Kde na SK vezme detskeho pacienta neurolog aj ked je z ineho okresu??? Kludne si aj zaplatim
neviem odkial ste, v BA vezmu ale termin je najskor o 3 mesiace, my sme zhanali pre znamu cudzinku teda jej dieta a boli tu (relativne expresne terminy a da sa objednat online, objednanie resp. navsteva je spoplatnena tusim 20-25€, co je pre nas z BA este dobra cena) https://www.topdoktor.sk/doktor/neurolog/nitria...
@evica17 zalezi odkial si, lebo vseobecny a pediater napr. ta v BA poriadne nechce zobrat ani s trvalym pobytom a bez neho bez sance, mozno tak zaplatit si ProCare, kde to uz tiez je kvantita na ukor kvality a na terminy u specialistov ako detsky neurolog cakas na Kramare 4 mesiace, k sukromnym napr. Synalgis 3 mesiace 🤷♀️
@petruldo rajonizácia špecialistov neexistuje. Tú si vymysleli, aby nemuseli brať pacientov. Holt nechce sa im robiť.
@evica17 máš pravdu, rajonizácia platí len pre tých čo si vymenovala, s tým, že ak sa pacient rozhodne k nemu ísť, tak lekár ho zobrať musí, aj keby mal neviem ako plno (existujú dôvodu odmietnutia v zákone, ale to si žiadny lekár nedovolí spraviť, právo je na strane pacienta)
@gemerka17 nechce sa im robiť???? Si robíš srandu. Vieš koľko chýba špecialistov??? A koľko majú pacientov a limitov od poisťovni? Ak by museli brat všetkých pacientov ako ty vravíš to by museli ordinovat 12 hodín denne a od polovice mesiaca brat hotovosť za vyšetrenie od pacienta alebo objednávať pol roka dopredu.
A predstav si, pacienta odmietnuť môžu. A aj to robia ak k nemu nepatrí podľa obvodu. Hlavne tam kde ich je málo a nestíhajú brať ani tých čo k nim patria.
Nas napriklad raz odmietol jeden ze nespadame pod ich rajon. A pripnem sa k otazke lebo to asi tiez budeme este riesit
@petruldo Splietaš dve veci dokopy. Limit od poisťovne je jedna vec - nemá s tým nič spoločné. Lekár ordinuje počas svojich bežných hodín a pacient dostane termín podľa poradia. Je úplne šuma fuk, či pacient býva o ulica ďalej, v tom istom meste alebo 200 kilometrov od lekára. Lekár dostane za pacienta úplne rovnako zaplatené, ak je pacient poistený na území Slovenskej republiky. Špecialistov málo je, všade sú čakačky a preto niektorí lekári zneužívajú argument ohľadom rajonizácie. Tá sa ich vôbec netýka, ale takto vedia pár pacientov poslať neopravne preč. Ťažko na to vôbec hľadať dôvod, lebo vôbec nie je opodstatnený. Lekár dostane rovnako zaplatené za každého pacienta a pacient môže byť objednaný aj o pol roka (ak sa mu chce čakať). Našťastie takéto neadekvátne argumenty lekára resp. sestričky už pomaly ustupujú. V každom prípade každý pacient má ústa a vie slušne povedať načo právo má. Ak to povie, zrazu vysvitne, že to s tou rajonizáciou nie je také horúce a lekár mu termín dá. Len netreba byť ako taký trúdik. Pacient nie je povinný ísť k špecialistovi v blízkosti jeho bydliska, môže si vždy vybrať kam pôjde. To je napísané v zákone a lekárovi, ktorý na to zabudol, to treba slušne pripomenúť.
@1mina nemal právo odmietnuť, vždy sa treba brániť a slušne povedať. Je to iba ich výhovorka (imaginárna rajonizácia) nezobrať pacienta, lebo áno nechce sa mu. Keď ideš špecialistovi, tak dosť veľká časť diagnóz sa nelieči dlhodobo, čiže pacient tam nemusí chodiť stále. (Stačia 2-3 návštevy a pacient má diagnózu a liečbu, a ak je ok, už k nemu nejde). Nie je vôbec hanba povedať, že špecialista ktorý je blízko teba, že k nemu ísť nechceš a vyberáš si iného lekára. Máš na to právo a tvoja poisťovňa mu zaplateí vyšetrenie úplne rovnako ako za iného pacienta. Ak sa bude náhodou oháňať rajonizáciu môžeš aj povedať, že si volala do svojej poisťovne a tam ti potvrdili, že môžeš ísť komu chceš. Ono ak slušne povieš, tak lekár ťa zoberie, lebo vie, že máš pravdu a si informovaná ako to chodí. Žiaľ nie každý pacient to vie, tak sa takto vždy podarí lekárovi či sestričke niekoho poslať preč.
