Nevrátenie peňazí za poistenie

tiwyna
19. nov 2016

Prosim vas o radu. V auguste som uzavrela navrh na investicne ziv.poistenie. Kedze som si to potom rozmyslela, do 30 dni som navrh pisomne zrusila. Z poistovne mi prisiel po 30 dnoch list, ze ziadost prijali a sumu,ktoru som zaplatila mi posielaju na adresu postou( aj ked v ziadosti som peniaze ziadala zaslat na ucet.) Je pomaly koniec novembra, ziadne peniaze mi neprisli, tak som tam volala a bolo mi povedane, ze peniaze mi uz davno poslali, konkretne niekedy okolo 5.10. ,a ze sa mam ist spytat na postu, ci ich tam nemaju, kedze v schranke som oznamenie nenasla. Na poste odo mna ziadali nejake cislo podania, no to mi poistovna nedala s tym, ze oni peniaze posielaju nejakym hromadnym prikazom len na meno osoby a datum narodenia. A ze ked sa taka vec stane, posta ma 60 dni cas na vratenie penazi a oni mi az potom mozu opatovne peniaze zaslat...vidi sa mi to vsetko ,ako uplny blud a neviem, ako mam dalej postupovat, ci ma poistovna pravo mi takto zadrzovat peniaze( ide o 110€)a ci mam pravo ziadat ich o okamzite opatovne zaslanie penazi na cislo uctu, aby sa toto neopakovalo do nekonecna.Dakujem.

liz_lemon
19. nov 2016

@tiwyna zrejme si nemala uradne overeny podpis na ziadosti o zaslanie penazi na bankovy ucet, preto ti peniaze poslali postou
takze im napis novu ziadost a zisti si, ci je potrebne overenie tvojho podpisu, aby sa situacia opat nezopakovala
co sa tyka informacii o zaslani na postu a vratenie do 60 dni, tak je to pravda

tiwyna
autor
19. nov 2016

@liz_lemon a da sa na poste zistit aj bez podacieho cisla,ci tam mam peniaze?

zuzanaete
20. nov 2016

@tiwyna Zavolaj si na postu na informacie, daju ti konkretne cislo, kde si vies podla mena a bydliska overit, ci ti bol poslany nejaky sek a co sa s nim presne stalo. Ak ho posta vratila spat, tak presny datum a dovod vratenia.

liz_lemon
20. nov 2016

@tiwyna da sa to zistit

tiwyna
autor
20. nov 2016

Na poste mi pani pri okienku tvrdila,ze sa to neda.

bosoriak
20. nov 2016

@tiwyna Boze nekompetentost na oboch stranach, ako vzdy. Poistovna ti musi dat doklad o tom, ze peniaze poslala. Tebe moze byt uplne ukradnute, ako to posielaju, oni musia mat doklad o poslani. Takze by som zacala tam s tym, ze by som poslala doporuceny list so ziadostou o zaslanie dokladu o vrateni penazi. (a staznost na to, ze to poslali postou, aj ked si uviedla cislo uctu). Akoze aby este aj na vratenie vlastnych penazi mal clovek overeny podpis, nonsens.

A ked ti odpovedia, s tym potom chod na postu. Ano, posta ma 60 dni na vratenie, ale ty mas narok na svoje peniaze. Ak ich poistovna poslala, potom su na poste. Ze sa postarky casto neunuvaju dat oznamenie do schranky je druha vec. Ak by si zistila, ze sa to stalo takto, napisala by som staznost aj na postu.

Akoze neuveritelne, fakt. Clovek aby sa doprosoval zakladnych veci. Ze posta ma bordel je jedna vec, ale sukromna poistovna by si toto nemala dovolit.

evittam
20. nov 2016

@bosoriak Presne tak - a čo sa týka toho podpisu - veď ani napríklad na daňovom priznaní nemusíš mať overený podpis notárom pod číslom účtu kam ti majú poslať peniaze - neviem prečo by som za to mala platiť kvôli vráteniu mojich peňazí od poisťovne-veď je to môj problém ak uvediem zle číslo účtu - napríklad.... 😉

tiwyna
autor
20. nov 2016

Ale odo mna poistovna absolutne neziadala overenie podpisu, len ignorovali moju ziadost o zaslanie penazi na ucet

hoki88
20. nov 2016

nemusis podpis overit notárom, u nas v poistovni staci ak financny agent ti to podpise,alebo na frontoffice ked podpisu...

anjelic
20. nov 2016

Nám poisťovňa vracala peniaze tiež šekom, hoci sme ich platili z účtu, ale majú nato 6 týždňov od vypovedania zmluvy a poštárka hodila šek do schránky, my sme s tým išli na poštu, kde nám sumu vyplatili...

