Ahojte,chcem sa spytat,ci pani,ktora mi volala,mala pravo na take otazky ,ake mi davala.....ide o to,ze mame akusi dlzobu v spolocnosti na nakup na splatky a chcela vediet,ze preco to neni zaplatene.Je to vsetko na manzela a zrovna som telefon dvihla ja.Tak jej to asi aj dobre padlo ,ze to riesila cezo mna.Pytala sa ma,co robi manzel,kolko zarobi,ake mame vydavky,kolko platime najom,kde robim ja,kolko zarobim,od kedy nebyvame u rodicov......Ani neviem kde na to prisla,ze sme byvali u rodicov...no mna to nasralo,ze sa ma pyta taketo veci cez telefon,tak som jej povedala,ze nech sa nehneva,ale ze to su dost osobne otazky....ju to nasralo,a ze do zajtra to chce mat zaplatene.
Tak mi prosim povedzte vas nazor.Vdaka
praveze to bol moj telefon,len sem tam ho pouzival on a ja uz ani neviem,ci si nezapisala cislo,ci ako to uz bolo....kto vlastne ma koho cislo.Ved ja som jej mohla odpovedat vselico a tiez nemam istotu,ze bola naozaj s tej spolocnosti
na zmluve určite máte nejaký tel.kontakt na tú spoločnosť alebo majú niekde kanceláriu - ja by som to skúsila takto,overila by som si všetky veci čo ti tá pani povedala 😉 ...zatiaľ nerob paniku 😉 myslím že aj oni ako spoločnosť to musia mať zdokladované...do telefonu ja toho narozprávam 😀 😀 😀
mamakabubka, pri žiadosti o úver sa väčšinou píše, či bývate vo vlastnej domácnosti alebo u rodičov. Ak ste brali peniaze na kúpu nehnuteľnosti je iba samozrejmé, že predpokladala, že už nebývate s rodičmi.
Čo sa týka informácií o vašich príjmoch. Možno hľadala príčinu, prečo meškáte so splaátkou. Niekedy by možno pomohlo znížiť splátky... Nepýtala si sa jej, na čo tie informácie potrebuje?
Som robila v banke a keď klient zavolal (ja som nerobila na oddelení vymáhačov, tam volali pracovníci firmy, ale neviem, či mali takéto otázky) mohli sme mu vypočítať na základe údajov, ktoré od Teba tá pani zisťovala, či je možné o úver požiadať - akú sumu, na akú dlhú dobu, pri akej úrokovej sadzbe...
Ako je to pri nákupe na splátky neviem, ale tiež mali záujem a presné splácanie 😖
Okrem toho, takéto rozhovory by mali byť zo strany firmy nahrávané.
Ak sa Ti nepáči, ako s Tebou pani jednlala, môžeš podať sťažnosť. Firma potom preverí a vypočuje hovor a usúdi, či dotyčná pani mohla klásť takéto otázky.
Ak nemohla, aspon sa Ti ospravedlnia 😉
Veľa šťastia 😉
mamkabubka no ak mate dlzobu, teda ste v omeskani s platbami, tieto spolocnosti maju casto tak nastavene podmienky, ze nespolupracovat s nimi vas moze stat pekne peniaze...
takze si nastudujte zmluvu a snazte sa cim skor doplatit chybajuce peniazky...
cez telefon taketo otazky??? by som sa jej najprv spytala, ako mi moze dokazat, ze jedna za dotycnu spolocnost... ved to mohol volat hocikto 😒
pevne dúfam že to nemáte z nejakej nebankovky 😉 ...lebo myslím že tam je to už skoro ako úžerníctvo 😠 a podmienky sú iba v ich prospech 😠
je z Cetelemu....
joj a najskor si pytala k mobilu mojho muza,ja ze nie som s nim,ze on ma iny mobil,ale ze ak zavola za 10 minut,mozem jej ho nadiktovat.A ona ze to nebude treba,preberie to so mnou,ze potrebuje si len nieco overit 😕
😕 čudné a volala si na tú ich linku(teda ak nejakú majú)?
Ahoj, pracovala jsem nějakou dobu v Cetelemu na oddělení vymáhání pohledávek. Chodí to tak, že člověku, který tam má úvěr a nezaplatí včas, se pošle upomínka SMSkou. Pokud nereaguje, pošle se další SMS a dopis. Pokud ani tak nereaguje, přejde do oddělení vymáhání pohledávek. Nejprve se volá přímo člověku, který má úvěr na sebe psaný - pokud telefon opakovaně nebere, nebo ho položí, nekomunikuje apod. Volá se manželovi (manželce) a to vzhledem ke SJM (spol. jmění manaželů - platí i na dluhy). Informace, které po vás paní žádala jsou vesměs standardní. Jsou to informace, které jste uváděli do smlouvy o úvěru a máte ve smlouvě i to, že je musíte aktualizovat. Vztahuje se na výši platu, zaměstnavatele apod. Ale rozhodně by se vás neměla ptát na to, zda bydlíte u rodičů a jaké máte další výdaje. Do toho jí nic není.
Na druhou stranu - na vymáhání pohledávek (jak jsem už psala) se dostane pouze člověk, který neplatí a na upomínky nereaguje. Potom se není ani čemu divit, že to chce mít zaplacené pokud možno co nejdříve (mělo to být zaplacené už dávno!).
Omlouvám se, že jsem tak "tvrdá", ale takhle to prostě je. Moje rada je, promluvit si s manželem a snažit se to dát dohromady - jsou tam potom velké a hlavně zbytečné pokuty.
Ještě musím dodat, že spol. Cetelem si hovory samozřejmě nahrává a pokud si klient myslí, že hovor neprobíhal tak, jak měl, může podat stížnost. Vedení si hovor pustí a vyvodí důsledky (pokud je třeba). Většinou jsem se ale při praxi setkala s tím, že klienti nadávali nám - vymahačům. Byla jsem pí**a, kráva, dě**a, ku**a apod. 😠 🙂
ojika 😀 to je asi psychicky dost narocna robota...
mamkabubka: Jak to vypadá? Mluvila jsi s manželem? Já jen, že pokud to nedáte dokupy, tak vám vymahači z Cetelemu nedají pokoj - a to by byla škoda, takhle se nervovat. 😉 Kdybys potřebovala s něčím pomoc, poradit apod., tak mi napiš do IP a já se vynasnažím. 😉
@mamkabubka no ako to dopadlo?
moja rada...poriadne si preštudujte zmluvu,aby ste vedeli čo od vás môžu žiadať 😉 ...či majú v podmienkach zahrnuté právo doplatiť to do 24hodín...dostali ste aj nejakú upomienku?-vplýva nato veľa vecí=napíš viac 😉
...a druhá rada nedvíhať manželov telefón 😉 ...a keď sa to náhodou stalo neodpovedala by som 😉