Odchod do zahraničia a zdravotné poistenie

danaferara
25. apr 2016

Ahojte, chcem sa opytat, ak tento rok koncim strednu skolu a chcem si ist hladat pracu do zahranicia, tak zdravotne poistenie mi plati štát len do 31.augusta pokial som student. Na nete som nasla, ze ak v zahranici najdem nejaku pracu a ostanem tam, tak som povinna dat poistovni na SK vediet do 8 dni - teda dorucit im pracovnu zmluvu a vratit karticku poistenca aby ma mohli odhlasit zo systemu. Moja otazka je či tu pracovnu zmluvu mozem dorucit aj mailom? a ci karticku poistenca mozem potom poslat poštou zo zahranicia? lebo nechcela by som sa kvoli tomu vracat na Slovensko. Alebo ako to mam riesit? Odhlasit sa z poistovne uz v lete aj ked mat este nebudem pracu? Za kazdu odpoved vopred dakujem

majka_ka89
25. apr 2016

Keďže ti štát platí do 31.augusta ZP, dovtedy by si si mala najsť prácu v zahraničí. Poisťovni stačí ak im pošleš kopiu PZ aj zdravotný preukaz poštou, plus kopiu zmluvy niekomu na e-mail v poistovni aby si ich upovedomila na zmenu. Zároveň každá poistovna má formulár "čestné vyhlásenie" o ukončení zdravotného poistenia. Pokiaľ by si si prácu dovtedy nenašla a v zahraničí nikto za teba poistné platiť nebude, musíš sa nahlasiť na poisťovni ako samoplatca a do tej doby platiť poistné na SK. Sú s tým neskutočné opletačky, takže ti držím prsty, lebo ja som zrušenie riešila 4 mesiace.

danaferara
autor
25. apr 2016

Dakujem za odpoved 🙂 a v tom pripade, ze by som si pracu nasla, tak treba poslat original pracovnu zmluvu aj s preukazom alebo staci kopia? a musi to byt prelozene do slovenciny? nakolko sa chystam do spanielska

majka_ka89
25. apr 2016

@danaferara stačí im poslať kopiu pracovnej zmluvy a nie nemusíš to prekladať.

danaferara
autor
25. apr 2016

Dakujem, velmi ste mi pomohli 🙂

cicimon
25. apr 2016

@danaferara originaly (nicoho) nikomu nepsielaj, max k nahliadhnutiu.. posielaj len kopie!

ervenka
25. apr 2016