Ahojte mamičky,
Rada by som sa chcela informovať, či niektorá má podobnú skúsenosť a čo robila.
Včera sa mi stala nepríjemná udalosť. Večer ma kontaktovali z banky AAA (nebudem ju konkrétne menovať), že mi zastavili 3 platby, ktorú sú podozrivé. Ja som ich nevykonala takže mi zablokovali účet, kým si nevybavim novú kartu (som rada, že banka tak rýchlo zareagovala a peniaze im neposkytla všetko mi potom vydá banka na svoje naklady). Potom mi behom pár minút prišlo z druhej banky BBB, že prebehla platba na ten istý účet ako mi povedali v banke AAA (prišlo to v správe z aplikácie). Okamžite som volala do banky, že je to podvod, že asi zneužili moju kartu. Z účtu mi zmizlo vyše 120€. Banka účet zmrazila a mám si prísť na svoje náklady vybaviť novú kartu a nové heslá k účtu. V telefóne mi pani z banky oznámila, že k tým peniazom sa už nedostanem.
Teraz Vás prosím o radu.
Ako je možné, že jedna banka zablokuje tie platby a druhá nie. Nezlihala banka BBB vo svojom systéme. Nemali by mi vrátiť tie peniaze a aj vystaviť novú kartu na ich náklady ???
@luccija ja nakupujem cez internet normálne. Mám tam nahodenú kartu a dám vždy len to potvrdzujuce trojcislie z karty, ale potom vždy musím mať buď čítačku mojej karty pri sebe alebo z druhej banky môj epin,ktorý mi vygenerovali v banke pri vytvorení účtu a ani ho nikde nemám napísaný iba v hlave. Tak netuším či si tie aplikácie mobilné robia čo chcú ale toto je podľa mňa totálne zlyhanie banky. Zatiaľ si to len jedna banka priznala a tá to aj napravila ale druhá sa k tomu postavila ja nič.
Ja sa vždy po uskutočneni platby cez IB riadne odhlasim a nenechávam si tam žiadne údaje a potom doplnim.A tak isto mi pride potvrdzujuca sms a ked odošlem tak aj že mi taka suma z účtu odišla.Máš tam náhodenu kartu sú na nej údaje a potom sa čuduješ že ti zmizli peniaze.Ved teraz je kadejakých podvodnikov na internete tak sa môže ľahko stať zneužitie karty.
Platili prevodom alebo kartou? Karty by mali mat automaticky poistenie ak sa nemylim.
@smajliica ja som na to opatrná a aj na to si dávam pozor. Majú to milióny ľudí a vždy to musím ja potvrdiť nikdy to sa nedá len tak zaplatiť lebo by to mohol hocikto využiť v mojej rodine ale proste sa to nedá a je tam trojstupnove overovanie takže je to dosť zabezpečené čiže ja nechápem ako to mohli prelomiť keď ja idem niečo platiť v aplikácii len musím dať pin do aplikácie a pri platbe vyžaduje môj otlačok a ten vyžadujú aj internetové platby cez tento systém tak ako sa k nemu dostali???
Mne zneuzili kartu a banka peniaze normalne vratila. Podaj reklamaciu.
@kika_9 treba podat reklamaciu v oboch bankach, 3DS platby su povinne len v ramci EU, takze kludne pri platbach mimo EU, sa moze zneuzit karta, ze o tom clovek ani netusi, len mu zrazu odchadzaju peniaze
banka urcite nezlyhala, ide o organizovane skupiny, ktore si nahodne generuju cisla kariet podla binov, a potom len skusaju, ci je to aktivna karta
ked doslo naozaj k zneuzitiu karty, banka ti vsetky peniaze musi vratit
@aalt Trebárs ti niekde platba jednou kartou neprejde, tak použiješ druhú- čítacím zariadením sa dostanú k obom. Alebo uložené údaje v prehliadači, na eshopoch..zadané údaje na podvodných stránkach, ktoré sa tvária ako origo. Možností je nekonečne. A vôbec to nemusí byť len z nedávnej minulosti. Kamoška mala kartu, jediný raz ju použila na dovolenke v Maroku, od vtedy na účte peniaze nedržala. Pár mesiacov na to, našla v IB pokusy o platby.
V zahraničných eshopoch tretích krajín nepotrebuješ autorizáciu, napr, len na takom amazone stačilo pre platbu zadať číslo karty a dátum platnosti (neviem, či ešte stále, dlho som tak nič nekupovala). Nebolo treba ani zadné trojčíslie. A pri autorizácii platby, nie je nemožné tie tokeny a smsky odchytiť, takže by som sa nenechala unášať na obláčiku istoty.
@kika_9 Čo sa týka kontroly odchádzajúcich platieb, ja som svojho času kvôli tomu banku vymenila, lebo mi pomaly každú platbu mimo EHP a USA zadržali a preverovali, či som ju zadala ja. Mne to strašne šlo na nervy. Takže nie každá to kontroluje rovnako. Skúsenosť s vrátením nemám, mám ale skúsenosť, že na infolinkách nie sú vždy veci znalí, takže s písomnou reklamáciou na pobočke by som neotáľala. Čo sa týka karty je to vždy zodpovednosť držiteľa, banka nad tým nemá žiadnu kontrolu.
@kika_9 mužovi tak odišli peniaze reklamoval to a vrátili mu ich a nikto ho nekontaktoval...ak si ich neautorizovala mali by ich vrátiť
Baby čo pracujú v banke viac poradia
Chod zajtra spísať reklamaciu