Prima banka si overuje transakcie

erika434
12. dec 2023

Zdravím vás,dnes mi volali z banky,že dostali info,že mi na účet prichádzajú všelijaké transakcie od rôznych ľudí (predávam oblečenie po synovi cez bazar a ľudia mi pošlú peniaze vopred na ucet až potom posielam balik). Ze teraz je take obdobie podvodov
tak si to overujú. Nechapem,akože s prepáčením,čo ich do toho,môj účet nie je v mínuse,mam tam sporenie,slušnú rezervu na bežnom účte,prichádza mi tam rodičák,prídavky na deti,mam trvalé príkazy. Pani mi vysvetlila,že ma musela kontaktovať a napísať k tomu vysvetlenie...Rozumiete tomu niekto? To akože ja robím podvody na ľuďoch,ktorí mi posielajú peniaze alebo co? Mnohokrát ja kúpim aj babke niečo a prepošlem si to potom z jej účtu...to mám mať teraz stres z toho z3 mam veľa transakci cez účet?

vanilkovazmrzka
12. dec 2023

🤦🏻‍♀️

erika434
autor
12. dec 2023

A aby som dodala,jedna sa o sumy...15-30 eur...max do 50,lebo ved kto vám pošle vopred peniaze na účet?viac ako 50,nikto....

vierocka1818
12. dec 2023

@erika434 vyskocila si im v reporte, lebo mas vela transakcii na pripisanie na ucet oproti inemu obdobiu. To, ze ta kontaktovali je OK, musia to overit kvoli praniu spinavych penazi. Netrap sa tym, je to bezna prax a vysvetlila si im to.

janai1
12. dec 2023

@erika434 keď banka nezablokuje platby zle je. Keď banka preventívne kontroluje ešte horšie 🤦‍♀️ Buď rada

erika434
autor
12. dec 2023

@vierocka1818 preniesli sme si k nim hypotéku,účty aj ja aj manžel a mam tam účet prvý mesiac, tak áno,možno si ma potrebovali "preklepnúť"

moonlight1210
12. dec 2023

@erika434 vysoke sumy, alebo prijem v rychlom slede malych sum si moze vyziadat zdeklarovanie povodu prijmov.
Aj banka je zodpovedna za to, aby cez ucty klientov neposluzila k praniu penazi, financovaniu terorizmu, atd.

No a tebe nabehlo vela malych platieb z roznych uctov zrejme a rychlejsie za sebou. A zrejme nemas eshop, ktory by take prijmy lahsie ozrejmil, ale predavas len tak. Tak sa zaujimali.

doriiis
12. dec 2023

Nechápem načo takéto rozculovanie....je to úplne normálne.A keď budeš mávať väčšie sumy na účte,vkladať väčšie sumy tak sa ťa budú pýtať aj to,odkiaľ tie peniaze mas

zmrzlinka2021
12. dec 2023

@erika434

Nechapem, čo tak vyskakuješ.
Su to uplne normalne veci, banka nesie urcitu zodpovednost a proste overuje.
Coho sa bojis? Skryvas nieco?

soldi
12. dec 2023

kedysi som mala ucet v zuno banke a ti mi rovno napisali, ze mi rusia ucet u nich. ani nepytali vysvetlenie :D presne tento isty dovod ako Ty, vela drobnych platieb za sebou.

erika434
autor
12. dec 2023

@zmrzlinka2021 roky som mala účet vo VÚB a som poctivý človek tal ma to zaskočilo,že nič zlé nerobím,rátam každé euro,šetrím a podmienky ktoré stanovili dodrziavam a využívam účet na 110% ,tak asi pre to ma to trápi...

guudy
12. dec 2023

Nam tiez banka vola ( napr VUB), ked im nejaka platba vyskoci v systeme. A dobre, ze volali, uz sme parkrat blokovali kartu 🙂
Inak davajte pozor na podvodne telefonaty, co sa tvaria, ze volaju z banky. Mne sa nedavno volal panko, co sa tvaril, ze je zo slovenskej sporitelne. Tam nastastie nemam ucet, tak mi hned doslo, ze to je podvod. Nevedel ani, komu vola….🙂

maranco
12. dec 2023

@erika434 chceli vedieť či si niekomu nepožičala svoj účet

tykat
12. dec 2023

@erika434 ta pani si ta nevybrala, vytipoval ta ich system, pani len dostane zoznam co ma preverit, to nie je tak ze tam nejake pracovnicky sedia a pozoruju ako komu prichadzaju peniaze na ucet

zic
12. dec 2023

Mozno to ber ako "varovanie", horsie by bolo ak by ti zavolali z danoveho...

Pokiaľ plánuješ predávať predmety cez inzerciu v malých množstvách a nepravidelne, tak nie je potrebné si zakladať právnu formu podniku, t.j. živnosť, s.r.o. a pod. Príkladom môžu byť predmety, ktoré majiteľ ich nevyužíva a ktoré chce predať, aj keď sa jedná o nový "tovar", napr. mobilný telefón, získaný od operátora za zmluvnú viazanosť.

