Zablokovanie internet bankingu

michaelab7
Včera o 10:24

Dobrý deň , obraciam sa na vás s tým že vidím že sa to stalo viacerým ,,ako vám odblokovaka slsp kartu? Dedkovi sme vybavovali banking aby si mohol platiť veci tade po 8 platbe mu ho blokli 🫣 v banke nám povedala že len volať na infolinku tam sa dovolať je uzas a keď konečne volali naspet nebola som už pri ňom😂 Vraj sú platby podozrivé a pritom sme ich prevádzali na elektrarne ...ako postupovať keď sa tam opäť eovolam odblokuju to?alebo treba novú kartu ísť vybaviť? Ďakujem

maranco
Včera o 10:30

@michaelab7 v prvom rade pozri pohyby na karte, elektrárne sa neplatia kartou ale prevodom z účtu/trvalým príkazom
internet banking a platobná karta sú 2 rozdielne veci

nastavíš mu cez internet banking pravidelné platby a na karte zablokuj internetové a MOT platby alebo mu nastav nízky limit pár €, ak si dobíja kredit na mobile
a zaškoliť ho že nesmie len tak hocikomu dať kartu do ruky, ani nadiktovať číslo karty ani nikde nepísať na internete, okrem stránok kde ho zaškolíte

janai1
Včera o 10:32

@michaelab7 takže čo ti zablokovali? Internetbanking alebo kartu?

januska12323
Včera o 10:37

No ty asi nebudeš najlepší poradca keď nevieš, že karta a internet banking sú dve rôzne veci.

lukbe
Včera o 10:38

Možno zadal zlé udaje. 3x a dosť. Treba tam zavolať.

michaelab7
autor
Včera o 10:39

@janai1 veď práve že nevieme kartu ma celý život ale banking sme mu robili pred 3 dňami, prevodom sme robili elektrárne ktoré nemal zaplatené 4 mesiace lebo bol v nemocnici aj plyn 8 platieb prešlo a keď som šla dať ďalšiu napísalo platba podozrivá a už sa nedalo odosielať bankingom

michaelab7
autor
Včera o 10:43

@maranco on nikomu kartu do ruky nedáva robili sme prevodom elektrárne aj plyn nakoľko bol dlho v nemocnici a mal tam neuhradené 4 platby za elk.4 za plyn takže sme ich rýchlo uhrádzali po sebe a ďalšia už nešla vypísalo že platby sú podozrivé takže už neprešla žiadna.Neskusali sme ísť do bankomatu vyberať keďže je po operácii a má zosroubovane nohy a nechceli sme riskovať potom všetkom.Len nám vypísalo volať na nejaké číslo kde som sa nevedela dva dni dovolať dnes mi zdvihli ale nebola som pri ňom akurát a len v banke mi povedala že nevie či blokli aj kartu či len prevody 🫣 že to mi musia na infolinke povedať keďže dedo má 80rokov viete si predstaviť aké to je s ním volať 🤪 stačilo mi na plynárne a elektrárne ale nevyhneme sa tomu zavolať musíme aby mu to odblokovali ale limit má norm.kvoli tomu sa to nestalo asi kvôli tomu že ho nemal využívaný

zic
Včera o 10:46

@maranco ciste teoreticky sa ucet za elektrinu (od ZSE) da zaplatit kartou... ale ano, je dobre si ujastnit, ci karta alebo IB je problem...

michaelab7
autor
Včera o 10:52

@zic to Mi je jasné len potrebujem aby mu to odblokovali nech mu nastavíme trvalé príkazy ,, len známa mi povedala že to je na dlho že si ho budú overovať otázkami pani nám tvrdila že už raz banking mal on tvrdí že nie tak dúfam že si tam vtedy na overenie nezadaval nejaké veci na ktoré si už pamätať nebude...len som chcela vedieť či niekto nemá skúsenosť s týmto procesom odblokovania ,nie že ešte budeme musieť ísť novú kartu vybavovať

maranco
Včera o 10:58

@michaelab7 ja to robím tak že urobím konferenčný hovor, senior aj banka sú na linke a podľa potreby im do rozhovoru "kecám" ak treba niečo riešiť na diaľku a nedá sa osobne prísť k seniorovi
v poštovej sa vždy spýtajú či môžu somňou hovoriť a seniorka potvrdí

inak ak platíš za viac mesiacov nepotrebuješ na každý zmeškaný mesiac urobiť jednu platbu, ale spočítaj sumu do jednej platby, veď variabilný symbol je rovnaký

michaelab7
autor
Včera o 11:05

@maranco áno aj na elek.aj plyn sme to tak on dal súhlas a ona komunikovala už len so mnou lebo on jej nevedel všetko vysvetliť no tak mi nadiktovala že mám každu uhradiť zvlášť tak som uhradzala zvlášť za každý mesiac ale s bankou to bude asi komplikovanejšie kým im to on vysvetlí 🙈 mne v banke povedala že mu to blokli lebo nikdy s bankingu neodchádzali platby vždy len z bankomatu vyberal a zrazu išlo 9 platieb ..tak kto vie on jej nezvládne nadiktovať ani jedno číslo uctu na overenie tak sa teším na ten hovor ..preto sme išli do banky ale tam nám povedala že to ona tam nevie že len musíme volať...ale ďakujem za radu aj tak🙃

maranco
Včera o 11:13

@michaelab7 tak potom len pravidelne naháňať banku aby odblokovali, veď keď sa na to pozrie človek, pozrie komu patrí účet kde ste poslali peniaze tak pochopí, že je to v poriadku, nič nehrozí seniorovi a môže IB odblokovať
prípadne skúsiť aj napísať banke