@gemerka17 OK, lekár môže pacienta odmietnuť ak prekročil svoje únosné zaťaženie, teda ak sa rozhodne že má veľa pacientov zo "svojho rajona"/aj keď to už u špecialistov neplatí/ tak ho vziať nemusí. A ak mám raz nariadené od zamestnávateľa pacientov z iných okresov nebrať tak to musí byť sakra dôvod aby som sa nechala ukecať. A co mám info od pracovníčky poisťovne keď hľadala pre pac.specislistu v našom odbore, zlé recenzie na lekára nieje pre poistovnu dôvod neísť k lekárovi najbližšie k miestu bydliska.
@petruldo pravdou je, že lekár môže odmietnuť pacienta ak prekročil svoje únosné zaťaženie (teda má veľa pacientov a je jedno odkiaľ sú). Pacient má právo na výber špecialistu, tak môže hľadať inde. V každom prípade, ak má lekár plno a pacienta nevezme aj keď býva podľa teba hneď vedľa a spĺňa podmienky imaginárnej lekárovej rajonizácie, teda podľa teba k nemu patrí, tak lekár nemá problém povedať ako to v skutočnosti je a to by si sa divila, čo od neho počuješ: "Pacient má právo ísť ku komukoľvek, kto ho teda vezme. Žiadna rajonizácia neexistuje." Lekári svoje tvrdenia využívajú ako sa im hodí: raz rajonizácia, inokedy slobodná voľba. Tu už ide o to, aby pacient nebol za tajtrlíka a vedel si otvoriť ústa. Takto potom s tebou lekár máva ako on chce. Treba argumentovať (slušne) a hotovo. Splietaš tu ďalšie veci dokopy: aj keď si zavoláš na poisťovňu, oni ti dajú len mená ku komu môžeš ísť (majú zazmluvneného lekára) a nie musíš. Opakujem ti to snáď už po piaty krát, pacient má vždy na výber. (častokrát musí cestovať, ak nechce ísť k lekárovi v mieste bydliska napr. aj z dôvodu, že lekár má zlé recenzie.)
Pre budúcnosť si najprv zisti podrobnosti, ako to v skutočnosti je a potom niečím prispej. Zbytočne šíriš nepravdivé informácie a mýliš ostatných.
@petruldo
Teraz Vám tu dám príklad, dcéra riešila špecialistov keďže u nás v meste kam podľa "rajónu " patríme sú daný špecialisti taký aký sú a dcéra ma do toho strach z lekárov, našla si lekára v inom meste a nepovedal jej, že NIE ale povedal, že termín tak o 3 mesiace najskôr, keďže to nebolo urgentné tak bola s tým v pohode lebo chcela začať chodiť ku danému špecialistovi (kardiológia) keďže odporúčanie po vyradení s detského kardiocentra aby chodila k normálnemu kardiológovi opäť, taktiež riešila chirurgiu a mala v papieroch z urgentu napísané, že spádová chirurgia ale lekár je tam taký všelijaký syn ma dodnes na hlave od neho jazvu po zašití 3*3 cm v 6 rokoch (dnes ma 23) čo ostatné jazvy na hlave ani nevieme kde mal (ako dieťa bol šikovný na rozbíjanie hlavy dokopy 6krat) čiže dcéra sa ku nemu bála ísť, tak šla inam a akurát napísali, do papiera, že nechcela ísť ku spádovému chirurgovi skrz jeho správanie k pacientom a nebol žiaden problém
čiže je to o tom ako píše @gemerka17 u špecialistov nefunguje rajonizácia
dokonca ja ani dcéra nemáme gyn. pod spádom kde ich je asi 6 ale máme v inom meste aj veľa známych to tak má
@petruldo
V prvom rade ti doporučujem naučiť sa čítať s porozumením a prečítaj si môj prvý príspevok ešte raz. Pre všetkých ostatných, ktorý narazia na toto fórum uvediem ako to v praxi má fungovať, lebo zbytočne tu odzneli najmä z tvojej strany informácie, ktoré nie sú pravda, tak aby ich to nemýlilo.
