Vrátenie použitého tovaru - Alza

25. sep 2024

Môžem v alze vrátiť 1x vyskúšanú teplovzdušnú fritezu? Neocarilo ma to. 😞

thirstymonk
25. sep 2024

Zaplatila si si pri kúpe že áno?

autor
25. sep 2024

@thirstymonk majú poistenie záruky ale nevidím tam možnosť vyskúšať a vrátiť

slavkadud
25. sep 2024

Uf, no podla mna nie. Ale co viem, tak na alze mas aj taky dotaznik, ked produkt kupujes, tak ak si to nezaklikla vtedy, tak si myslim, ze to teraz vratit nepojde.

thirstymonk
25. sep 2024

Máš 14 dni zákonnú lehotu na vrátenie tovaru, ale myslím, že musí byť nepoužitý... Prečo nenapišeš alze? Reaguju pekne aj na whatsappe, aj na mailoch, aj na messengeri.

blunka
25. sep 2024

Čo prosím bolo na tom zlé ? Každý teplovzdušnú fritézu ospevuje..., ja nemám, ale aby som tiež nekúpila niečo zbytočné. Prečo chceš vrátiť ak sa smiem vyzvedať ?

autor
25. sep 2024

@blunka hranolky sú z toho po 40 min polosurove. Rezeň je fajn ale nevidím rozdiel medzi rúrou klasickou a týmto akurat, ze do rúry si to dám naraz piecť a tu to musím na 3x. Takže ja nevidím žiadnu výhodu.

katica06
25. sep 2024

Ak to inak nepôjde predaj na bazáre aby sa ti aspoň časť peňazí vratila

viestta
25. sep 2024

Pozity tovar vratit nemozes

3petka
25. sep 2024

@blunka ja som mala tiež teplovzdusku a vôbec sa mi to nepáčilo. Malé musíš stále prehadzovat ak chceš aby sa ti to pekne urobilo. A naozaj ti to lepšie urobi teplovzdušná rúra. Aj svokrovci si vyskúšali na reznoch 😂 a veru chuťovo nič moc. Zdravšie o kúsok možno ale suché ako podrazka. Odvtedy im stojí vo spajzi, ale aspoň nie mne 😂😂

jankalukasova
25. sep 2024

Skús jej dať ešte šancu, z prvých hranoliek som bola tiež mierne rozčarovaná. Ale včul som z nej do jedla obed a mám pocit, že u nás beží denne. Ale teda ja som kúpila veľkú. Je nás doma 5.

nika_val
25. sep 2024

@blunka napíšem ti aj na svoju skúsenosť
Tiež som si kúpila teplovzdušnú fritezu že aká super vec všade to na mňa vyskakovalo vtedy..no použila som ju 3 krát a dovidenia. Jedine čo bolo dobré boli zemiaky také na štýl amerických..ale inak nič
Hranolky ako sa písalo vyššie 40 min smažiť veď na toľko času spravím full obed normálne vysmažaním (rezne, hranolky a ešte aj zakusok stihnem 🙈😁)
Predala som ju, cez známosť lebo známa veľmi po nej túžila že chce zdravšie veriť a žiť tak ona si bude vyvárať v teplovzuške...no skončila rovnako ako ja 🙈 ale aspoň stojí na linke jej a nie mne 😁😁🙈

autor
25. sep 2024

@jankalukasova aj ja mam tu najväčšiu

autor
25. sep 2024

Akože ale rovnaké rezne si urobím v rúre a bez oleja keď chcem, nevidím v tom rozdiel

gas1201
25. sep 2024

https://www.alza.sk/ako-odstupit-od-zmluvy-art1... alebo zavolaj na podporu. keď mám nejaký problém s tovarom tak to riešim s predajcom..

blunka
25. sep 2024

Fuúúú dievčatá ďakujem všetkým veľmi pekne, že ste napísali svoje negatívne názory.
Ja som išla kuknúť čo to tá teplovzdušná fritéza je a tu na koňovi som čítala niekoľko diskusií a mali 100 % úspešnosť a odporúčanie. Bolo to pred pár mesiacmi a chcela som kúpiť tú najväčšiu Tefal (sme 4ria). Nakoniec ma trochu tesne pred kúpou odradil jeden článok, kde bolo napísané, že to je presne to isté ako teplovzdušná rúra. A teplovzdušnú rúru mám práve úplne novú veľmi drahú, tak som zaváhala či mi to treba, že či to isté nehodím aj do rúry. A to mám takú špeci čo je naplno nahriata rýchlo ako blesk. Akosi som kúpu odkladala.... a zrazu dnes narazím aj na prvé negarívne názory 😀, no ostanem pri el. rúre teda.

