Platba kartou, ktorú som neuskutočnila

simik131
17. jún 2024

Dobrý deň, prosím vas,máte s týmto skúsenosť?? Dnes som si v aplikácii banky všimla,že v máji bola uskutočnená platba za nákup potravín v hodnote 40€, v Nemecku. My sme to určite neuhradzali. Ako sa také niečo mohlo stať?? Niekto hackol kartu alebo čo??? Pravdaže to idem riešiť s bankou,len myslíte,že s tým nejako pomôžu?? Vysvetlia??? Nerozumiem tomu,ako sa to stalo.
Ďakujem.

maranco
17. jún 2024

@simik131 dala si podvodníkom číslo karty aj potvrdzovací kód, aby si ju mohli pridať do google pay, apple pay.
Treba zablokovať kartu a vydať novú.
Ak máš možnosť geografického blokovania povoľ si len krajinu Slovensku na platbu v obchodoch a výbery z bankomatu.
Nastav si notifikácie o platbe kartou aby si hneď vedela že je niečo podozrivé.
Túto platbu reklamuj v banke že si ju nerobila.

Riešil som známej niečo podobné, prišla jej SMS o nedoručenom balíku lebo "chýba adresa", na podvodnej stránke dala údaje o karte, potom prišla SMS od banky s kódom na pridanie karty do Google pay, pričom ona má Iphone a o niekoľko dní platili jej kartou vo Francúzom obchode.

vanilkovazmrzka
17. jún 2024

Obrat sa na banku, ak si platbu urcite nespravila ty, peniaze to vratia. To, ako a co, si vyriesi tvoja banka s bankou ktora vydala platobny terminal, medzi sebou

muchotrafka298
17. jún 2024

Kartu si mala davno zablokovat a ist do banky podat reklamaciu. Oni maju 30 dni na presetrenie, tato sluzba je platena.

vanilkovazmrzka
17. jún 2024

Vidis v detailoch transakcie, ze kde bola spravena? Nazov obchodnika? A ci to bol online nakup alebo fyzicky zaplatene kartou na terminali?

Urcite si v tom case nebola v nemecku a neplatila si nieco na co si len teraz zabudla?

simik131
autor
17. jún 2024

@vanilkovazmrzka jedine takto mi to ukazuje, v tom čase sme boli normálne doma,žiadne Nemecko.

vevesh
17. jún 2024

@simik131 to je online platba. Niekto ti hackol udaje z karty. A ako uz bolo spomenute, bloknut okamzite kartu v banke.

hiro
17. jún 2024

Toto na 90% ziadni podvodnici nespravili. V maji? Keby mali cislo karty, platnost atd tak tam nemas -40€ ale -4000 🙂
No, nieco ste nakupili na kaufland.sk - ale uctovalo sa to cez DE. Ako viem si predstavit ze aj nejaky predaj bonusoveho tovaru niekde u tety co su na informaciach sa mohol takto zauctovat.

januska12323
17. jún 2024

Kaufland marketplace je online trhovisko nie nákup potravín. Porozmýšľaj čo si vtedy kupovala.

vevesh
17. jún 2024

@hiro
@simik131 toto nie je za potraviny. Kaufland potraviny v nemecku nedorucuje. Iba spotrebny tovar ala hracky, oblecenie, nabytok a pod.

hiro
17. jún 2024

(alebo este mozno im vypadol SK operator platobnych terminalov a maju zalozny cez DE - aby minimalizovali riziko ze ludia nebudu vediet zaplatit kartou)

hiro
17. jún 2024

https://www.google.com/search?q=site%3Akaufland...
Som si myslel ze to je tak nezvycajna suma ze sa to bude dat naist - ale nejako vela veci maju v tej sume - ruksak, kufor, rozna elektronika...

hellwant
17. jún 2024

Tiež to vyzera z Kaufland marketplace. Kupovali sme 3d tlaciaren a tiez tam bolo Nemecko

vanilkovazmrzka
17. jún 2024

@simik131 a teraz sa pozri do svojho uctu na kauflande, ze co si tam nakupovala online 19.5. 🙂 lebo je to kludne nieco co si si sama kupila v sk eshope, len obchodnik je nemecky, preto sa ti to javi ze si nakupila v nemecku

janai1
17. jún 2024

😂😂😂😂 akože tak toto ma fakt rozosmialo... v máji si si kúpila nejakú spotrebnú vec v online trhovisku kauflandu. Fakt nechápem ako niekto môže mať až takýto bordel v tom čo kedy si objedná

