Dobrý deň, prosím vas,máte s týmto skúsenosť?? Dnes som si v aplikácii banky všimla,že v máji bola uskutočnená platba za nákup potravín v hodnote 40€, v Nemecku. My sme to určite neuhradzali. Ako sa také niečo mohlo stať?? Niekto hackol kartu alebo čo??? Pravdaže to idem riešiť s bankou,len myslíte,že s tým nejako pomôžu?? Vysvetlia??? Nerozumiem tomu,ako sa to stalo.
Ďakujem.
Obrat sa na banku, ak si platbu urcite nespravila ty, peniaze to vratia. To, ako a co, si vyriesi tvoja banka s bankou ktora vydala platobny terminal, medzi sebou
Kartu si mala davno zablokovat a ist do banky podat reklamaciu. Oni maju 30 dni na presetrenie, tato sluzba je platena.
Vidis v detailoch transakcie, ze kde bola spravena? Nazov obchodnika? A ci to bol online nakup alebo fyzicky zaplatene kartou na terminali?
Urcite si v tom case nebola v nemecku a neplatila si nieco na co si len teraz zabudla?
@vanilkovazmrzka jedine takto mi to ukazuje, v tom čase sme boli normálne doma,žiadne Nemecko.
Toto na 90% ziadni podvodnici nespravili. V maji? Keby mali cislo karty, platnost atd tak tam nemas -40€ ale -4000 🙂
No, nieco ste nakupili na kaufland.sk - ale uctovalo sa to cez DE. Ako viem si predstavit ze aj nejaky predaj bonusoveho tovaru niekde u tety co su na informaciach sa mohol takto zauctovat.
Kaufland marketplace je online trhovisko nie nákup potravín. Porozmýšľaj čo si vtedy kupovala.
(alebo este mozno im vypadol SK operator platobnych terminalov a maju zalozny cez DE - aby minimalizovali riziko ze ludia nebudu vediet zaplatit kartou)
https://www.google.com/search?q=site%3Akaufland...
Som si myslel ze to je tak nezvycajna suma ze sa to bude dat naist - ale nejako vela veci maju v tej sume - ruksak, kufor, rozna elektronika...
Tiež to vyzera z Kaufland marketplace. Kupovali sme 3d tlaciaren a tiez tam bolo Nemecko
@simik131 a teraz sa pozri do svojho uctu na kauflande, ze co si tam nakupovala online 19.5. 🙂 lebo je to kludne nieco co si si sama kupila v sk eshope, len obchodnik je nemecky, preto sa ti to javi ze si nakupila v nemecku
😂😂😂😂 akože tak toto ma fakt rozosmialo... v máji si si kúpila nejakú spotrebnú vec v online trhovisku kauflandu. Fakt nechápem ako niekto môže mať až takýto bordel v tom čo kedy si objedná
@janai1 To sa stava, ona sa zamerala na Hamburg, vystrasila sa vtedy uplne vypnes niekedy, lebo rozmyslas v obave štylom ake Nemecko, tam sme neboli, tak akoze kaufland. A nie ze kaufland a kontrola blocku. Emocie nam niekedy narobia galibu- vid pri laske ruzove okuliare a rozum nikde a nevidis ziadnu chybu na druhom🙂
Ďakujem všetkým za rady a odpovede. Naozaj mi nenapadlo,že to je spotrebný tovar. Do Kauflandu vôbec nechodievame,tak ma to vystrašilo 🤷🏽♀️ ale áno, veľmi mi pomohli vaše odpovede, rozpamatala som sa. Ešte raz, vďaka všetkým ❤️
Je vtipné koľko poloprávd až nezmyslov sa tu vyskytlo...
1. Reklamácia musí byť vždy bezplatná (ak to nejaká banka tak nemá, tak porušuje zákon)
2. Reklamovať neoprávnenú platbu môžete do 13 mesiacov
3. Neoprávnená platba môže byť naozaj v hocijakej výške, kľudne aj vo výške niekoľkých desiatok eur (takýchto prípadov je mnohonásobne viac ako "kompletné vybielenie účtu")
@jockey za reklamaciu platby som pred 5 rokmi platila v Slovenskej sporitelni 10 EUR, takze v ziadnom pripade to nebolo bezplatne. Odisla mi z uctu neopravnena suma. Keby to bolo zo zakona bezplatne, tak urcite by odo mna peniaze nechceli.
@muchotrafka298 😀 to, že ti to účtovali ešte neznamená, že je to v súlade so zákonom...
To aj keď idete reklamovať topánky rak platíte za reklamáciu?
Nechápem prečo teda pristupujete na to u bánk.
(Samozrejme sa to netýka neoprávnených reklamácií, kedy si banka poplatok môže pýtať)
@muchotrafka298 a nemáš úplnú pravdu ani s tým, že reklamáciu prešetria do 30 dní...
Ono je to iba SPRAVIDLA, pokiaľ sa jedná o zložitejší problém, najmä s platbou mimo eurozóny, tak reklamácia môže trvať dlhšie, maximálne však 6 mesiacov
@jockey ja som pisala vlastnu skusenost. U mna to bolo takto. Kedze neslo o malu sumu, zaplatila som. Neriesila som to. Nemozes porovnavat reklamaciu platby a topanok, to su uplne odlisne veci. V tomto pripade autorky prispevku sa nejednalo o ziadnu neopravnenu platbu.
@muchotrafka298 v čom je odlišná reklamácia tovaru (topánok) a služby (platby)?
Vo svojej podstate žiadna.
(nereagoval som na autorku príspevku, kde je jasné, že reklamáciu nepodávala, ale na teba a tvoju skúsenosť u SlSp)
@muchotrafka298 akože nič v zlom, ale niečo nám Slovákom chýba, keď nám príde normálne, keď:
- máme platiť za reklamáciu
- si myslíme, že všetko čo naúčtuje podnikateľský subjekt, tak je to ok
- nad všetkým mávneme rukou (však ide iba o 10 eur)
Aj na mňa skúšala Prima banka zaplatiť poplatok za opätovné vydanie platobnej karty kvôli tomu, že na starej nefungoval čip a bolo ju treba vymeniť.
@jockey hlavne, ze tebe toto povedomie nechyba. To co ja som spravila alebo nespravila nie je tvoja vec a nie je to ani predmetom povodneho prispevku autorky.
@muchotrafka298 nechýba.
Predsa len ešte jednu otázku - bola tá tvoja reklamácia úspešná a vrátili ti potom ten poplatok?
@simik131 dala si podvodníkom číslo karty aj potvrdzovací kód, aby si ju mohli pridať do google pay, apple pay.
Treba zablokovať kartu a vydať novú.
Ak máš možnosť geografického blokovania povoľ si len krajinu Slovensku na platbu v obchodoch a výbery z bankomatu.
Nastav si notifikácie o platbe kartou aby si hneď vedela že je niečo podozrivé.
Túto platbu reklamuj v banke že si ju nerobila.
Riešil som známej niečo podobné, prišla jej SMS o nedoručenom balíku lebo "chýba adresa", na podvodnej stránke dala údaje o karte, potom prišla SMS od banky s kódom na pridanie karty do Google pay, pričom ona má Iphone a o niekoľko dní platili jej kartou vo Francúzom obchode.