janulik2008
25. sep 2024

Alza s vratenim problem nema. Tusim 2x som tak vracala tovar lebo mi "nesadol" 😀 ale friteza 🤔 ak si ju pouzila raz a poriadne vycistila tak myslite ze to je vidno? 😀 fritezu nemame tak sa pytam 😀

jankalukasova
25. sep 2024

Ja v nej rezne robím malo. Ale robím v nej pizzu na tortile.. ( na čomkoľvek..), na obed som dnes mala pečenú kapustu (nakrájaš kapustu na osminky, nakoreniš, nasolíš, zastrekneš olivovým olejom, posypeš troškou parmezánu a nechá zapiecť...), pečené zemiačky. Napr. kura je v nej hotové rýchlejšie ako v rúre. Zapekané cestoviny na asi milión spôsobov, také blbosti ako krídelká, stehienka a podobne sú hotové mega rýchlo, to veľmi využívam. Kým sa zohreje rúra tak krídelká sú už v fritke viac ako z polovice hotové. Tiež rôzna pečená zelenina. Na nete je milión inšpirácií.. nie je to len o rezňoch.

rozculena
25. sep 2024

@blunka my sme iba dvaja,častokrát varím vo fritéze len pre jedného,takže pre malú domácnosť je to fajn,nechce sa mi zapínať trúbu kvôli pár hranolkám alebo 2 kuracím stehnám.Ale už som tam piekla aj kura v celku a je to fajn.

autor
25. sep 2024

@janulik2008 myslím, že to nebude vidno.

autor
25. sep 2024

No pre mňa to význam nemá, nevadí mi čakať kým sa rozohreje trúba, ved môžem ju zapnúť a kým nachystám je horúca.

earlgrey
25. sep 2024

A použila si aj kúsok oleja? ja keď som robila hranolky, mrazené, postriekala som trocha olejom, dala som podľa návodu, tuším niekoľko minút - už presne nepamätám...bolo to pred cca 2 rokmi...a boli dobre...chrumkavé...možno to máš len zlé nastavené, neviem, ale čo sa týka hranoliek, bola som spokojná...ostatok nie...ale ja som za ňu dala skoro 100€ 🤣 a použila max. 10krát za rok...na hranolky...a už 2 roky stojí v špajze na poličke

simulienka2207
25. sep 2024

presne tak aj ja..kupila som si ju z Lidla, no 1x som pouzila a dost. Hranolky otras uplny, tiez mi len tak stoji

hendikep
25. sep 2024

zase vsetci mudri a nikto nepozna zakon … ano mozes to vratit, co myslis ze potom predavaju ako “ pouzite” ?? presne to ! ked nieco kupis cez eshop, tym ze si to nemozes pozret v obchode si to proste pozries doma a 14 dni mas na rozmyslenie. Minule som vratila cez muziker vec, ktora bola pouzita tak ze uz sa nedala v podstate znova pouzit ( alarm na bicykel a boli k tomu take kovove zipy ktore sa instalaciou poskodili ) pisala som na info, samozrejme tvrdili ze to musi byt dokonca v povodnom obale! co je druha blbost, ( lebo ved chrania sa aby neboli skodni co aj chapem ) nastastie som si odpoved nasla az po zaslani tovaru spat a cuduj sa svete normalne vratili celu sumu.

animus
25. sep 2024

Ahoj, ak si ešte v lehote na vrátenie tak ju vráť. Ja som tak vracala použitý tovar a zobrali mi ho normálne naspäť. Všetko ale samozrejme v pôvodných obaloch a čisté

simca06022011
25. sep 2024

AK mas lehotu 14dni, mas vsetky obaly a veci, riadne to vycisti, vysus, a posli spat... nie je to poskodene.

@hendikep nie je to blbost je to tak. Do 14dni ked odstupujes, musi byt tovar zabaleny, nemoze byt poskodeny. U nas kvoli tomu bola SOI, lebo zakaznik zdeformovany diel chcel vratit = poskodeny. Nepochodil. Na predajni ked skusas tovar, tiez ho nemozes znicit ;) este nad obalom sa da prizmurit oko, aj sa to casto robi, ale inak nie. Pri reklamacii sa neriesi.

tarvika
25. sep 2024

ja som v alze vratila bazenovy vysavac po par vyskusaniach, nevysaval tak ako som si to predstavovala. Vycistila som ho, zabalila naspat do krabice a bez problemov vzali. Oni to potom predaju lacnejsie ako pouzity/rozbaleny tovar.

hendikep
25. sep 2024

@simca06022011
Čo ak eshopu vráti spotrebiteľ tovar v poškodenom stave?
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez ohľadu na to, v akom stave sa zakúpený tovar nachádza.

