenuje až keď bus príde a nastupuješ. Ak bus mešká vedia to na DP dohladat a potvrdiť.
Ak máš speci otázky normálne napíš na DP, ja som to svojho casu takto riešila.

janage
18. apr 2024

@katusskaa alebo ešte možnosť C sleduj v apke kde sa bus konkrétne nachádza a koľko mešká- myslím, že tu funkciu majú všetky aplikacie

rusalinka
18. apr 2024

Ale inak, to je strašne nefér, že v tomto prípade musí človek NASTUPOVAŤ s platným cestovným lístkom - ale keď nastupuješ, že si ho štikáš, alebo skenuješ ten QR, alebo kupuješ priamo v spoji - tak odrazu nemusí človek nastupovať s platným cestovným lístkom, stačí, aby bol platný až po štiknutí/oskenovaní/kúpení, keď už človek nastúpený je.

A ešte inak, doteraz nezabudnem, ako som prišla o 1000 korún ešte vtedy, keď som sa presťahovala do BA, asi hneď druhý alebo tretí deň, lebo som prešvihla o minútu lístok - ja som si kúpila lístok na 10 minút (vtedy sa ešte dalo) a cesta, podľa grafikonu, trvala 11 minút. Vtedy mi revízor povedal, že v tomto prípade som povinná zakúpiť si 15 minútový lístok (alebo polhodinový? už si nepamätám, aké boli lístky vtedy).
Z toho vyplýva, že sa máme riadiť tým, aká je dlhá cesta v grafikone. Ak je to 27 minút, stačí nám polhodinový, pretože to naozaj nie je môj problém, že autobus stojí v zápche a cesta trvá 45 minút.

nafka0483
18. apr 2024

@katusskaa Chod tam osobne s pisomnou ziadostou o odpustenie pokuty - uved ze je to tvoja prva pokuta, vsetko co pises ze peniaze stiahnute atd. Za skusku nic nedas.

janage
18. apr 2024

@rusalinka ak kupuješ QR kód v tej sekunde nástupu máš lístok platný. Ak máš kartu a priložiť k čítačke, či lístok stihneš vždy počkajú revízori, kým si všetci cestujúci označia. Čo mne neskutočne išlo na nervy bolo to, že zo 4 čítačiek v buse 3 nešli. A odpoveď DP pokiaľ 1 ide, máš si označiť. Tam vidím jednoznačne chybu na strane dopravcu.
Pripadne kadejako nakrivo označí lístok či neoznaci, iba vydá zvuk.
Preto sme prešli na apku v kombinácii s mestskou kartou.

janage
18. apr 2024

@rusalinka toto s grafikonom platí aj v KE, tiež som svojho času riešila s DP. A áno platí grafikon. Dokonca mi vtedy písali, že aj pri prestupe, ak bus mešká nemusím kupovať ďalší lístok ak celá cesta podľa grafikonu mala trvať do 30min a trvala 40min.

liz_lemon
18. apr 2024

napis do dopravneho podniku, slusne ich poziadaj, ci by ti pokutu neodpustili, vysvetli, co sa stalo, napokon, oni si to asi aj vedia skontrolovat

rusalinka
18. apr 2024

@janage aha, ok, ten qr kód nepoznám, takže dík za info 🙂

maranco
18. apr 2024

@janage * bohužiaľ kopec ludi to zneužívali systémom kúpim až keď vidím revízorov. *
Ono sa to dá riešiť ak by sa chcelo a rozmýšľalo.
Máš nastupovať s platným lístkom, tak nie je potrebné zbytočné čakanie po zaplatení na aktiváciu lístka.
14:12:10 Vidím prichádzať bus, aktivujem lístok s okamžitou platnosťou
14:12:15 bus zastavil na zastávke
14:12:40 bus odchádza
14:12:45 ľudia si ešte označujú lístky na strojčekoch
14:13:00 revízor ohlasuje kontrolu a zablokuje strojčeky
14:13:05 špekulant kupuje lístok s okamžitou platnosťou
revízor kontroluje lístky a ako platné budú len tie kúpené s časom pred 14:13:00, alebo 14:12:40 prípadne 14:12:15

Ostáva pravidlo, že nastupujem s platným lístkom a špekulant čo si kúpi lístok v buse lebo vidí revízora, alebo revízor začal kontrolu tak má smolu.

No ale prečo neobrať ľudí na pokutách a vyhovoriť sa že to kvôli podvodníkom čo kupujú lístky po začatej kontrole.

janage
18. apr 2024

@maranco súhlasím s tebou. Na druhej strane, autorka takto necestovala prvýkrát a mala minimálne 2 ďalšie možnosti ako kúpiť lístok, aby sa nemusela báť, že bude v strate. Či už by pozrela do apky, kde sa autobus nachádza a či mešká alebo použila platbu QR kódom, papierovým lístkom zo zásoby, či kartou ako elektronickou peňaženkou je tam dokonca možnosť kúpiť lístok spolucestujúcemu napr. dieťaťu