Chcem sa spýtať či sa niekto stretol s tým, žeby mu odišla z karty paltba s takýmto názvom a oničom by nevedel. Dnes resp. včera dcére odišla paltba z účtu s takýmto názvom, samozrejme hneď si blokovala kartu ale je to v celku zvláštne dosť, keďže aj tá suma je divná a celkovo keď sme na internete hľadali tak nám to vyhodilo nejaké pôžičky a podobne a to dcéra si nebrala, keďže to nepotrebuje (je študent) a na to keď niečo chce ma dosť financií
ak si nikto nikde neregistroval kartu, treba ist do banky a podat reklamaciu, mozno ide o zneuzitie karty
@bluemoon24
@liz_lemon
Áno viem, že ide o členstvo a nie je si vedomá ničoho kde by sa jednalo o takú sumu ako jej stiahli, ona má predplatné streamovacích služieb ale tie ani jedna nie v takej výške ako jej to stiahlo, len sa mi nepáči, že v priebehu 4 mesiacov už ide o tretí krát čo má blokovanu a znova vydanú kartu a platiť tie poplatky za znovu vydanie karty je hrozné, keďže zakaždým ju kontaktovala banka a overovala si dane platby ale reklamácia nikdy nebola uznaná aj keď sme nesúhlasili s rozhodnutím a riešili to ďalej tak vždy rovnaký verdikt, že nemá nárok na bezplatné vydanie karty a dokonca aj keď prišlo rozhodnutie, že peniaze boli úspešne získané tak nikdy neboli späť pripísané keďže vyjadrenie bolo, že ide o manipulačný poplatok dokonca, ešte viac jej stiahla banka ako manipulačný poplatok čiže preto som chcela vedieť či sa konkrétne niekto nestretol s platbou
Ahoj Membership
@janka_lolo Nema nejake sluzby predplatene v ucte google?
@janka_lolo 3 krát za 4 mesiace nevie čo platila? Keď s kartou nevie narábať nech ju radšej nemá. Koľko má rokov?
@janka_lolo keď sa takto správa, mala by si nájsť banku, ktorá vie vydávať jednorázové virtuálne karty a tie používať pri platbe na internete
Limity na platobnej karte pre nákupy na internete nastavuje? Tak sa nestane, že si niekto stiahne peniaze bez jej vedomia.
Ak keď jej suma nič nehovorí, dôkladne číta obchodné podmienky s ktorými súhlasí? Niekde môžu mať veľkým písmom nízku cenu ktorá však platí len prvý mesiac predplatenej služby a potom je už bežná cena uvedená drobným písmom ktorá platí ďalšie mesiace.
@janka_lolo dolezite je to"Ahoj", je to nakup na splatky. https://www.ahoj.shopping/ kuk na stranku. Je to relativna novinka v nakupe na splatky, zacina to pouzivat dost spolocnosti. Zrejme sa tam prihlasila, kedze v nazve platby je " clenstvo", alebo priamo nakupila a je to prva splatka mozno ( to si len tipujem, nekupovala som tak nic)
@janka_lolo v mojej banke mám vydanie karty bez poplatku, keď mi kartu ukradli, tak som ju telefonicky zablokoval, a potom cez IB požiadal o vydanie novej karty, tá prišla bez poplatku k bezplatnému účtu.
