Študentka a problémy so zdravotným poistením

weba
17. júl 2017

Ahojte, potrebujem pomoc s riešením mojím problémom.
Mám 27 rokov som tehotná a študentka pomaturitneho denného štúdia s individuálnym študijným plánom. V 11/2015 som dovŕšila 26 rokov.
Teraz mi po roku aj pol prišlo ,že mám zdokladnit poistovni platiteľa poistenia. Tak som priniesla potvrdenie o návšteve školy a ostala som v šoku. Povedali,ze na to sa poistenie štátom nevzťahuje a mala som sa prihlásiť ako samoplatca. Zo dňa na deň som sa stala dlznickou, dlh 1100€. Nikto ma predtým ma nič neupozornil.
Na úrade práce som nemohla byť lebo mám denne štúdium, PN tiež nie lebo mám denne, na príspevky som nemala nárok. Momentálne som tehotná a nemám žiaden príjem.
Poradíte niekto? Budem moc vďačná.

9lf9
17. júl 2017

@weba štát platí zdravotné za študenta denného štúdia vo veku do 30 rokov do získania vysokoškolského vzdelania II. stupňa

fokuska
17. júl 2017

@weba Ako to bolo od tvojej maturity - bola si studentka, alebo si pracovala? Odkedy si na tomto pomaturitnom studiu?

weba
autor
17. júl 2017

@fokuska od roku 2011 som študovala 4 roky denne s individuálnym študijným plánom , to som získala maturitu a hneď som pokračovala v pomaturitnom .

weba
autor
17. júl 2017

@9lf9 No ale zevraj to neplatí na pomaturitne štúdium, môže študovať vysokoškolak doktorandského štúdia do 30 rokov.To som mala odpoveď na zdravotnej.

luzzia
17. júl 2017

no tu nie je moc co poradit, je to tak, ako to je. ten dlh bude treba uhradit tak ci tak.

loginexistuje
17. júl 2017

Pockaj za ktore obdobie ti vznikol dlh .. lebo v roku 2011 si mala 21 rokov a vtedy si zacala studovat 4 roky na ziskanie maturity do 2015 potom si pokracovala v pomaturitnom doteraz

ale co si robila v case medzi 18 rokom a 21 rokom ? tam si ako mala vykryte zdravotne poistenie ... to si stale tolko studovala .. denne?

a vies ono stat neplati zdravotne poistenie ak uz napr. student jeden titul ma a to sa ma vztahovat aj na maturitu ...

weba
autor