Živnostník v Nemecku - DPH

petrik8891
9. aug 2024

Dobry den prajem, prosim viete mi poradit, pytal som sa jednej uctovnicky, no bohuzial mi nevedala odpovedat. Pracujem ako zivnostnik v Nemecku. Cital som clanok, ze ak zivnostnik zarobi viac ako 49 000€ musi odvadzat dan alebo dph. No lenze ja fakturujem nemeckej firme, cize mna sa to netyka, ja len musim robit stvrtrocne vykazy, to mi uctovnicka potrvrdila, ale nevie mi povedat ake mam dalsie povinnosti, ci neni netreba este sa niekde v nemecku, alebo na slovensku nahlasit, sby nebol problem. Za kazde info dakujem velmi pekne.

katarinaba
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
petrik8891
autor
9. aug 2024

@katarinaba dakujem za info. Samozrejme A1 mam, skor mi islo o to ci ma treba niekde este registrovat.

katarinaba
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
moonlight1210
9. aug 2024

@petrik8891 aky typ prace tam vykonavas?

petrik8891
autor
9. aug 2024

@moonlight1210 parkova a zahradna architektura a dokoncovacie stavebne prace v exterieri

salome123
9. aug 2024

@petrik8891 podla mna, v tomto pripade (jedna sa o prace na nehnutelnosti)nemusis byt registrovany podla §7a a nemusis podavat ani stvrtrocne suhrnny vykaz. Nepojde ti to ani do obratu DPH. O svojich povinnostiach sa musis informovat v nemecku.

petrik8891
autor
9. aug 2024

@salome123 dakujem

moonlight1210
9. aug 2024

@petrik8891 Tak ti mozno pomoze tato odpoved:

"Miestom dodania pri stavebných prácach je podľa § 16 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH miesto, kde sa nehnuteľnosť, na ktorej sa stavebné práce vykonávajú, nachádza. V danom prípade je to Nemecko. Stavebné práce majú predmet zdanenia podľa § 2 ods. 1 písm. b) zákona o DPH v Nemecku. Vzťahuje sa to tak na živnostníkov, ako aj na slovenskú s. r. o. V Slovenskej republike teda uvedené práce vykonávané živnostníkmi aj s. r. o. v Nemecku nie sú predmetom DPH. Stavebné práce majú byť zdanené v Nemecku, pričom má byť uplatnená nemecká DPH.