Ak by spotrebiteľ vrátil poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci bude povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Až potom môže po spotrebiteľovi požadovať náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, teda cenu jeho opravy, vyčistenia a pod.

Ak by spotrebiteľ tieto náklady dobrovoľne neuhradil, prevádzkovateľovi eshopu by nezostávala iná možnosť než domáhanie sa nároku na náhradu škody pred súdom. Odpočítanie týchto nákladov od kúpnej ceny, ktorú má eshop spotrebiteľovi vrátiť nie je možné a môže byť dokonca pokutované.

Ak by sa prevádzkovateľ eshopu domáhal náhrady škody pred súdom, on sám by musel preukázať, že tovar poškodil, zašpinil alebo inak znehodnotil jeho zákazník.

Prevádzkovatelia eshopov teda v tomto prípade ťahajú za kratší koniec.

Môže sa prevádzkovateľ eshopu dožadovať vrátenia tovaru v pôvodnom obale?
Mnohí prevádzkovatelia eshopov majú v obchodných podmienkach zakotvenú povinnosť spotrebiteľa vrátiť zakúpený tovar v pôvodnom obale, i keď zákon od spotrebiteľa nič také nevyžaduje.

Pokiaľ by prevádzkovateľ eshopu mal takúto povinnosť vo svojich obchodných podmienkach, sám by sa dopustil porušenia zákona, nakoľko by tým spotrebiteľovi ukladal povinnosť bez právneho dôvodu. Slovenská obchodná inšpekcia môže takéhoto podnikateľa pokutovať až do výšky 66 400 eur.

Rovnaká pokuta môže byť prevádzkovateľovi eshopu uložená za to, že spotrebiteľa nesprávne alebo neúplne informoval, prípadne ho neinformoval vôbec, o práve na odstúpenie od zmluvy.

Prípadná povinnosť spotrebiteľa vrátiť tovar v pôvodnom obale by preto mala byť v obchodných podmienkach eshopu nahradená obyčajným odporúčaním.

Prečítajte si celý článok na: https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-po... © Podnikajte.sk

hendikep
25. sep 2024

@simca06022011 tak je rozdiel pokazeny diel a to co som riesila ja - proste ten produkt sa nedal vyskusat bez toho aby sa ciastocne neznehodnotil … , ale nebolo to tak ze ja si veselo nieco poskodim a potom vratim

simca06022011
25. sep 2024

@hendikep ano nove moderne sposoby ako osklbat podnikatelov.. v kazdom pripade, u nas soi bola, a zakaznikovi sa nevyhovelo... trepal diel tam, kde nemal a poskodil ho. Este preverili, ci sme mu to vyberali my, alebo si vybral sam, pozreli komunikaciu a dovi. Nic sme nevracali. Popravde, tebe vyhoveli, ked uz to prevzali, aby sa nemuseli natahovat a nie pre par eur samozrejme nik nebude riesit sudy. zatial. To je nieco ako postovne pri nepreberacoch... niekde to riesia, inde nie..
len tak mimochodom, ak by ste to skusali v obchode a poskodili, tiez si myslis, ze by to bolo ok? a nechali to tak?
Ono je to skor o tom proklientsom pristupe, ze do urcitej hranice sa to da, aj byt ustretovy, a proste neriesit, potom pride zlom, kedy si uz clovek povie ze stacilo :DDD Ja napr. neriesim 14dni, ak mi pride zakaznik aj o pol roka, vymenime, vezmeme ak to nie je nieco speci na objednavku ani tie neprevzate zasielky... ale su veci co riesime :D

hendikep
25. sep 2024

@simca06022011 no ved ja chapem ze je to bezohladne voci predajcovi, zas inak to beriem pri malom eshope a inak pri obchodoch Alza, Muziker atd. proste ktore to aj vedia predat ako “ poskodene” dokonca s dost biednymi zlavami … ale proste ak mam tu moznost a fakt to potrebujem vratit tak neviem preco to aspon neskusit ked je nato zakon. Inak sa samzrejme snazim brat ohlad ked to su mensie firmy, nehandrkovat sa s nimi do krvi … to potom radsej predam cez bazos ked zle kupim. Inak co sa tyka toho muzikeru som aj ratala s tym ak by ma nechali cast zaplatit ako “ naklady na opravu “ chapala som ze je to pre nich blba situacia, zjavne sa tym ale netrapili 😂