Mali sme poistnú udalosť storno zájazdu z dôvodu ochorenia dieťaťa. Poisťovňa AXA ASSISTANCE, s ktorou sme mali uzatvorenú poistnú zmluvu ako jediná poisťovňa na Slovensku, pokiaľ mi je známe, uplatňuje ako výluku z poistenia letiskové taxy a palivové príplatky, ako aj víza. Podľa mňa ide o výluku z poistenia, ktorá sa prieči dobrým mravom. Kvôli tejto ich podmienke nám vyplatili minimálne mínus 600 Eur. Myslím, že je to veľmi neseriózne podnikanie. Som rozhodnutá sa s nimi súdiť. Išlo o poistenie, ktoré ponúkala cestovná kancelária Invia ako súčasť zájazdu, chyba, že som si radšej nezvolila overenú poisťovňu, napr. Európsku cestovnú poisťovňu a pod., tam by to bolo bez problémov a len s 10% spoluúčasťou.
Poraďte, kde takéto upozornenie uverejniť, aby na to nedoplatili ďalší ľudia? Prípadne, kde sa skúsiť skontaktovať s ľuďmi, ktorí sú rovnako poškodení? .
Ďakujem.
Napíšte o tom blog 🙂 Mám s tým veľmi dobré skúsenosti.
Poisťovni AXA sa radšej vyhnite ak sa to dá. Ja mám s nimi tiež zlú skúsenosť, pri likvidovaní poistnej udalosti pri autohavárii (nič sa nestalo, iba finančné straty) keď do mňa nabúral dotyčný čo mal zákonnú poistku v Axe mi vyplatili ani nie polovicu sumy za opravu s tým, že už mám staršie (8-ročné) auto, čiže oni mi nemôžu zaplatiť nový nárazník a nový blatník a svetlo ...... proste des.
@namornicka preto ti vyplatili menej, lebo cenu nových súčastok ponížili o amortizáciu... bežná prax. Na trhu tuším len allianz ponúka PZP bez amortizácie...
@martamarta ťažko povedať, kam to napísať. môžeš skúsiť rôzne fóra či si vytvoriť blog... Čo ti však môžem povedať, so sťažnosťou nepochodíš. Budú sa oháňať VPP a podobným, že to mali uvedené a chyba nastala na vašej strane, s tým, že ste si poriadne neprečítali zmluvu, ktorú ste podpisovali. Nakoľko podpisom súhlasíte s ich (aj keď trafenými) podmienkami, tak veľa nezmôžete... Čo mňa samozrejme mrzí...
Ja si vždy riešim cestovné poistenie individuálne, jednak ma to vyjde lacnejšie a jednak si vyberiem také, čo ozaj potrebujem a môžem mať aj vyššie poistné krytie za cenu, ako ponúka cestovka...
takisto ako @mawka pracujem v poisťovniach a moc dobre si rozmyslím, kde a čo si poistím.
@barunka Áno, znížili mi tú hodnotu o amortizáciu, mňa ale celá tá situácia štvala, pretože idiot do teba nabúra, spíšu to aj policajti, oprava auta ťa stojí 500 eur a poisťovňa ti preplatí iba 100 eur. Kedysi dávno pred rokmi keď sme mali búračku tak poisťovňa preplatila servisu komplet faktúru, my sme si iba vyzdvihli opravené auto, nič nás to nestálo. Preto som bola v tomto prípade nemilo prekvapená.
@namornicka presne ako som pisala. kedysi to bolo ine, teraz je to cim dalej tym horsie co sa tyka likvidacii a plneni. ved co zmluva, to v malom % dobre pre klienta, ale vo vyssom % vyhodnejsie pre poistovnu. otrasne.
@namornicka no kedysi to inak fungovalo, teraz si poisťovne kadečo povymýšľajú a potom to tak funguje ... Možno ste to ešte mohli doriešiť cez havarijnú poistku a tá "finančná strata" by bola potom o niečo menšia...
človeka to štve, keďže si za poistenie platí, škodu si nespôsobí sám a potom na to nakoniec doplatí...
Ďakujem za reakcie, o tom blogu porozmýšľam, možno to stojí za to, hlavne preto, aby nedostali ďalších ľudí, keď aj teraz všade beží reklama na cestovné poistenie mínus 50%.
Ani vo sne by mi nenapadlo, že majú takéto podvodné ustanovenie, nakoľko som sa s tým v živote nestretla a presne ako som bola presvedčená, keď som si vypýtala poistné podmienky od ostatných slovenských poisťovní, ktoré poskytujú krátkodobé cestovné poistenie, potvrdilo sa mi, že to nemá ani jedna. Takže pekne počkám ešte na ich zamietavé vyjadrenie k mojej žiadosti o prehodnotenie plnenia a doplatenie sumy a podám určite žalobu. Nič tým netratím, aj keď sa to bude ťahať roky, budem žiadať aj úroky. V každom prípade to nenechám tak, lebo toto sa určite prieči dobrým mravom!
