Vrátenie tovaru cez eshop

11. sep 2023

Má predávajúca právo odmietnuť vrátiť tovar z dôvodu, že bol kúpený vo výpredaji?

klarissa25
11. sep 2023

Vrátiť predávajúca asi nie ci ? Skôr prijať späť od kupujúcej. A je jedno ze tovar bol kúpený vo výpredaji. Do 14 dní môže tovar kupujuca vrátiť bez udania dovodu

autor
11. sep 2023

@klarissa25 áno omylom som napísala zle, predávajúca mi odmietla vrátiť peniaze, z dôvodu, že to bol vypredaj.

autor
11. sep 2023

Neviem či si môžu obchody na Slovensku určovať svoje vlastné pravidlá a podmienky. Zdá sa mi to úplne arogantné správanie.

klarissa25
11. sep 2023

Ak to bol normálny oficiálny eshop nie nejaký bazár tak klasicky vraciaš tovar do 14 dní s tým ze ti musí vrátiť peniaze

autor
11. sep 2023

@klarissa25 áno bol to eshop, ale tovar kúpený cez storicko na Instagrame, tovar nebol nahraty v eshope.

klarissa25
11. sep 2023

No tak to by som asi neriesila...nekúpila si ho v tomto prípade cez eshop

autor
11. sep 2023

Čiže vlastne zákazník nedostane ani faktúru takto ani nič.

klarissa25
11. sep 2023

To je už jednoducho riziko takého nákupu ktoré nesie kupujuci

simca06022011
11. sep 2023

Keď kúpiš inak ako cez riadny eshop tak nebola uzavretá zmluva o kúpe, nie je od čoho odstúpiť.
Popravde ale toto je otázka na SOI. Niekde sa sa dat podmienka zr na vec nie je napr plna zaruka, nedá sa vrátiť- býva to väčšinou určené presne na produkty. Na veci na objednávku, prioadne poškodené.. faktúru si dostala? Skôr nie. No cez nákupy na sieťach často ani nepredávajú "firmy" čiže tam ani nemáš aké "istoty" hľadať...jedine teda info uplne s konkrétnymi údajmi si pýtať od SOI. Odfoteny instagram, ponuka, kto pod akým menom to ponúka, ako predáva, ako sa objednávka urobila. Ci bola info o tom, ze sa to nedá vrátiť...

sovica
11. sep 2023

@autorka
Mnohí spotrebitelia sa stretávajú pri kúpe tovaru s nasledujúcim postojom obchodníkov: tovar v akcii nevymieňame ani ho nemožno reklamovať. Má na to predajca právo? Zákon hovorí, že každý tovar je možné reklamovať, aj akciový. Reklamovať nemožno len takú chybu, pre ktorú predajca znížil cenu tovaru. „Túto skutočnosť však musí uviesť do dokladu o kúpe, aby bolo zrejmé, že z dôvodu „tejto chyby“, bola znížená cena výrobku. Takéto výrobky sa musia predávať oddelene od ostatného tovaru,“ upozorňuje Krkošová.

Ak ste teda kúpili tričko v akcii a vyskytne sa na ňom chyba, máte právo ho reklamovať. Reklamácia sa vybavuje v súlade s Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa. „Ak ale tovar nemá chybu, predávajúci ho nemusí vziať späť alebo vymeniť za iný,“ hovorí. Podľa jej slov je potom len vecou dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, či tovar vymení za iný. Ak však tričko kúpite cez internetový predaj, od podomového obchodníka alebo zásielkovým spôsobom, môžete ho bez zdôvodnenia vrátiť predávajúcemu do siedmich pracovných dní.

Podľa zákona možno reklamovať všetok tovar, aj zakúpený v akcii
https://reklamacie.sk/sk/blog/clanok/podla-zako...

autor
11. sep 2023

@sovica ale nejde o reklamáciu, ale vrátenie tovaru z dôvodu, že mne nesedí. Je to oblečenie.

autor
11. sep 2023

@simca06022011 je to normálna firma, len táto firma má eshop (v minulosti fungovala roky bez eshopu) a predávala tovar iba cez Facebook, Instagram, Sashe a podobne.

simca06022011
11. sep 2023

tak ak nemas ani doklad o kupe, tak je to na SOI. A inak by si mala byt informovana, ze dany tovar sa neda vratit/vymenit. Tiez by som sa informovala cez SOI.
Ak sa ti to oplati s tym natahovat.

V podstate ked im informacie so VSETKYMI posles, aj podklady, nie ze len napises.. a vypytas si radu, alebo das rovno podnet na presetrenie, tak ti napisu. Ale treba co najviac veci dodat, lebo iba tak dostanes presne informacie.

uhgara
11. sep 2023

myslim si ze nie. pokial tovar nebol vo vypredaji preto,lebo bol nejakym si sposobom poskodeny alebo tak, tak by ti normalne mali vratit zan peniaze. skus si skontrolovat ich obchodne podmienky ako to tam maju napisane

animus
11. sep 2023

Tiež som nakupovala podobným spôsobom. Na FB stránke boli šaty vo výpredaji ale pani má aj oficiálny e-shop. Cena bola oproti cene na e-shope nižšia o 80%. Predávajúca ma však v súkromnej správe upozornila, že tá cena je bez faktúry a bez možnosti vrátenia, uznala by mi len reklamáciu. Šla som do toho na vlastné riziko.

ailiba
11. sep 2023

Napriklad z jedneho eshopu, ked objednavam, tak je tam pri kazdom produkte pisane, ze kedze je tovar vo velkom vypredaji, tak sa neda vratit, ani vynenit. Neviem, ci by to ostalo pred zakonom.... Ale upozornuju tam na to.