Existujú 2 typy lekárov: Lekári prvého kontaktu (všeobecný lekár, pre deti pediater, gynekológ a zubár) a lekári špecialisti – všetko ostatné, čo má titul mudr a nie je lekár prvého kontaktu.
U lekára prvého kontaktu sa môže uplatniť rajonizácia zo strany pacient aj lekára. To znamená, že ak pacient spádovo patrí pod daného lekára, zobrať ho musí, aj keby bol extrémne vyťažený (v zákone existujú dôvodu odmietnutia, avšak všetko je tak tak v prospech pacienta, že lekári ich nemajú dôvod uplatňovať). Tak isto ak sa jedná o lekára prvého kontaktu tak lekár má plne právo nezobrať pacienta, ktorý nepatrí pod jeho rajonizáciu. Tu sa s kľudom môže obrátiť na spádovosť a môže pacienta odmietnuť a to je úplne v poriadku. Samozrejme pacient má VŽDY slobodnú voľbu a kľudne môže chodiť k týmto lekárom mimo svojho bydliska. Veľa pacientov chodí k takýmto lekárom mimo svojho spádového bydliska – samozrejme lekár ich musel vziať, ale to už záleží na samotnom lekárovi, ako je vyťažený. Vieme, že je tu určitá kapitácia od poisťovne, čiže pravidelná mesačná platba za to, že je pacient v evidencií daného lekára.
Lekári špecialisti sú zase v inom režime. ŽIADNA RAJONIZÁCIA NEEXISTUJE. Lekár môže pacienta odmietnuť, ak má toho veľa a nie v dôsledku spádovosti. Ak aj lekár má toho veľa, na vyšetrenie pacienti čakajú a ak nie je problém pre pacienta čakať dlhšie, termín u špecialistu by dostať mal, ak chce ísť presne k danému lekárovi. Poisťovňa zaplatí úplne rovnako za každé vyšetrenie bez ohľadu kde pacient býva. Vôbec nie je hanba ani drzosť povedať personálu, že k inému lekárovi ísť nechceš (ak ťa inde posielajú a vieš, že lekár nie je dobrý) a tak isto, že k danému lekárovi ísť chceš napr. z dôvodu, že je to odborník. Pacient má vždy právo na výber lekára. Samozrejme prax býva často krát inak a niektorí lekári a sestričky si z toho radi robia holubník, presne ako im to vyhovuje. V každom prípade ako náhle príde k takémuto správaniu, treba ho slušne zaraziť a argumentovať na nepravdivé informácie zo strany lekára či sestričky pri objednávaní. Viď príklad s ktorým som sa strela ja: lekár špecialista objednáva osobne (zadarmo) avšak len pacientov, ktorý pod ním akože „spadá“. Inak ho pošle preč za iným lekárom a vyhovára sa na rajonizáciu. Zároveň má tento lekár na stránke topdoktor aj možnosť objednania – za poplatok 15 eur. Zaujímavé je, že tu sa už žiadna rajonizácia nerieši. A ja takýto postoj lekára považujem za úbohý a nesprávny. Tu sa musí jedine pacient brániť, aby si lekár nerobil čo chcel. Má z toho nádherný biznis. Je len na samotných pacientoch, aby takéto neadekvátne správanie zarazili.
Ty si presne ten typ pacienta – ťuťa, ktorý nechá so sebou mávať ako chce, lebo mu to povie lekár a ako to správne má chodiť nevieš a tým pádom sa nevieš ani brániť. Od reálnej praxe máš ďaleko. Nechávaš so sebou mávať, ako lekár či sestrička píska, aj keď je to z ich strany blbosť. To je však tvoja chyba. Dúfam, že ti môj príspevok pomôže pochopiť ako to v skutočnosti má vyzerať a načo pacient právo má a načo nie. A nezabúdaj lekár si kde dovolí také správanie, aké mu dovolí sám pacient.
