Ahojte, chcem sa spýtať, či máte skúsenosť, prípadne čo treba spraviť, ak na vyúčtovaní vyšla obrovská spotreba vody. Je možné tento údaj niekde reklamovať? Alebo požiadať o kontrolu vodomera? Lebo nie je reálne, aby jedna osoba, ktorá žije v jednoizbáku, mala takú spotrebu vody, a to ani v prípade, že by jej niekde v nebadanom množstve (že by si to nevšimla) unikala. Lebo veľký únik si človek všimne a vyrieši. A malý únik, o ktorom by nevedel, zase takýto únik nespraví. Takže buď je chyba v merači vody, alebo ja neviem. Len netuším, kam sa obrátiť, kde to reklamovať. Správca bytu tvrdí, že môže maximálne dať splátkový kalendár, takže on sa tým asi zaoberať nebude. Alebo je to práve jeho kompetencia? Ďakujem za každú radu
Aka je ta strasne vysoka spotreba? Mozes poziadat o vymenu vodomera a reklamaciu by mal riesit spravca domu, popytat a zistit od susedov, kolko maju oni na porovnanie... bez toho sa nepohnete.
Koľko je to vysoká spotreba? Požiadať o kontrolu vodomera, výmenu, reklamáciu. Najlepšie rovno na bytovom družstve, aby sa správca nevyhovaral
@anjelicek26
@tosomja
vychádza to na viac ako 850litrov vody na deň, po celý rok. Nevedela som, či sa reklamácia vodomera nedáva na vodárne. Ale skúsim to ešte poriešiť so správcom. On sa ale predbežne vyjadril tak, že jediným riešením je splátkový kalendár, nič iné. Ale nechce sa mi veriť, že by sa nedalo iné spraviť, veď čo ak o rok bude to isté? Kvôli zlému vodomeru? Alebo ešte horšie? A už teraz je to suma, ktorú dôchodca (ktorý tam býva a teda vraj spravil túto spotrebu) nebude vedieť splatiť.
@indiankaindi a cisla z vodomeru sedia? Mne raz zle prepisali udaje z vodomeru do ich tabulkek a vysiel mi velky nedoplatok... Volali mi, ci mi niekde neunika voda 😁 ze sme nejako vela spotrebovali a nakoniec bol problem u nich....
@indiankaindi skontrolujte ešte či dobré odpísali stav.
Ked dobre pamatam, tak nam este v tom roku menili vodomer a cosi tam zle napisali a bum nedoplatok tusim 1000 € skoro ma slak trafil 😁
@indiankaindi nam raz zle odpisali vodomer - posunuli ciarku - a mali spotrebu akoby sme napustali bazen niekolko krat do roka... skontroluj vodomer, ci dobre odpisali, ako sa toci, ked pustate vodu...
Treba urobit tieto kroky.
1.vypnut vodu a pozret hodiny ci sa netocia
2.skontrolovat odpocet ci sedi cislo
3.porovnat spotrebu vody s min.rokom
A to vam uz teraz davali vycutovanie ved to sa robi v maji?ako to tak rychlo stihli vypocitat aj so spotrebovou domu koeficienton atd?😅
A potom podla toho naco pridete riesit so spravcom ale ak ste nato prisli az teraz(a bol unik)tak budete muset zaplatit.
Kedze vase hodiny tociki unik je uz u vas(ak bol)takze neda sa to rozpocitat na spolocne priestory.
@indiankaindi to je fakt nejaká blbosť. To je koľko minutej vody? 300 kubikov? U rodičoch v dome bol momentálne stav 140 a to som si dosť istý že nie na 0 sme začínali tento rok, pričom žijú tam traja a aj ja som tam býval pár mesiacov minulý rok.
Proste 1 dôchodca ak fakt nenechal tiecť dačo nonstop podľa mňa nemožné toľko minúť.
Jak @ikonica píše, je dosť pravdepodobné, že niekto zle odcital a dal 10 násobok alebo aj viac. Prababka má 8 kubikov na vodomere a menili to pred 2 rokmi..
@indiankaindi ak je to bytovka tak jeden vodomer je aj na vstupe do bytovky, a vo vyúčtovaní sa píše aj táto spotreba za celý blok, vieš porovnať či to tiež tak stúplo.
Potom ak by sa zobral údaj spotreby z hlavného vodomeru za celú bytovku, odpočítala spotreba jednotlivých bytov, tak ten zvyšok je vaša spotreba + nejaké úniky.
