Myslite ze ju Európska únia pozastaví?
Nepozastaví, to môžme len my ľudia - výmenou vlády, alebo protestami ...
Keby mohla, tak už by sne vedeli, že tým niečo porušujú, takže sotva. Musíme tolerovať vôľu ľudí, kedže volia neschopákov, a čakať, že zmúdrejú.
nestaci ti, ze EU nam diktuje kedy mozeme orat, este ti chyba aby nam kafrala aj do vyberu dani? Mali by skor ubrat kompetencie v ktorych nas EU obmedzuje a nie pridavat dalsie. Nasi predkovia obetovali zivot aby vznikol zvrchovany stat a nase vlady ho dali postupne do ruk cudzincom, to sa ti paci?
@egonsk zas treba si uvedomiť, že keby sme boli samostatná nezávislá krajina, nepatriaca pod nikoho či by sme vôbec prežili 🙄 si pozri kedy Slovensko bolo úplne samostatné, kedy sme nepatrili pod Nemcov, Rusov atď... to že sme pod EÚ a prispievajú oni nám viac, ako my im je asi dosť ekonomickejšie. Ako by taký farmár bez pomoci EU dokázal na samostatnom Slovensku fungovať? Dotácie od štátu dostávajú zo SR, ale aj z EÚ kasy. Myslím, že keď EÚ do nás investuje, tak asi aj niečo od nás požaduje. Ak je niečo zlé máme europoslancov, vládu a kľudne sa môžu ozvať (volili sme ich my)
@michaela412 Najlahsie je niekoho manipulovat, ked ho presvedcis o jeho neschopnosti. Takto to je aj s nami zial. Ludia su doslova naockovani myslienkou, ze bez EU si ani neprdneme a davno by sme zanikli a boli na tom horsie ako staty 3 sveta...
Predstav si napriklad, ze to dotykove sklo co na mobile denne pouzivas sme vynasli my slovaci, ale patent lacno predali, lebo sme si toho nevazili ... Takto existuje viacero vynalezov ... a preco to tak je? Lebo sa podcenujeme a uverime vzdy bachorkam.
Rad by som videl presne sumy prispevkov SK do EU za napr. 10 rokov a realne cerpanie nevratnych fondov z EU. Videla si niekde tie cisla?
nie je dovod maju to aj ine krajiny EU, bolo by to diskriminacne ak by takto postupovali len voci SVK
@mamina7070 Ktoré krajiny to majú?
@mane01 je to dost statov, pozri tu:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Financial_trans...
@egonsk Keď sa porovná, koľko peňazí dostávame z Európskej únie a koľko tam platíme, sme vo výraznom pluse. Vyzerá to zhruba takto: v roku 2004 bol rozdiel 163 miliónov v prospech Slovenska, o rok nato sa zdvojnásobil a odvtedy viac-menej rástol aj ďalej. V minulom roku prudko vyskočil a dosiahol 3,5 miliardy. To sa končili staré eurofondy a ich čerpanie sa prudko zrýchlilo.
Ukazujú to dáta o eurofondoch, ktoré zosumarizovala Rada pre rozpočtovú zodpovednosť.
Má tá transakčná daň aspoň nejaké pozitívum? Lebo je to hovadina a radsej, keby sme preberali veci, ktoré by nám boli ku prospechu.
Bol nejaky clanok s pravnou analyzou tusim, ze kedze to bolo v zrychlenom konani, tak sa k tomu nemohli vyjadrit experti (a asi ani checknut ci je to v sulade s EU regulaciami)... tak preto je mozne, ze EU komisia sa do toho zastarie...
@egonsk aj na ten vývoj a výskum potrebuješ peniaze, ja viem že sme šikovní len bez investícií to proste nejde, nie každí vývojár je aj ekonóm zároveň, takže ak si dal poradiť nejakým prospechárom, tak s tým nič nenarobí, len sa môže z toho poučiť, že najbližšie si vyhľadá dobrého ekonóma. Niekoho to odradí, niekoho to posilní, sme ľudia (tak to platí aj v štáte), to že sa my ako Slovensko podporujeme už niekoľko rokov túto vládu, tak ju podporujme keď je všetko tak ako má byť (väčšine slovákov to takto vyhovuje). Je veľa štátov od ktorých si môžeme brať príklad, naša vláda si vybrala Maďarsko 😉 proste celé je to o dobrých a zlých rozhodnutiach (ak naša vláda sa rozhodla podľa mňa zle, neznamená to že je to zlé aj pre nich) link na príjmy z EU a odvody do EU https://www.mfsr.sk/sk/medzinarodne-vztahy/euro...
@egonsk 🙂 Napríklad tieto: https://www.mfsr.sk/sk/medzinarodne-vztahy/euro...
Toto som cital na inom fore... neviem odkial to je (mozno dennikn?)
Zákon o dani z finančných transakcií v piatok podpísal prezident, od januára 2025 by mal byť účinný a apríl má byť prvým zdaňovacím obdobím. Podnikatelia sa snažia prispôsobiť novej realite. V odborných kruhoch sa však naďalej intenzívne diskutuje o mnohých detailoch zákona, ktorý vznikol bez riadneho legislatívneho procesu podľa vzoru obdobného maďarského zákona z roku 2012.