Dnes keď pri platbách kartou je nutné ju potvrdiť, väčšinou teda cez banking, kód atď. Je dosť nepravdepodbne ze opakovane nevie za co platila. Ak nevie kartu používať tak treba jej obmedziť limity na ňu, dajú sa aj zrušiť online platby ak sa nemýlim. Určite to nie je len tak stiahnuté zo srandy
Slecna evidentne nieco nakupila alebo chcela nakupit a tak sa zaregistrovala. No a teraz zatlka a hotovo, boji sa. Vsak napiste tam mail a uvidte, pokial je to seriozna platforma, pekne vam napise, za co ste platili a kolko a co, kedyprebehla reklamacia a tak. Slecna evidentne trosku je financne negramotna
@lubkavargova1
@simca06022011
@dada5000
@maranco
@januska12323
určite jej nebudem obmedzovať kartu, nakoľko je dospelá má 24 rokov chodia jej tam peniaze, ktoré si zarobí a určite by nezatĺkala keby niekde niečo nakupovala alebo chcela nakúpiť, áno nakupovala naposledy ale vo vyššej sume a bolo to v Datarte a šlo o vianočný darček na ktorý sa so synmi nám poskladali čiže určite dcéra vie čo, kde a za koľko nakupuje, a predtým šlo o podivné transakcie v cudzích štátoch mimo EU a nachádzala sa doma, teraz sa jednalo o to, že jej to normálne prišlo medzi transakcie, pozerala všetky transakcie v období 4 mesiacov, boli sme aj v banke dnes kvôli tomu a daná transakcia nemala s ničím s jej platieb súvis, určite jej nebudem obmedzovať financie, ktoré si sama zarába, a čo sa týka predplatného tak to má na streamovacie služby (netflix, HBO max a Voyo) to platí dcéra tam má ale inú výšku predplatného a v januári platí celoročný google ale to je tiež iná suma ako je stiahlo a určite si nebude brať pôžičku, prístup ku karte má od 16 rokov, rovnako ako aj mladší syn tak doteraz tam problémy neboli až tento rok sa to začalo diať
keďže má dosť financií a nepotrebuje veľkú investíciu a s manželom deti učíme, že keď by potrebovali požičať tak radšej im požičiame mi ako by si mali požičiavať niekde online alebo brať nezmyselné pôžičky
a nie nie je finančne negramotná, nikdy nemala problémy s peniazmi ani s ničím až teraz a dcéra keď si zaplatí predplatné tak nemá problém o ňom povedať keďže ide o jej peniaze a nie o naše s manželom
@luscious šlo o 20€ nie je to nejaká veľká suma ale dcéru to zaskočilo keďže v takej sume nemá nič predplatené buď menej alebo viac platí za predplatné a zároveň pre ňu ako študenta, na ktoré musí robiť na brigáde minimálne 5 hodín tak je každá koruna dobrá tak uvidíme ako to dopadne po reklamácií
@janka_lolo a nemohli to v tom datarte zle zadať, že jej nestiahli celú sumu naraz, ale na splátky? 🤔
@rony2255 nie keďže platba, ktorá je na faktúre tak je stiahnutá celá tak ako má byť, čiže tam to zle nespravili ale uvidíme ako to dopadne po reklamácii keďže karta je blokovaná tak hádam viac to nestiahne
@janka_lolo pozri, hocico sa mohlo stat, aj omyly sa stavaju. Moze to byt pidvod, je toho teraz ozaj dost. Ale mohol aj niekto zadat omylom zle cislo uctu , staci prekliknut jedno cislo, ked si bral nieco cez Ahoj. Ako prve by som odporucila kontaktovat Ahoj, a overila si ci sa nestal omyl tam. Ak to je realna platba, musi tam byt variabilny symbol = cislo zmluvy. Na linku co som ti poslala su kontakty. Az potom by som podavala reklamaciu v banke. Minimalne aspon teraz to preverte, urcite vam reklamaciu v banke skor uznaju, ak budete mat podvrdenie od nich, ze sa vas transakcia netyka.
@dada5000 ráno som tam skúšala volať keďže sme to večer pozerali a bolo to prvé čo nám našlo ale nedovolala som sa ani na jedno číslo, mail som písala tiež tak uvidím ale v banke bolo aj večer na infolinke povedané, že treba to neodkladne riešiť ideálne do 24 hodín najneskôr lebo potom je to ťažšie preukázateľné a áno môžu sa stať omyly určite,
len mňa nahnevalo, že ľudia sa tu vyjadrili, že dcéra je finančne negramotna a nemala by čo narábať s kartou
@janka_lolo lebo ľudia predpokladali, že dcéra má pod 20, keď píšete že ste bola s ňou v banke. Aj ja som myslela, že ide nejaké 18-19-ročné dievča a kartu má len 4 mesiace, kým ste nenapísala vek.
@masinka staré 10 miestne čísla účtov, kde bol za lomítkom kód banky mali poslednú číslicu kontrolnú, takže ak sa urobil preklep v ľubovolnej jednej číslice tak výpočet kontrolnej nesedel a banka pri odosielaní ani nepustila také číslo účtu použiť, musela by si urobiť preklep v dvoch číslach aby to sedelo na iný účet, aj ten preklep nemohol byť hocijaký
Nové IBAN čísla účtov majú 22 číslic, sú tam 3 kontrolné číslice, posledné a prvé 2 za SK. Takže ak sa chceš pomýliť a trafiť inú účet musíš sa pomýliť v 3 čísliciach.
@janka_lolo nech sa dcéra naučí nastavovať limity na platbu kartou, hlavne internetové limity.