Nám tak prišlo dva roky dozadu. Bol chybný vodomer. Najskor nechceli uznať reklamáciu, ale nakoniec uznali. Odrazu to šlo, keď sa im ozval pravnik.
@indiankaindi na vyuctovani dole byva kontakt na reklamacie
@indiankaindi _ predpokladám že máte centrálne meradlo na vstupe do bytovky a pomerové merače v bytoch.Každé meradlo musí mať platný ciach. Ak má meradlo platný ciach, môžeš požiadať o úradné preskúšanie meradla.
ďakujem všetkým za rady, dáme reklamáciu a požiadame o preskúšanie aj vodomera aj toho centrálneho. Prípadne dám vedieť, ako to dopadlo. Ešte raz vďaka
@indiankaindi - centrálny vodomer s tým tvojim nemá nič spoločné. Radšej zisti či máš platný ciach na vodomere v byte, lebo moja skúsenosť je taká, že na majú neplatný ciach a vtedy ho na úradné preskúšanie nemôžeš poslať . Kedy vám ho menili?
...nemajú platný ciach...
@sterea to si popravde nepamätám, kedy ho menili. A ako zistím, či je ten ciach platný? A ak nie je, tak potom čo? Znamená to, že tá nameraná hodnota nemusí byť správna?
@indiankaindi ak nemá platný ciach nemôžeš ho poslať na úradné preskúšanie, respektíve môžeš ale príde ti že nevyhovel úradnému preskúšaniu z dôvodu neplatnosti ciachu. Iba vyhodîš peniaze.Ak je neplatný ciach, tak by ti mal správca rovno porovnateľným obdobím vrátiť peniaze.Od správcu si môžeš vypýtať montážny a záručný list k meradlu, podľa toho zistíš od kedy sa ráta ciach. Podľa fotky by som ti možno vedela povedať rok výroby meradla.
@indiankaindi 850l na den?? 😵 to by ste doma museli chovat delfiny. Urcite sa niekto ufikol o nulu.
@kittykat22 pokladám za samozrejmosť, že si prekontrolovala stav meradla so stavom na vyúčtovaní a výrobné číslo meradla.
@sterea ved v klude. Aj keby nie, tak sa to vyriesi. 850l na den nie je mozne spotrebovat.
@tosomja "Najlepšie rovno na bytovom družstve, aby sa správca nevyhovaral" bytové družstvo je správcom a správcom môže byť bytové družstvo alebo niekto iný, nie sú vo vzťahu nadriadenosti a podriadenosti 😉
@zuzanka.zuzu tak ja som to pochopila tak, že správca bytovky. A u nás teda správca bytovky nerobí a nerieši nič 🤣
Tak podľa správcu sa s tým nedá robiť nič. Je to stav na merači vody, to, že nikde nebol únik (pretože ten by sme si zaručene museli všimnúť) nie je preňho argument. Jednoducho podľa neho to bol únik, ktorý bol prerušovaný, preto sme si ho možno nevšimli a je to treba zaplatiť, toto sa vraj stáva. Fakt nerozumiem.
@indiankaindi ty máš právo dať merač na úradné preskúšanie, zákon ti to umožňuje a nie že sa stým nedá nič robiť. Zaplatiť samozrejme musíš ale keď z úradného príde že je meradlo zlé, musia ti vrátiť peniaze
@indiankaindi pošli mi fotky meradla nafoť ho z viacerých strán, čitateľne, pozriem sa na to. Mala by na ňom byť aj olovená plomba, odfoť aj tú čitateľne.
@sterea áno, to mi správca povedal, ale vraj ak už nenarátava vôbec tak intenzívne ako predtým, to znamená, že meradlo je ok. Ale že ak chcem, môžem ho dať preskúmať s tým, že to ale stojí okolo 120e a bude to vraj zbytočná investícia navyše. Fotky môžem poslať po víkende. Ale merač menili vraj v 2021 - pýtala som sa
@indiankaindi ak bolo meradlo menené v r. 2021 tak má platný ciach. Teraz podľa teba meria správne alebo viac ako by podľa teba malo? Je to na tebe či ho chceš poslať, ale 850 l na deň je úlet, to ti aká faktúra prišla? Keď uzatvoriš ventil, točí sa meradlo?
skúsila by som si zavolať na bytové družstvo alebo správcu a informovala by som sa priam tam 🙂