michaelab7
autor
Včera o 11:16

@maranco veď ja nechápem že osobné sa nám to tam nedalo vybaviť ,,už hocijaký platbu čo som urobila písalo že podozrivá a neodišli peniaze ,,tak že či nám ho len odblokuju alebo budú musieť overovať každú platbu čo sme robili no normálne mám už hlavu v smútku z toho čo sa tým zaoberám 3 deň 😥

maranco
Včera o 11:21

@michaelab7 ty si disponent k tomu účtu alebo máš splnomocnenie?
lebo ani osobne s tebou banka nemá čo toto riešiť ak si cudzia osoba

michaelab7
autor
Včera o 11:30

@maranco nie nie dávali nám v banke podpísať síce nejaký papier že môžem byť s ním keď bude vybavovať veci ale to asi bolo len na vtedy , keďže má 80rokov a je na vozíčku ledva počuje a po operácii teraz ani nechodí ..nevedel si elektrárne vybaviť ani plyn sám o telefonovať takže viem že ani banku neobtelefonuje sám..To že ja s bankou nemám čo riešiť je pochopiteľné nie som majiteľ účtu ale asi musia pochopiť aj oni druhú stranu že asi 80rocny človek si už takéto veci nepovybavuje sám lebo sa do nich ani nevyzná..keby mu účet blokli keby bol sám ani doteraz nevie že je bloknuty ..ale ďakujem za všetky rady dnes sa to skúsime vybaviť.

la_dolce_vita
Včera o 11:53

Je dobre si nastavit inkaso na pravidelne platby a potom nevzniknu taketo problemy a nedoplatky. Najma ak je starsi clovek chory a casto v nemocnici. Takisto disponenta by bolo vhodne mat.

sisska96
Včera o 12:05

Treba sa zastaviť na pobočke, a vybavia

ekira1
Včera o 13:02

@michaelab7 predpokladám, že banke bolo podozrivé, že platil rovnakú sumu na rovnaký účet v krátkom čase ( elektrarne). Nuž iba volať, keď na pobočke nevedia pomôcť.

11brano11
Včera o 13:06

Pravdepodobne ste opakovane viackrát po sebe posielali tu istú platbu (síce za rôzne mesiace) na to isté číslo účtu. Co môže systém vyhodnotiť ako podozrivé a preto internet banking zablokoval. Ja som včera takto posielal 4 rovnaké platby za sebou za mesiace od augusta do novembra a už pri treťom opakovaní ma systém upozornil, že či určite chcem robiť takú platbu, lebo som už takú platbu posielal pred chvíľou. 4x ma.pustilo. Vyvstáva písali ze ste takých platieb urobili 8 a potom vás bloklo. Dáva to zmysel

maranco
Včera o 13:15

@11brano11 ono to dáva logiku poslať jednu platbu, veď aj keď meškáš a príde upomienka bude tam uvedená jedna spoločná suma a nie pošlite 4× po rovnakej sume

skôr ľudia urobia chybu že si nevšimnú že už odišla platba a snažia sa ju poslať viackrát, preto dáva zmysel nejaká ochrana v banke, len za ten čas sa na to už mal dávno pozrieť človek a vyhodnotil by to ako falošný poplach a odblokoval účet

ahhola
Včera o 14:14

Je fajn, ze su taki ostraziti. Mohli byt aj pri tej dedinskej uctovnicke, co z OU vytiahla milion pre vesticu, nejak je o tom ticho. Keby jej nasli travu, uz by sedela. 😅

Dedulovi ponuknut poducet, raifka ma tzv. kasicku, tam nech ma kolko mesaccne potrebuje na sipo, drobne nakupy a uspory na inu kartu ?

purple_wolf
Včera o 17:11

internet baking s kartou nema nic spolocne

rozculena
Včera o 20:37

slsp je niečo otrasné,ja som disponent,môžem vyberať hotovosť,môžem zrušiť účet,ale nemôžem zrušiť zasielanie papierového výpisu,to musí otec osobne,pritom už nechodí🙄 a pobočku v našom meste zrušili.Vraj telefonicky to môže...lenže on už ani dobre nepočuje,tak som volala z mojho telefónu na hlasitý odposluch a musela som mu každú otázku opakovať a tá fuchtľa nakoniec povedala,že to po telefóne neurobí,lebo on vraj neodpovedá samostatne,takže platíme roky zbytočné poplatky,najradšej by som účet zrušila celkom,ale chodí mu tam dôchodok a zmena účtu trvá 3 mesiace,čiže by bol 3 mesiace bez dôchodku.otrasná banka

maranco
Včera o 20:50

@rozculena napíše žiadosť o zrušenie výpisu a podpíše elektronickým podpisom, ak má OP vydaný po 20.6.2021, banka to musí akceptovať ako písomné podanie a žiadosť im pošle cez IB alebo na mail
https://www.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-pred...

druhá možnosť zmení si posielanie dôchodku na hotovosť poštárkou domov je to bezplatne, ak príde prvýkrát takto dôchodok založí si účet v inej banke ktorá mu vyhovuje a požiada o presun účtu, tým sa mu zruší účet v SLSP a potom znovu zmení posielanie dôchodku na nový účet

priamo v IB nemá takú možnosť zrušiť papierový výpis?

rozculena
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
vlastnynazor
Včera o 23:07

@michaelab7 ja mam ucet v sporitelni a vypisy (z papieroveho na vypis v Georgovi) som si sice v davnej minulosti nastavovala v Georgovi a asi pred rokom som to iste opat v Georgovi nastavovala aj pre maminu. Je mi to divne, ked ty tvrdis, ze musis ist na pobocku, bud teda pani na pobocke/telefone nevedela, alebo si ju zle pochopila.