Ak by sa v prípade predaja cez inzerciu jednalo o pravidelný predaj, bude potrebné si založiť napr. živnosť, ktorá je považovaná za menej komplikovanú právnu formu podniku. Pri pravidelnom predaji predmetov sa napĺňa definícia podnikania obchodného zákonníka 513/1991 Z.z. § 2, ods. 1. Podnikaním sa rozumie sústavne vykonávaná činnosť, samostatne podnikateľom vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku. Predaj tovaru bez právnej formy podniku by tak bol považovaný za tzv. neoprávnené podnikanie.

erika434
autor
12. dec 2023

@zic áno,ďakujem,o tomto som vedela,preto ma to zaskočilo,že je to ozaj takto pred sviatkami,že človek si povie,že predá oblecenie zimné,z minulej sezóny a bude mat viac na darčeky....

t1nusa
12. dec 2023

ty budeš jedna z tých “príjemnejších” klientiek ako tak čítam…

bibinka087
12. jan 2024

@erika434 ahoj , prosím ta a co si im napisala ? Mne dnes prislo to iste 😄

vulka
12. jan 2024

@erika434 No Prima je v tomto "špeciálna". Syn bol v lete na Islande a banka mu zablokovala kartu s odôvodnením, že vyhodnotila nejakú transakciu za nedôveryhodnú. Pritom syn nič neplatil, ale ostal v zahraničí bez karty! A nakoniec nám ešte v banke vytkli, že mal banke oznámiť, že cestuje do zahraničia. To je banka s ktorou končím a nikdy viac.

niekto2hy
12. jan 2024

@vulka ,,že mal banke oznámiť, že cestuje do zahraničia" - ano,toto je pravda,preto si treba vziat aj inu kartu,napr.kreditnu.
https://banky.sk/vysledky-vyhladavania/?search=...

t1nusa
12. jan 2024

@vulka také sú postupy banky, robila som v Prime, je to pre dobro klienta, pokiaľ kartu nepoužil tak bola zneužitá a banka konala v zaujme klienta aby nedošlo l finančným stratám na účte

erika434
autor
12. jan 2024

@bibinka087 že predaj veci cez bazár, šaty po synovi

zuzulka558
13. jan 2024

Tiež mame primabanku už 6 rokov a ešte nám nevolali, my zas všetko vyberáme dávame inam a nechavame len to co sa strháva

zuzulka558
13. jan 2024

@vulka to už mi pripadá ako mať pod kontrolou človeka 🤷‍♀️ my kartu malo používame chvalabohu

mircalla
13. jan 2024

@niekto2hy Ja napriklad kreditnu kartu nemam, mam len debetnu k uctu. Pride mi to chore....Ak uz...raz sa stalo, ze mi VUB volala (najprv volala), ze sa im nezda jedna transakcia, ci som ju robila.
Keby sa radsej robili poriadne svoju robotu. Sami zamestnanci nepoznaju interne predpisy. Momentalne riesit vyplatenie dedicskym podielov s Raiffeisen, jeden velky des...kazda zamestnanec tvrdi daco ine, nepoznamju vlastne procesy a postupy.
Este sa im podarilo mi poslat v zaheslovanom subere udaje inej osoby, to uz je iny fail. Zamenili prilohu. Ale na kreditoch za par eur sa odbavuju

slovakboy
13. jan 2024

@erika434 mňa len hnevá, že tí čo majú milióny tým domov volať nebudú. Banka takéto veci nemá čo robiť a nemá sa starať do toho čo tebe chodí a ani odchádza z účtu. Má ho chrániť pred atakom z vonku s na to sú algoritmy. Dodrziavanie daňových zákonov nemá čo kontrolovať banka. Neviem si predstaviť že by toto urobila klientovi svajciarska banka. Veď na diskrétnosti je založené celé švajčiarske bankovníctvo. Ešte v 1990 tom vo Švajčiarsku sa za mnou zavrela tmavá kupola aby som bol za prepážkou s bankovou pracovníčkou sám. Ale zabudnime na rozpravky. Táto vlada všetko zmení a bude musieť bonzovať každý. Ved predsa pre naše dobro a hlavne pre dobro štátu.

mircalla
13. jan 2024

@slovakboy V bankach pracuje 80% dilentantov, ktori nic nevedia. Ludia nie su zaplateni, je tam vysoka fluktuacia, vkuse sa zauca niekto novy, co nema skusenosti, do roka im odide.

Ja idem teraz do banky 4. krat kvoli ich amaterizmu, aby mi konecne vyplatili dedicsky podiel. Sice sa mi ospravedlnili, ale to mi nepomoze
Suhlasim s tebou, riesit dake male platby je chore...Zablokovat karty bez overenie klientom? Hned by siel podnet na NBS
esteze moj bazar je vsetko do 10-15 eur. Ale maju kralovske zisky

mircalla
13. jan 2024

Inak som si ista, ze aj keby si nahlasil, ze ides do zahranicia, ti idioti by to bud nezadali do systemu alebo zadali zle....A fakticky mam hlasit, ze idem do zahranicia?
Banke ak sa nieco nezda, ma si to OVERIT s klientom a nie svojvolne blokovat kartu.

mircalla
13. jan 2024

A skutocne na ludi, co maju vela penazi si netrufnu, resp. VIP boja sa ze by sa nasral a zrusil si ucet, co nechcu. Radsej sa budu odbavovat na prevodoch za par eur, akoze si robia svoju pracu

vulka
13. jan 2024

@zuzulka558 S tým súhlasím. Sme ovladaní zo všetkých strán.

vulka
13. jan 2024

@mircalla No a podľa obchodných podmienok Prima banky mali o zablokovaní informovať klienta a poslať mail. Samozrejme, že to neurobili. A dôrazne odporučili nežiadať o odblokovanie karty s tým, že ju asi zas zablokujú. Tak sme museli po návrate do republiky požiadať o novú kartu. A srandovné bolo, že sa banke zdalo čudné, že ja ako matka neplnoletého riešim jeho kartu. Vraj prečo si to nerieši sám. Reku, aby nemusel po návrate čakať na novú kartu.