@janka_lolo OK, ak vás vezmú aj keď s čakaním tak super
@gemerka17 pacient má právo voľby a ak ho vezmú super. ale aj lekár má právo voľby.
ja som zamestnanec, a musím robiť to čo mám príkazom. a aj ke´d si myslím že ten dôvod je hlúposť, JA si to od šefky vyžeriem keď aj napriek príkazu to poruším. To už musí byť sakra dôvod aby som to bola ochotná urobiť. argumenty typu čítala som zlé recenzie na doktora, alebo doktorka u nás je stará, alebo táto súčastná lekárka má zlú organizáciu práce pre mňa argument nieje.
u nás vypadol detský neuro pre 2 okresy postarom, 2 v najbližšom krajskom nevezmú, ľudia zháňajú kde koho mimo aj cez pol republiky, a potom mi hovoria, že už ani ten čo sa k nemu dostali pacientov mimo neberie.
ten tvoj príklad je chrapúňstvo v tom s tebou úplne súhlasím
@petruldo nie každý lekár zoberie za priamu platbu riešila som pre manžela očnú lekárku všetci majú plno a ani za platbu neberú aj keď to majú na ambulancii napísané, že je možné si zaplatiť vyšetrenie za 20€ a to som obvolala všetkých očných lekárov v dvoch krajoch keďže bývame na prelome práve dvoch krajov a máme kúsok 2 veľké mestá jedno z toho je aj krajské ale veľa lekárov má plno a ani termíny už nedávajú, nakoniec sme boli nútený ísť k súkromnému kde zaplatil manžel za vyšetrenie 230€ a bol tam 30 minút aj s cestou a keď to porovnám s očnou lekárkou ku ktorej chodí dcéra od detstva tak tam sa síce čaká veľmi dlho a u nej sa nedá zaplatit žiaden lepší termín alebo čas je spravodliva ku všetkým ale doktorka je veľká odborníčka a vyšetrenie trvá okolo 60 minút a všetko zmeria kdežto súkromná manželovi ani dioptrie nepremerala a v optike mu optomerista povedal, že má výrazné zhoršené dioptrie a potrebuje nové ale doktorka nič hlavne, že zaplatil
@janka_lolo tak sú doktori a doktori, niekedy má človek bohužiaľ smolu
Ja som bola v maji osobne na detskych Kramaroch objednat syna a poslali ma kade lahsie, ze maju vsetko plne do konca roka.
Synalgis ma cakacku cca 4 mesiace.
@petruldo pletieš dve na tri. Ty ako zamestnanec v súkromnej sfére si ďaleko nemôžeš dovoliť to čo lekár. Ten môže byť hlúpy, arogantný, ohroziť zdravie a život pacienta a nič sa nedeje. Prácu bude mať stále, lebo lekárov je málo. Ambulantný lekári sú v prvom rade šefovia sami sebou - majú pozakladané s.r.o. Normálna fungujúca spoločnosť, ktorá musí viesť účtovníctvo a mať na to účtovníka. Či je sám pánom.
Samozrejme každý máme svoje skúsenosti s lekármi aj dobré aj zlé. Avšak ja učím na čo pacient nárok má, a ak si lekár prispôsobuje situáciu ako sa im hodí, tak sa vždy treba ohradiť (treba postupovať podľa zákona, hore som ti to spísala ako to má byť a podľa toho sa riadiť). Musíš si to aj vybojovať a lekára usmerniť, aby si nerobili čo sa im zachce. Ty nie si povinná ísť k lekárovi, ktorému neveríš a máš pocit, že ťa ohrozí - kľudne to poviem aj pre lekárom, ja sa za názor nehambím. A každý vie, že nie je lekár ako lekár (vedomosti sú veľmi rôzne). Všeobecný lekár mi to vždy prizvukuje ak ma posiela za špecialistom, je veľký zástanca zákona a jeho dodržiavania.
Myslím že hocijaký by mal vyšetriť . Však ti čo sú v ba a nemajú tam TP a ani prechodný, budú utekať na východ kvôli dr. My sme tiež mali iný okres Tp ako v ktorom sme bývali a aj peditricku aj gyn som mala.tam a nik neriešil, nepýtal sa, a potom aj odborný lekári pre dieťa boli v Tom okrese.