Ja som dospelý a svojprávny a tiež mám nastavené limity, nie preto žeby som bol obmedzený, ale slúži to na moju ochranu ak by som naletel na nejaký podvod, alebo bola moja karta zneužitá, tak si môžu vybrať len do nastaveného limitu a nevybielia celý účet.
Limity viem operatívne meniť podľa potreby ak by som robil väčší nákup.
Možno by bolo pre ňu vhodné mať samostatný účet s kartou ktorú bude používať na internetové nákupy a na tom účte bude držať menej prostriedkov + mať nastavené limity.
Tiež si musí dávať pozor komu poskytne údaje o svojej karte, riadne si preveriť url adresu stránky, nepozerať len na vzhľad a obrázky ako to vyzerá.
@janka_lolo neposlala niekomu fotku občianskeho preukazu pod akoukoľvek zámienkou? Pre Ahoj nákup na splátky chcú foto občianskeho a tých 20€ mohla byť prvá splátka.
Sú podvodníci čo ponúkajú prácu na doma a požadujú poslať fotku občianskeho.
@maranco určite nie, keďže pracuje normálne na zmluvu vo firme už 5 rokov odkedy začala študovať na vysokej tak pracuje v tej istej firme a ona nemá dôvod robiť z domu a má nastavený denný limit na karte rovnaký stále a keby ho má meniť každý mesiac/týždeň keď niečo kupuje tak pri 15€ by zachvilu minula všetko čo má našetrené a čo sa týka údajov tak ich neposkytuje nikomu cudziemu poznám si svoje deti dosť dobre na to aby som vedela ako sa správajú na internete a v spoločnosti a na čo míňajú peniaze a mimochodom mám možnosť spravovať účty detí a teda nie je tam žiadne nezmyselné predplatné o ktorom by sme nevedeli
@janka_lolo pises, ze banka reklamaciu neuznala, takze k tomu musela dat banka aj nejake stanovisko, preco to neuznali, nebolo to tak, ze prva platba bola 3DS, a dcera to nezrusila, a preto sa jej teraz uctuju platby?
@maranco limit na kartu ti nepomoze, ak ma kartu niekde registrovanu, to si obchodnik nahodi manualne, a tym obide aj nulovy limit
@janka_lolo akú má banku, že platí poplatok za zmenu internetového limitu?
@liz_lemon manuálne sú MO/TO platby? Tie som na karte vypol.
Ak by obišli internetový limit na karte, tak narazia na celkový limit pre kartu, ten mám tiež znížený
https://www.fio.sk/docs/bannery/zabezpecenie_ka...
https://www.fio.sk/docs/bannery/zabezpecenie_ka...
Akože banka neuznala reklamáciu? To je co za, sprostosť? Keď odišla mnou neautorizovana platba, banka ju vyžiada späť a pripíše späť na účet. Ano, občas sa to nedá, keď je to banka mimo normálneho bankového systému a nekooperuje, ale to je len pár prípadov. Z toho, že sa to opakuje by som skôr hľadala problém inde, v hacknutom mobile, počítači, gmaili.... Toto vyzerá na hlbší problém. A zmenila banku.
@liz_lemon, nemusela. Mimo EU-platby sú často neautorizovane a v tom prípade musí doložiť platnosť platby protistrana. Banka si to vie pomerne rýchlo dožiadať, ale nie každá to automaticky aj urobí. V primabanke mi tak platbu uznali a vrátili až po troch mesiacoch a neviem koľkých urgenciach, v tatre bola do dvoch dni späť.
@liz_lemon
áno dve neuznala a dôvod si ja už presne nepamätám keďže papiere má dcéra odložené u seba ale išlo o niečo v tom zmysle, že nevedia presne zistiť či skutočne sa dcéra v tom čase nachádzala doma alebo náhodou skutočne nebola v tom čase v danej krajine, tam sme dokladali papiere od polície kde mali trasovanie podľa telefónneho čísla kde sa v tom období reálne pohybovala bolo to iba na Slovensku ale banke ani to nestačilo a tie platby neboli internetové ale akoby prechádzali cez terminál u nejakého obchodníka v zahraničí ale banka to neuznala a platbu, ktorú uznala tak jej vrátili ale zároveň si zaúčtovali poplatky za to, že to riešili s protistranou alebo kým a teda ju to vyšlo ešte viac ako jej zobrali
@janka_lolo membership je členství, tzn. neregistroval se na nejaké stránce? Neaktivoval členství? Nekoupil online časopis? Předplatné?