Ahojte, chcela by som sa poradiť, lebo mam trochu obavy. Ja som doma so synom a manžel pracuje ako živnostník v stavebníctve. Dá sa povedať, že práce ma dosť v poslednej dobe, aj keď občas nejaké týždne bol dom, ale to aj kvôli iným veciam. Živnosť ma rok a ide o to, že ako živnostník nemá podnikateľský účet, ale využíva osobný účet v slovenskej sporiteľni. Účtovníčka mu vravela, že to tak môže byt.
Takže, keď dokončí nejakú zákazku, výstavy faktúru a peniaze mu prídu na tento účet. Ale viem, že ma na účte dosť veľa bežných obratov a aj nejaké za materiál. Príklad, že mu niekto pošle 2x 2000 eur a ma v poznámke uvedené strop na dome. Sú to peniaze, ktoré mu pošlú za materiál, debnenie a on ich potom vyberie a vyplatí v hotovosti. Mam trochu obavy, či by v budúcnosti nemohol mať nejaký problém z toho. Pri nejakej prípadnej danovej kontrole, alebo tak? Lebo dosť obratov je takých, aj za vyššie sumy, ktoré nedáva do účtovníctva. On to nejako nerieši, podniká rok, ale mam z toho obavy, aby nemal problémy z toho. Co si o tom myslite? Vraj mu účtovníčka povedala, že to čo si vyfakturovať za prácu, ma vytlačiť na papier a doniesť jej potom ku daňovému priznaniu. Nevadí, keď ma viac ďalších obratov za vyššie sumy, lebo podľa mňa by ťažko dokazoval, že to bolo za materiál?
No a samozrejme fakturuje sa (teda co ja sa s tým stretávam) aj material v stavebníctve. Potom vydavky nan sa účtujú tiez.
Budete v tom mat chaos. Preco si nezalozite osobitny alebo rovno podnikatelsky ucet zdarma v hociktorej banke? (mbank, fio,..)
@natalka1919 problem to nie je, kedysi taky ucet povinny bol aj pre szco, uz nie je.
Jediny problem moze byt na konci roka rozlisovat vydavky a prijmy suvisiace s jeho pracou (kedze ako szco najskor plati dan z rozdielu realne vydanych a prijatych penazi, nie podla sum na prijatych a vystavenych fakturach, aj ked este nie su vyrovnane).
Ale ak toto viete na vypisoch vyselektovat (napr. aj platby kartou za blocky s vecami pre firmu), tak je to v poriadku.