Rizikové internetové obchody

karolinakr
8. dec 2023

Policia zverejnila zoznam zo stranky SOI rizikove eshopy, kde sa tovaru človek nemusi dočkat, je registrovany v zahraniči alebo sa neda skontrolovat

https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost/...

maranco
8. dec 2023

Tu je podrobnejší zoznam s viac obchodmi https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-...

morusha
9. dec 2023

@karolinakr Toto vedieť tak rok dozadu🙂ale tak moja chyba

maranco
9. dec 2023

@morusha ak si platila kartou tak môžeš reklamovať cez banku nedodanie tovaru, alebo chybnej kvality
https://www.zbk.sk/aktualita/neuspesnu-reklamac...

Ak klient nepochodí s reklamáciou u obchodníka, môže sa tak obrátiť na svoju banku, ktorá po posúdení situácie môže úhradu spätne zúčtovať.

O čo pri chargeback-u ide? Zjednodušene sa dá povedať, že je to reklamačný medzibankový proces, pri ktorom banka neoprávnenú, chybne zaúčtovanú alebo neautorizovanú platbu spätne zaúčtuje. „Najčastejšie ide o prípady, kedy si obchodník nesplnil záväzok a tovar, za ktorý klient zaplatil nedodal v požadovanej kvalite alebo vôbec, ak klientovi prišiel iný tovar ako si objednal, ale časté sú aj prípady, že miesto originálneho tovaru bol klientovi doručený „fejk“.