Nevrátená platba za tovar z internetového obchodu

suzy_dm
10. sep 2024

Ahojte, prosím vie mi niekto poradiť? Vrátila som predajcovi 10 ks oblečenia v dvoch balíkoch v hodnote 192 eur. Predtým som aj vyplnila formulár na vrátenie, kde som uviedla, ze tovar bude vrátený v dvoch zásielkach. Predajca mi vrátil len 75 eur za tovar z jedného balíka a tvrdil, že ďalší tovar k nemu nedorazil. Mne však dopravca potvrdil mailom, že mu doručil obidva balíky, napísal mi čísla zásielok a celková hmotnosť vráteného tovaru bola cca 3,66 kg (čo je adekvátne tým 10 ks), pretože balíky pred odoslaním zvážili. Ale mne predajca tvrdí, že ďalší tovar mu nebol vrátený. Ako mám v tomto prípade postupovať? Predajcu som vyzývala niekoľkokrát. Na zákaznickom chate ma zakaždým odbili s tým, že vratka sa spracúva a po 14 dňoch mi napísali, ze ďalší vrátený tovar im neprišiel, len časť a bolo mi vrátených spomínaných 75 eur zo 192 eur. Mohla by to prešetriť SOI-ka? Resp. mohla by som podať trestné oznámenie? Dlžia mi 116 eur a je im to jedno.

lucia23529
10. sep 2024

Určite by som to riešila mailom, telefonicky. Ak majú kamennú predajňu išla aj tam. Na mail by som poslala kolko mal ten ich balík kg aj info a aj tvoje čo si ty odoslala podľa váhy a podobne, proste všetky info čo máš spísať. Ak nie riešila by som to tiež niekde na polícii, tí ich musia vyzvať a nejak to vyriešia, nemusia ani trestným oznámením dá sa to urobiť aj komunikáciou a ak nebudú spolupracovať až potom oznámením.

muchotrafka298
10. sep 2024

@suzy_dm predpokladam, ze sa jedna o isty znamy nemecky eshop "O tebe". Pridaj sa do skupiny tu na MK, lebo je vela zien, co sa im toto stalo a mozno Ti tam niekto skor poradi, ze ako postupovat.

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@muchotrafka298 Praveze sa jedna spanielsky velmi znamy e-shop a predajca oblecenia, preto som velmi sklamana. Hlavne ich pristupom.

muchotrafka298
10. sep 2024

@suzy_dm lebo toto su presne co si popisala praktiky aj tohoto znameho nemeckeho eshopu. Pokial je to spanielsky eshop, nie som si ista, ci Ti pomoze nasa statna inspekcia alebo nasa policia.

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

Zara?

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

S about you som nikdy nemala ziaden problem pri vrateni, jedine ze obcas vratili peniaze v dvoch platbach, ak bolo v baliku viac kusov, ale vzdy vratili vsetko do posledneho eura

Ale ani so zarou som nikdy problem nemala

A preco si to posielala v dvoch balikoch?

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@muchotrafka298 Ale maju aj kamenne obchody v Bratislave. Je zaujimave, ze jeden balik im prisiel a ten druhy nie. Resp. urcite im prisiel, ale tvaria sa, ze nie

suzy_dm
autor
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka bolo to az 10 ks

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@suzy_dm no a? Prislo to asi vsetko v jednom baliku

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@suzy_dm je pravda, ze predtym som vzdy vracala jeden balik

muchotrafka298
10. sep 2024

@suzy_dm v mnohych pripadoch kamenny obchod nema s eshopom nic spolocne. Takze na toto by som sa nespoliehala, ze maju kamenne obchody a tam nieco vyriesis. Ja Ti drzim palce, nech sa to nejak podari. Mas potvrdenie o prevzati balika?

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka To bolo viac objednavok, myslim, ze 3 alebo 4 a chcela som to vratit naraz, kedze za kazdu vratku platis 5 eur

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@muchotrafka298 mam, dopravca mi to potvrdil a dal mi aj císla tych zasielok s hmotnostami.

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@muchotrafka298 ale v zare konkretne mozes vratit tovar z eshopu aj v predajni. Len ked uz je to v procese, a balik uz je odoslany a doruceny, uz to tazko vyriesia priamo v predajni, len mozno mozu niekde nieco pourgovat

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@suzy_dm tak to je chyba vracat z roznych objednavok naraz v jednom baliku alebo este aj pomiesane. Kazda objednavka ma svoje jedinecne cislo prisluchajucej vratky. Potom to podla mna aj maju, ale nevedia naparovat so spravnymi objednavkami.

muchotrafka298
10. sep 2024

@suzy_dm lebo ked ty mas potvrdenie o tom, ze oni balik prevzali, tak jednoznacne by Ti mali poslat peniaze obratom. Ty si spojila viacero objednavok do jednej krabice?

really8
10. sep 2024

@muchotrafka298 mne sa tiez stalo ze mi z vrateneho balika potvrdili vratenie dvoch veci a boli tam tri. Napisala som cestne prehlasenie (dali mi vzor) a peniaze prisli do par dni. Sme len ludia. Chyba sa mohla stat.

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

A tiez je este mozne ze ten druhy balik este len caka na spracovanie a vybavia ho o par dni neskor. Uz uplynulo tych 14 dni?

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka Napisala som im podrobny rozpis, cisla poloziek a k nim cisla objednavok, bolo tam 5 veci z troch objednavok a pisala som im to niekolkokrat, oni to niekolkokrat preverovali a napisali mi, ze tieto polozky nemaju, resp. som ich nevratila

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka uz preslo 14 dni a napisali mi, ze veci z druheho balika nemaju

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka neviem co si mam o tom mysliet

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@suzy_dm nuz asi to nestalo za tych usetrenych 5€ na postovnom za povodne 3 baliky… neviem co stym, otravuj ich pokym ti tie peniaze nevratia.

gab1sol
10. sep 2024

@suzy_dm kto bol prepravca? Možno stojí za pokus, ale mne kuriér z GSL označil balík ako doručený (mne) a reálne ho nedoručil. Našťastie, na infolinke to vybavili a doručili mi ho neskôr.

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka podam asi podnet na SOI-ku a budem ich otravovat

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@gab1sol SPS, ale obidva baliky dorucene vraj boli. Podla toho sledovania balikov. Len peniaze mi boli vratene len za jeden

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@suzy_dm a balik povazujes za doruceny na zaklade trackovania zasielky, alebo si do sps volala a potvrdil ti to aj nejaky skutocny clovek?

suzy_dm
autor
10. sep 2024

@vanilkovazmrzka potvrdila mi to pani mailom

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

@suzy_dm a kurier nema potvrdenie o prevzati zasielky? Kedysi bolo dobrym zvykom ze prijimatel sa podpisal ze zasielku prevzal 🙂

vanilkovazmrzka
10. sep 2024

Ja by som este skusila ako poslednu moznost ktora je v mojich silach ako nakupujuceho, ze si vypytat od kurierskej spolocnosti nejake oficialne potvrdenie ze zasielku odovzdali adresatovi, a s tymto sa este raz obratit na obchod, ze zasielka bola dorucena, pozadujes naspat peniaze…