hellwant
17. jún 2024

@janai1 To sa stava, ona sa zamerala na Hamburg, vystrasila sa vtedy uplne vypnes niekedy, lebo rozmyslas v obave štylom ake Nemecko, tam sme neboli, tak akoze kaufland. A nie ze kaufland a kontrola blocku. Emocie nam niekedy narobia galibu- vid pri laske ruzove okuliare a rozum nikde a nevidis ziadnu chybu na druhom🙂

simik131
autor
17. jún 2024

Ďakujem všetkým za rady a odpovede. Naozaj mi nenapadlo,že to je spotrebný tovar. Do Kauflandu vôbec nechodievame,tak ma to vystrašilo 🤷🏽‍♀️ ale áno, veľmi mi pomohli vaše odpovede, rozpamatala som sa. Ešte raz, vďaka všetkým ❤️

simik131
autor
17. jún 2024

@janai1 čo už,nie každý je tak šikovný ako ty ❤️ pekný deň prajem

ekira1
17. jún 2024

@simik131 hneď ma to napadlo, že to je online trhovisko kaufland. Poznávacie znamenie, že bola zneužitá karta je, že ti zmizne oveľa viac peňazí a nie iba raz.

rozculena
17. jún 2024

@simik131 keby ti niekto hekol kartu,tak už máš prázdny účet.........nebabrali by sa s nejakými drobnými

sashenocka007
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
jockey
18. jún 2024

Je vtipné koľko poloprávd až nezmyslov sa tu vyskytlo...
1. Reklamácia musí byť vždy bezplatná (ak to nejaká banka tak nemá, tak porušuje zákon)
2. Reklamovať neoprávnenú platbu môžete do 13 mesiacov
3. Neoprávnená platba môže byť naozaj v hocijakej výške, kľudne aj vo výške niekoľkých desiatok eur (takýchto prípadov je mnohonásobne viac ako "kompletné vybielenie účtu")

muchotrafka298
18. jún 2024

@jockey za reklamaciu platby som pred 5 rokmi platila v Slovenskej sporitelni 10 EUR, takze v ziadnom pripade to nebolo bezplatne. Odisla mi z uctu neopravnena suma. Keby to bolo zo zakona bezplatne, tak urcite by odo mna peniaze nechceli.

jockey
18. jún 2024

@muchotrafka298 😀 to, že ti to účtovali ešte neznamená, že je to v súlade so zákonom...
To aj keď idete reklamovať topánky rak platíte za reklamáciu?
Nechápem prečo teda pristupujete na to u bánk.
(Samozrejme sa to netýka neoprávnených reklamácií, kedy si banka poplatok môže pýtať)

jockey
18. jún 2024

@muchotrafka298 a nemáš úplnú pravdu ani s tým, že reklamáciu prešetria do 30 dní...
Ono je to iba SPRAVIDLA, pokiaľ sa jedná o zložitejší problém, najmä s platbou mimo eurozóny, tak reklamácia môže trvať dlhšie, maximálne však 6 mesiacov

muchotrafka298
18. jún 2024

@jockey ja som pisala vlastnu skusenost. U mna to bolo takto. Kedze neslo o malu sumu, zaplatila som. Neriesila som to. Nemozes porovnavat reklamaciu platby a topanok, to su uplne odlisne veci. V tomto pripade autorky prispevku sa nejednalo o ziadnu neopravnenu platbu.

jockey
18. jún 2024

@muchotrafka298 v čom je odlišná reklamácia tovaru (topánok) a služby (platby)?
Vo svojej podstate žiadna.
(nereagoval som na autorku príspevku, kde je jasné, že reklamáciu nepodávala, ale na teba a tvoju skúsenosť u SlSp)

jockey
18. jún 2024

@muchotrafka298 akože nič v zlom, ale niečo nám Slovákom chýba, keď nám príde normálne, keď:
- máme platiť za reklamáciu
- si myslíme, že všetko čo naúčtuje podnikateľský subjekt, tak je to ok
- nad všetkým mávneme rukou (však ide iba o 10 eur)
Aj na mňa skúšala Prima banka zaplatiť poplatok za opätovné vydanie platobnej karty kvôli tomu, že na starej nefungoval čip a bolo ju treba vymeniť.

muchotrafka298
18. jún 2024

@jockey hlavne, ze tebe toto povedomie nechyba. To co ja som spravila alebo nespravila nie je tvoja vec a nie je to ani predmetom povodneho prispevku autorky.

jockey
18. jún 2024

@muchotrafka298 nechýba.
Predsa len ešte jednu otázku - bola tá tvoja reklamácia úspešná a vrátili ti potom ten poplatok?