evittam
20. nov 2016

@tiwyna Prepáč, ale prečo to stále riešiš tu na MK?! Po prvé (ako ti už bolo napísané) ak by mi niekto povedal, že mi poslal peniaze poštou, tak žiadam potvrdenie o tom, že to poslal a potom to riešim - ak by to doručovateľka nedoručila - tak sa sťažujem.....A ak by ti to potvrdenie neposkytli tak to znamená, že niekto si nespravil svoju prácu a teda si to vybavím s dotyčnou poisťovňou - nielen s nejakým "obchodníkom s teplou vodou", ktorý ak potrebuje na tebe zarobiť tak ti narozpráva hocičo a keď treba aby on čosi spravil ale nie za províziu tak ti bude len sľubovať.

tiwyna
autor
20. nov 2016

@evittam Aj blbsie temy sa tu riesia,co ty riesis,co ja tu riesim??Su tu zeny,co robia ci pre poistovne,ci na poste,tak mi mozno vedia poradit. Ak ty nevies,nereaguj a presun sa na inu temu.

tiwyna
autor
20. nov 2016

@anjelic cize od zrusenia zmluvy do vyplatenia penazi preslo kolko casu?

anjelic
20. nov 2016

@tiwyna tých šesť týždňov si dávali načas. Potom až poslali šek na vyplatenie.

evittam
20. nov 2016

@tiwyna Ale veď som ti poradila ....ale sa ti to nepáči. Čo ti tu poradí žena, ktorá robí pre inú poisťovňu alebo inú poštu - alebo nech robí aj v tej istej poisťovni alebo na pošte. Proste spravím to, čo som ti napísala - tebe niekto v auguste povedal, že ti poslal peniaze a ty riešiš v novembri, že ich nemáš - toto tu nikto nevyrieši - len ty a tým, že to budeš riešiť na patričných miestach.
A ak sa chceš baviť v takomto tóne - ty mne nemusíš radiť kam sa mám alebo nemám presunúť - som dosť inteligentná na to aby som vedela čo mám robiť ak mi niekto tvrdí, že mi peniaze poslal a ja som ich nedostala - to je všetko. Pekný deň ti prajem.

tiwyna
autor
20. nov 2016

V auguste som ja uzavrela zmluvu....vies co, ani nereagujem radsej,zbytocne,ty ani uvodny prispevok neprecitas poriadne...

evittam
20. nov 2016

@tiwyna Ak chceš niekomu odpovedať , tak ho označ - ok, tak neskôr si to zrušila - cca pred 2 mesiacmi a tu na MK riešiš prečo nemáš peniaze - a chceš odpoveď? No preto lebo to riešiš tam odkiaľ ti nikto nikdy žiadne peniaze nepošle lebo ti ich nedĺži. A ja viem - pravda sa zle počúva - ale je to len a len tvoja chyba, že svoje peniaze stále nemáš - to je všetko a celá odpoveď na tvoju otázku - proste to treba riešiť na miestach kam si svoje peniaze poslala. To je všetko - veľmi jednoduché.

evittam
20. nov 2016

@tiwyna A to či som si poriadne prečítala tvoj úvodný príspevok - čo sa termínu zrušenia zmluvy z tvojej strany týka - nič nemení na tom, že tu nič nevyriešiš. A sťažovať sa môžeš tak akurát "na lampárni" keď neriešiš veci a svoje peniaze na patričných miestach.

frapper
20. nov 2016

@tiwyna Pri výplate peňazí poisťovňou,musí byť podpis overený,či na matrike alebo pracovníkom poisťovne.Práve preto,že si požiadala zrušenie listom a pravdepodobne nebol tento podpis overený,preto ti to poslali poštou,aj keď si ty uviedla č.u.,lebo poisťovne tieto peniaze posielajú do vl.rúk a vtedy doručovateľ musí ťa overiť podľa OP.Tieto listy chodia obyčajne,vhodené sú do schránky.Buď sa cestou stratil,alebo nebola adresa dobre,proste nejaký dôvod tam bol.Ty si nemala komunikovať na pošte pri priehradke,ale s vedúcou pošty.Už podľa všetkého musíš urgovať na poisťovni,lebo už je dosť dlhý čas,aby sa to vrátilo späť,alebo iď na frontoffis.Veď nech sa tu nikto nečuduje,že poisťovne pri výplate overujú klienta,je to bežný postup.Zoberte si to z druhej strany,keby ste vy podnikali v poisťovníctve,len tak by ste vyplácali peniaze od buka?,bez overenia?

