Reklamácia veľkých spotrebičov na Alze

romino193
15. nov 2024

Dobrý deň, pokazila sa nám práčka (funguje stále, ale sú s ňou už veľké komplikácie). 30 dní je však dlhá doba, tak by ma zaujímalo či tu niekto nemá skúsenosti s týmto keď sa jedná o veľké spotrebiče a ich reklamáciu na alze. koľko trvala reklamácia, či naozaj čakajú 30 dní alebo sa snažia pri takýchto veciach jednať rýchlo. Ďakujem

macatt
15. nov 2024

Ja nemám dobrú skúsenosť.. snáď sa už niečo zmenilo..
Mňa ťahali za nos 2 mesiace, bola to práčka, ktorú mi poslali s pokazeným programátorom..
Najskôr(do 30 dní) poslali odhadcu, ktorý zhodnotil, že programátor je pokazený, nič sa nedialo, mohla som len volať, pokaždé to zdvihne niekto iný, ktorý sľúbi riešenie a preverenie, ale neozve sa späť, potom chceli nech na vlastné náklady pošlem práčku do Prahy na posúdenie, či som závadu nespôsobila ja😅
Práčku sme zapojili a bola mŕtva hneď od začiatku..
Katastrofa čistá, potom som stratila trpezlivosť a všetkým nedávala 🙉
Nakoniec som sa povyhrážala, že zavolám TV a konečne som po 2 mesiacoch natrafila na človeka, ktorý to vyriešil.. jednali so mnou ako s odpadom, keď šlo o reklamáciu..

macatt
15. nov 2024

Chceli aby som platila ja kuriéra, to som odmietala, to ako nonsens, namiesto ospravedlnenia, že mi poslali pokazený šrot s ja si mám riešiť ich nezmyselné požiadavky?!
Nikto nič nevedel, dokonca pán odhadca chcel odomňa €, lebo že jemu už pár x nezaplatili..
proste netreba sa nechať, nakoniec som nezaplatila nič, práčku som vyhodila pred dvere a jedného dňa zmizla.. ale to už som mala peniaze..

romino193
autor
15. nov 2024

@macatt Ja mám pár reklamácii za sebou, no však nie veľkých spotrebičov a nechceme byť zrovna dlho bez práčky... Takto fakt premýšľam, čo robit. Ďakujem za odpoveď

macatt
15. nov 2024

@romino193 proste byť priamy som ti chcela poradiť, lebo im je to jedno, že nebudeš mesiac prať..
Lebo ja som neprala 2 mesiace keď som sa snažila ľudsky vysvetliť moju situáciu..
A spoliehajú, že človek je tak zúfalý, že si zaplatí prepravu aj na kraj sveta…

macatt
15. nov 2024

@romino193 myslím, že ti najskôr niekoho pošlú, akože opravára, ten jasné diely nemá, tak len popíše závady a potom budeš musieť práčku zabaliť a niekam poslať.. tak to bolo u mňa, neviem či sa niečo zmenilo..

rooskoliv
15. nov 2024

Neriešil som. Ale obrátil by som sa priamo na servis výrobcu a neriešil by som Alzu

rozculena
15. nov 2024

@romino193 prečo to neriešiš s autorizovaným servisom?

romino193
autor
15. nov 2024

@rozculena Neviem ako je to ohľadom záruky, niesom v tomto zrovna znalý. Plus nemám úplne spôsob práčku niekam doručiť, nezmestí sa do auta

rozculena
15. nov 2024

@romino193 nechápem,načo chceš trepať práčku do auta,veď opravár príde domov....na každý tovar je 2 roky záruka,niekedy výrobca dáva aj viac.Aká značka to je?

romino193
autor
16. nov 2024

@rozculena Samsung, budem musieť pozrieť kde je najbližší servis. Bolo by dosť fajn ak by prišli k nám

rozculena
16. nov 2024

@romino193 pozri si reklamačné podmienky na Alze.Určite je tam napísaný postup.
Napr.pri práčkach Whirpool a Elektrolux to majú tak,že na ich stránke si zaregistruješ svoj výrobok,a keď sa pokazí,tak priamo na stránke je možnosť nahlásenia.Ty ani nemusíš hľadať servis,
Potom ti zavolajú zo servisu a povedia,kedy prídu.predložíš doklad o kúpe a ak je v záruke,tak neplatíš nič.
Ak je po záruke,tak jasné zaplatíš.
Niekedy tou registráciou získaš ďalší rok záruky.