Baby, chalani, kto s tym mate skusenost, ked je zamestnavatel v CZ a zamestnanec zije na SK a robi na home office, pripadne ide dva krat do tyzdna do officu do CZ (blizko hranic). Zdravotne poistenie riesi cez formular S1 a bude mat narok na zdravotnu starostlivost v CZ aj SK? Tak som sa to nejak docitala,len ak by mal niekto osobnu skusenost tak by potesilo, ze som to pochopila spravne.
@lisymbia super, dakujem ti
Ahojte. Rada by som sa opýtala, pokiaľ budem od decembra pracovať v ČR a aj naďalej žiť v SR (bývame blízko českých hraníc), prosím, na aký bankový účet je lepšie si nechať vyplácať mzdu? Na účet v SR, alebo si mám vytvoriť nový – v ČR? V podstate, v ČR budem iba pracovať (a čiatočne aj z domu), no fungovať už budem riadne v SR, čiže nakupovať tu, uhrádzať účty (hypotéka) a pod. Vopred veľmi pekne ďakujem za odpovede.
@sisisisi777 pokiaľ viem, musíš mať účet zriadený v CZ lebo zamestnávateľ ti nebude posielať výplatu na zahraničný účet, aspoň z mojej skúsenosti
@lisymbia Ďakujem, overila som si to a máš úplnú pravdu. Je naozaj
potrebné mať zriadený český bankový účet, keďže slovenský neakceptujú. Ďakujem veľmi pekne za radu. 🙂
Inak, ak to niekomu pomôže, tak na tomto fóre som doplnila aj ďalšie potrebné informácie k tejto téme. 🙂 https://www.modrykonik.sk/forum/rodinne-problemy/zivot-a-byvanie-na-slovensku-praca-v-ceskej-republike/
Áno je to presne tak, vybavíš si v CZ poisťovni S1, vyberieš si ktorú SK poisťovňu chceš a už ti len domov pošlú SK kartičku