Reklamácia na Aliexpress

14. aug 2024

Dobrý deň, objednala som na Aliexpress tovar a poslali mi iný... Ako treba riešiť reklamáciu, máte niekto skúsenosti? Asi treba v angličtine, tú ja bohužiaľ neviem, len základy...

refly
14. aug 2024

Treba otvorit dispute. Ak chcete, tak mi mozte napisat, prevediem Vás tym, poviem co naklikat a ked mi napisete presne aky bol problem, tak vam strieskam ten dovod na reklamaciu.
V minulosti som otvorila dost reklamacii a este dom neprehrala. Samozrejme, vsetky mali validny dovod (neprisiel tovar, prisiel zly, alebo poskodeny / zniceny)

egonsk
14. aug 2024

sice to nie je spravny postup, ale ak ma to, co ti prislo vacsiu hodnotu ako to co si kupila, tak si prakticky ziskala a dispute nemusis zakladat a riskovat poziadavku navratenia 😉

refly
14. aug 2024

@egonsk poziadavku vratenia moze jednoducho zrusit. Ak keby to prislo pokazene alebo neviem ake, tak predajca obcas vyziada aby mu bol produkt zaslany spat. Kupujuci to moze odmietnut, lebo logicky nebudem posielat cetky cez pol sveta na vlastne naklady. Nebudem platit za to, ze nevedia spravne poslat veci. Potom zasiahne aliexpress, kedze sme sa ako zakaznik/predajca nedohodli a ak mam ako zakaznik pravo na refundaciu (co teda ma, ak jej poslali zly produkt), tak vratia peniaze a produkt si moze nechat. Posielat to naspat do Ciny je absurdne.

egonsk
14. aug 2024

@refly Ano, suhlasim. Inak nedavno som videl u par produktov napisane, ze vratenie bezplatne cez kuriera, moznost ... ma to prekvapilo, no nastastie som nikdy nemusel vyuzit.

refly
14. aug 2024

@egonsk Uz som hrooozne dlho nepozerala ali, ale ak si vedia vybavit ze ku mne poslu kuriera co si to vyzdvihne, tak nech sa paci. Aj ked teda by ma zaujimalo ze ako sa im to oplati, kedze som pocula ze predajcovia z Ciny dostavaju nejake dotacie na postovne. Logicky, kedze inac by sa im asi neoplatilo poslat vec za 2€ a free shipping. Neviem ci to plati aj opacne. Tak ci tak, je to asi ich problem :P

maranco
14. aug 2024

@refly raz som posielal naspäť do Číny pokazenú vec našou poštou ako doporučený list a predajca mi preplatil aj poštovné. Bolo to kupované prostredníctvom trhoviska ebay.

refly
14. aug 2024

@maranco Tak to klobuk dolu :D Odomna ked vypytali poslanie spat, tak som sa ich spytala ze ci im nesibe a ze ci si fakt myslia, ze sa stym budem piplat. Nech sa naucia spravne balit a posielat funkcne veci podla popisu.
Ja som uz na nich celkom prisna...lebo casto krat sa snazili hrat na city, ze ved to je iba lacny produkt a vela na tom nezarabaju - a to je akoze ospravedlnenie ze zabalili keramiku iba do sacku. Alebo sa tu reklamaciu snazili natiahnut, alebo aby som este pockala (ak islo o nedodany produkt) a aby mi vyprsal cas, dokedy sa da podat reklamacia. A vrchol bolo, ked mi obcas po objednani napisali ze produkt stoji napr o 5€ viac a aby som im dodatocne poslala este 5€. No vylezte mi na hrb :D
Celkom obdiv ze ste sa takto dobre dohodli a ze Vam fakt potom to postovne aj zaplatili. Aj ked teda som si na Ebay vsimla moznost free returns, ale sama som neskusala. Cinu cez ebay nekupujem a s vecami od normalnych ludi som zatial problem nemala.

maranco
14. aug 2024

@refly totiž predajca tam má pozastavené platby zo všetkých inzerátov kým sa spor nedorieši, takže väčšinou ochotne riešili spory, ale už som dávno cez to nekupoval odkedy zaviedli daň aj za zásielky do 22€

janik223
28. nov 2024

@refly Ahoj, chcem sa opýtať ci by si mi po prípade vedela pomôcť spraviť tu reklamáciu ? Čo a ako presne napísať. Ďakujem 😊

refly
28. nov 2024

@janik223 Na vec z augusta? Ako, môžem, ale tieto veci sú časovo obmedzené. Ak chcete reklamovať niečo z takmer pol roka dozadu, tak to sa už nebude dať. Akonáhle čas vyprší, tak sa objednávka zavrie a šmitec.

janik223
28. nov 2024

@refly nie nie ja to mám teraz z pondelka. Ešte mám 3 na to 3 dni.

refly
28. nov 2024

@janik223 No to je načasovanie... ak chcete, tak mi napíšte v čom bol problém - kľudne aj do súkromnej správy- a preložím Vám to. Len teda zajtra odchádzam na víkend preč a dnes neviem kde mi hlava stojí, takže...