Ahojte. Stalo sa niekomu, že ministerstvo zdravotníctva schválilo liečbu a zdravotná poisťovňa zamietla. Podarilo sa niekomu "vybojovať " schválenie?
Treba skusat rozne moznosti, odvolat, skusit media…ale VSZP je v tomto zla poistovna
Áno, ale v dôvere. Na 3. odvolanie, s pomocou právnika, takmer rok po absolvovaní liečby. Šlo o cca 23,000e
@jaga18 ďakujem. Takže vy ste si zaplatili, až potom riešili cez právnika ?
@alickapusinka
@zuz1177 odvolanie zamietli.
Niekolkokrat zamietnuta, medializovane, cez oravnikov riesene.. vo vedlajsom state rovnakym pacientom schvakene na vynimku u nas ani za nuc na svete , bezim pretek s casom a nevidim to realne zial
@felycity nechcem médializaciu...teraz je toho veľa. Už to asi ani nemá efekt.
Som na tom podobne ako ty. Úrad pre dohľad ste skúšali? Tiež tomu nedávam šancu.
Šlo o to, že operácia bola schválená, no na SK ju nevykonávajú v žiadnej nemocnici,tu odporučili len zahraničnú nemocnicu a liečbu v zahraničí už odmietli preplatiť. Operaciu trebalo riešiť urgentne, kým by sa narahovali s poisťovňou, už by tu mladý človek dávno nebol...
@jaga18 operácia v zahraničí schválená,3 tyzdne od podania žiadosti..bolo mi povedané že operácie a liečby ktoré nevedia na SK vykonať,preplatia automaticky v zahraničí
@kacenocka2 nuž, nie vždy to platí. V tomto konkrétnom prípade to preplatili až na 3. odvolanie približne rok po operácii.
@kacenocka2 pozor na to. Nie všetky liečby môžu byť ”automaticky” preplatené. Ak sa jedná o nedostupnú liečbu na SK alebo boli vyčerpané všetky možnosti, je potrebné žiadať ZP o súhlas liečby (formulár S2) v cudzine. Ak ide o liečbu ktorá sa na SK vykonáva ale je vo vyhláške 341 (v zozname výkonov), je potrebné žiadať o súhlas cezhraničnej ZS, po schválení treba však žiadať o preplatenie tejto liečby do 6 mesiacov. A preplatená môže byť maximálne do výšky nákladov ako na SK. Ak ide o formulár S2, tam si to poisťovňa a PZS refundujú medzi sebou prostredníctvom ÚDZS. Pracujem s touto agendou, preto by som chcela na to poukázať, že je to vždy velmi individuálne podľa druhu liečby. Preto by bolo lepšie, keby autorka napísala viac o čo sa presnejšie jedná. Viem, že sa jedna o citlivé informácie a však to, čo zafungovalo niekomu inému nemusí platiť na ňu, nakoľko sa mohlo jednať o úplne inú liečbu alebo výkony.
@jaga18 podali ste žiadosť o súhlas liečby v cudzine na formulár S2? Mali ste žiadosť potvrdenú indikujúcim lekárom a klinickým pracoviskom? Ak áno, nevidím dôvod prečo vám liečbu neschválili. Rozhodnutie od prijatia žiadosti musí ZP doručiť do 15 pracovných dní a ak sa jedna o urgentnú situáciu, schvaľovanie by mali aspoň z “ľudského” hľadiska prispôsobiť. Niekedy sa takáto liečba podarí schváliť aj do 2 dní záleží od procesov spracovania konkrétnej ZP. Ak ste však nedoručili žiadosť alebo bola vaša žiadosť nekompletná, potom je dôležité si uvedomiť že tieto podmienky sú stanovené zákonom a zdravotná poisťovňa nemá iné možnosti ako liečbu neschváliť, kedze sa riadia iba tým, čo je napísané v zákone a tiež ich kontroluje ÚDZS. Ak niečo spravia mimo zákona, môže mat ZP pokutu vyššiu ako je samotná liečba poistenca. Vždy je však možnosť obrátiť sa na ÚDZS a riešiť s nimi, že Vám niečo nebolo schválené.
@michaela4242 ďakujem za reakciu. Áno ide o citlivú tému...preto nechcem moc rozpisovať, aby to nebolo kontraproduktívne.
Ide o neschvalenie nekategotizovaného lieku na moju diagnózu. Ešte to riešim cez ÚDZS, ale nemyslím si, že to bude mať efekt.
Možno cez médiá .Občan za dverami.