Napr. s poisťovňou Allianz som mala lepšiu skúsenosť, aj Generali z PZP nakoniec uhradila plnenie.
Ale jasné, poisťovniam ide v prvom rade o zisk, lenže odtiaľ-potiaľ, toto už je chrapúňstvo a snaha oklamať spotrebiteľa!
ja mam tiez velmi zle skusenosti s poistovnou AXA, nikdy viac s nimi! suhlasim s tym napisat blog...
@namornicka Áno,každý keď uzatvára PZP pozerá len aby to bolo lacné,že aj tak sa to jeho netýka,ale skutočnosť je iná,keď nastane PU.Skutočne bez amortizácie PZP má len Allianz,tak tý klienti,ktorý spôsobia škodu a majú PZP v Allianz,nebudú mať problém s nikým.Ale vy si žiadajte doplatiť za škodu od vinníka,keď pri poisťovaní pozeral na cenu a nie na podmienky.
Dodajte poisťovni poctivú faktúru za opravu, nesnažte sa vyčúranie zarobiť na nehode a žiadna amortizácia nebude. Najviac sa sťažujú tí, ktorí sa tešili, že im z toho ešte ostane a teraz nadávajú.
A marto, napíš sťažnosť. Nám taky po sťažnosti poisťovňa doplatitla, pretože to posúdil správne kompetentní človek.
Jankojano, napísala som sťažnosť. Nič sa nezmenilo. Postupujú podľa svojich poistných podmienok, ktoré sú ale unikátne na Slovensku, nikto inú túto výluku neuplatňuje. Takže na uznanie rozporu s dobrými mravmi musím zvoliť súdnu cestu, žiaľ.
Skúste sa odvolať, niekedy to pomôže. Súhlasím s príspevkami, ľudia idú po cene, treba sa ale zamyslieť či chcete poistenie na časovú hodnotu vecí (amortizácia) alebo novú. Napr. Allianz má aj poistenie nehnuteľností na nové ceny. Môžem potvrdiť že napr. za zatečenie (atm.zrážky) pri nedávnych povodniach dostala mama vyplatených cez 100 éčiek, mala ale poistený najvyšší balíček optimal. Ľudia nás často tlačia do nižších balíčkov, ale ja napr. klientov do základného (basic) ani nepoisťujem, budú potom nepríjemne prekvapení ak sa niečo stane a budú mať na to výluku.
@martamarta V rozpore z dobrými mravmi je že vás sprostredkovateľ na to neupozornil, ale to je ťažko keď sprostredkovateľ bola cestovka ktorá o tom ani páru nemusela mať. Kopec poisťovní má veľa záludných vylúčení z plnenia.
Bolo by fajn napísať váš príbeh ako článok na blogu. Najlepšie na blog.sme.sk. Tam chodí najviac ľudí. Do článku napíšte okrem vášho príbehu aj porovnanie výluk z ostatnými poisťovňami v rovnakom type poistenia. Istotne veľa čitateľov ocení vašu skúsenosť. Vyhnite sa však urážlivým poznámkam na konkrétnu poisťovňu. Nezabudnite na zaujímavý nadpis článku. Ak to spravíte dobre, môžete mať čítanosť okolo 10 000 prečítaní aj viac... To si myslím že ovplyvnený aj zisk Axi 🙂
@martamarta, o poistovni nemam ani potuchy, ale ak ste mali bezne letenky, tak letistne poplatky a kerozinove poplatky nepodliehaju stornopodmienkam a pri nepouzitej letenke sa vracaju klientovi (cize aj pri nestornovatelnej letenke vam letistne poplatky, dane a kerozinovu prirazku vratia) - neplati to ale pri pausalnych ponukach cestoviek.
martamarta, tak ako to vlastne všetko dopadlo?
jankojano, dopadlo to pomerne dobre. Poisťovňa mi sumu doplatila. Bola som síce škodná vysokou 20% spoluúčasťou, ale je to lepšie, ako predtým. Ďakujem za záujem.🙂
@martamarta ja som toto presne pisala do invie, ked som objednavala zajazd, ze si poistenie budem riesit individualne, pani operatorka bolo neskutocne ofrknuta, ze naco. jednak preto, ze si chcem vybrat sama, za druhe ma oni nemozu nutit do zmluvy, ktoru ja nechcem a za tretie, poistenie ponukaju znacne predrazene. ze 20e/osoba. mna to vyslo komplet 28e pre stryi osoby individualne.
V poistovniach som robila, neverim im, ani jednej. kedysi to este tak slo. ale dnes? vsetko ide do vyluk, kazda sprostost, poistenie uz ma vacsinou vyznam pre poistovnu, tahat z ludi prachy a nie male. ale ked dojde k plneniu, tak sa hlada aj sebemensia dierocka, vdaka ktorej neplnia tak ako by mali. odmietla som byt nadalej toho sucastou a pozerat na to, ako obabravaju ludi. uz mam alergiu na slovo poistovna.