Slovensko však ide v porovnaní s Maďarskom ešte ďalej. Najmä z pohľadu európskeho práva je problémové, že daň zavádza aj na prevody uskutočňované na účtoch v zahraničných bankách. V prípade cezhraničného zúčtovania bude dokonca zdanenie vyššie ako pri priamych prevodoch cez slovenskú banku, keďže na tie sa má vzťahovať limit 40 eur.
Takéto opatrenia sú ešte kontroverznejšie ako maďarský zákon z roku 2012, ktorý sa zameriaval iba na domáce bankové účty a netrúfol si na vyššie zdanenie, pokiaľ ide o zahraničné vyrovnania v porovnaní s domácimi.
Javí sa, že slovenský zákon o transakčnej dani sa prijal bez toho, aby ho v riadnom procese odobrili zodpovedné orgány EÚ aj z pohľadu súladu s európskym právom.
Legislatívna požiadavka na slovenských podnikateľov na „samovypočítavanie“ a odvádzanie dane na mesačnej báze z pohybov na účtoch v zahraničných bankách predstavuje neprimeranú a diskriminačnú administratívnu záťaž podľa Zmluvy o fungovaní EÚ.
Okrem toho vyššie efektívne zdanenie cezhraničných transakcií v porovnaní s domácimi je priamo diskriminačné. Za všetky možné absurdné prípady uvediem jeden ilustračný:
Slovenská dcérska firma nemeckého koncernu nakupuje tovar v hodnote 10 miliónov eur.
Ak sa nákup uskutoční bankovým prevodom cez slovenskú banku, daň je 40 eur.
Ak sa nákup vykoná cez centrálny nákup v Nemecku, daň je 40-tisíc eur, teda 1000-krát vyššia.
Navyše maďarská aj slovenská daň z prevodov je potenciálne v rozpore s princípmi DPH a konkurencieschopnosti európskeho trhu, môže dokonca ovplyvniť jeho celkovú fiškálnu stabilitu aj konkurencieschopnosť, ak bude čoraz viac krajín napodobňovať maďarský a slovenský model, ktoré sa významne odklonili od pôvodného konceptu európskej FTT z roku 2011.
V neposlednom rade je celkový dosah novej slovenskej dane v rozpore s voľným pohybom kapitálu podľa Zmluvy o fungovaní EÚ.
Keďže má daň viaceré závažné nedostatky, spoločnosť BMB Partners Taxand vypracovala jej podrobnú analýzu z pohľadu medzinárodného daňového práva, ktorú poskytla zahraničným obchodným komorám členských štátov EÚ na Slovensku, aby sa tieto mohli obrátiť na Európsku komisiu.
@zic "Najmä z pohľadu európskeho práva je problémové, že daň zavádza aj na prevody uskutočňované na účtoch v zahraničných bankách."
Tak ako pises. Nie je problem dat dan u nas aku chceme. Problem je ze tuto dan by mali kontrolovat a odvadzat zahranicne banky.
Kedze to nasi geniovia nedomysleli. Namiesto toho aby tu dan odvadzala sama firma tak tu povinnost preniesli na banky a v tom je hlavny problem. Akoze je mi jasne ze firmy by ako prve si premysleli ako ju obist a preto to dali bankam. Len takto ukolovat banky v zahranici nie je moc v poriadku.
@vodana vdaka, zaujimave grafy, mam vsak radsej cisla ako vizual .... len taky rychly postreh, porovnaj si roky 2012,2013,2014 tohto grafu s tym co bolo v prvom linku, niekde nastala chybicka pri spracovani, alebo je to zaujimavy ukaz (2014) 😉 .... otazka mi z toho vznikla, myslis, ze chybicka se im vloudila? A ak ano, kolko takych chybiciek napokon po spocitani prilepsilo niektorej strane (Eu/Sk) bilanciu? 😉
@michaela412 ved od niekial sa treba inspirovat, ked vlastne vynalezy nefunguju 😉 By som chcel vidiet reakcie ludi, keby navrhli danove skupiny ako maju v nemecku (slobodny, bezdetny, zenati, zenati s detmi, atd..), ako by ludia skakali, ze preco maju rodiny s detmi nizsie dane a ci sa teraz maju ludia brat a robit potomkov, aby sa im lepsie zilo 😉😁 ... a keby zacali platit dane z nehnutelnosti podla rocneho prijmu a lukrativity 😉😄 ... rozne staty maju rozne pikosky, nie je lahke vlka nasitit a ovcu zachovat zivu.
@egonsk no však jasné, každý štát má to svoje - vidíme či to funguje a či nefunguje. Riešenia treba hľadať, skúšať. Rozumiem konsolidácií, ale toto čo sa robí - dajme si vyššie dane tam a tam, ale potom znížme tam a tam. Tak sa dostaneme kde? na nulu? Viac daní väčší chaos. Daň z 20 na 23% = +3% (áno toto nám pridá do rozpočtu, daň z 10% na 5% = -3% (toto nám už do rozpočtu nepridá), atď. .... To že sme pod EÚ nie je až taký problém, ako to že nám vládne to čo nám vládne v SR.
A dôvod prečo by mala? Sme svojprávny štát a politici môžu prijímať aj také zákony.
Chceme si gazdovať s peniazmi sami, tak si gazdujeme.