tiwyna
autor
21. nov 2016

@frapper ako chapem,skoda len, ze pri uzatvarani zmluv ta poistovaci agent prinuti hned na mieste cez banking previezt peniaze z tvojho uctu priamo poistovni ,vtedy im nejde o nic,len mat peniaze rychlo na ucte. Vratit im ,to trvaaaaaaaaaaa 😀

evittam
21. nov 2016

@tiwyna No veď "keď vtáčka lapajú...." 😉 A teda mňa ešte nikto k ničomu podobnému nedonútil......
@frapper Zaujímavé - ja som pri zrušení zmluvy a následnej výplate peňazí z poisťovne na môj bankový účet nemusela žiadny podpis overovať......

frapper
21. nov 2016

@tiwyna Pracujem pre poisťovňu,ale toto som ešte nikdy neurobila,aby predomnou zaplatili.Ak klient chce uhradiť hneď-inkasujem do IB,ak nechce platiť hneď vypíšem šek-uhradí si keď vyhovuje jemu,či už cez internet,alebo na pošte a to robím v poisťovni 20rokov.Veď vieš nie sme rovnaký všetci,sú tu aj čestný reprezentanti,ktorých klienti vyhľadávajú a sú spokojný z ich službami,len ty si natrafila na nesprávneho.

frapper
21. nov 2016

@evittam ako si rušila tú zmluvu,kde si ju bola rušiť.

evittam
21. nov 2016

@frapper No normálne som ju zrušila v poisťovni - jednu. Druhú som poslala poštou oznámenie, že ruším k tomu a k tomu dňu poistnú zmluvu a žiadam vyplatiť poistné plnenie - hotovo, bodka. 😉

tiwyna
autor
21. nov 2016

Bola som zas na poste, uz mam peniaze,boli tam.

frapper
21. nov 2016

@evittam Tak preto si nepotrebovala dodatočne overovať,lebo už keď si bola v poisťovni,tam si predložila obč.preuk.a vtedy bolo overenie klienta,vtedy už nič netreba,dajú peniaza na účet.Alebo druhá možnosť,keď sa ruší PZ,ak je iba na riziká a nevzniká tam žiadna peňažná hodnota,vtedy aj keď sa výpoveď pošle poštou-nemusí byť overenie,PZ sa zruší.

frapper
21. nov 2016

@tiwyna No super,že je všetko OK.

evittam
21. nov 2016

@frapper Ale mne vznikla peňažná hodnota v druhom prípade kedy som posielala zrušenie poštou a nikto po mne nechcel nejaké overovanie podpisu - a nehnevaj sa ak by chcel - tak nech si ho zaplatí - bodka. Ja nebudem vyhadzovať peniaze ešte aj na to aby mne niekto poslal peniaze a ešte menej ako som tam vložila - ako ma okradli a okrádajú všetkých a všetci "agenti s teplou vodou" - už v živote sebe ani svojej rodine nezaložím žiadnu poistku , šetrenie a podobne - zbytočné - treba šetriť a investovať inde a nie do takýchto "darmožráckych" spoločností. To je všetko.

bosoriak
21. nov 2016

@frapper Ja len k tomu, ze peniaze vracaju "bez overenia". A poistnu zmluvu mozu uzatvorit bez notarskeho overenia? 🙂 To je uplne smiesne, aby clovek, ktory len chce naspat svoje peniaze musel este aj podpis overovat. Alebo sa pripadne niekam trepat na pobocku. V 21. storoci, internet v kazdom mobile, ale na Slovensku sa zaspalo. Myslis, ze v zahranici chodia klienti na pobocku aby im niekto vyplatil plnenie? Ze overuju podpisy, ak chcu niekam zaslat peniaze? To nemyslim v zlom, ale poistovne na Slovensku sa az uplne nezmyselne byrokraticky chrania. Viem to z prvej ruky, dlhe roky som v jednej pracovala.

Autorka temy musi riesit veci tam, kde sa to riesit ma - t.j. v poistovni a na poste.

Je mozne, ze v navrhu zmluvy bolo uvedene, ze sa peniaze posielaju klientovi len na zaklade ziadosti s overenym podpisom. Potom je to legitimne. co vsak nie je legitimne, ze klientke odmieta dat doklad o tom, kam a kedy peniaze poslala. To je uplny nonsens.

evittam
21. nov 2016

@bosoriak No presne tak. Vidis to ma nenapadlo. Agent s teplou vodou sa ti nasackuje do bytu (ak mu to dovolis) a v pohode s tebou podpise aj neviem koľko zmluv a to bez notara a neviem coho-hlavne,ze peniazky mu idu a tu nas jeden z nich bude presviedcat,ze sa musi hento a tamto.😁
No a k zakladatelke-konecne na zaklade MK ma svoje peniaze. Keby radsej tu energiu co vlozila do stazovania sa na nespravnom mieste vyuzila ako mala tak ich uz ma davno.😋