Ahojte, kto platí náklady na prepravu pri reklamácii ? Chcem reklamovať produkt objednaný cez eshop za ktorý sme poštovné neplatili lebo sme ho vyzdvihli v jednej z pobočiek. Pri reklamácii je potrebné poslať ho na inú pobočku ako sme ho vyzdvihli. Poslali nám adresu a máme ho zaslať. Ide o krehkú elektroniku a veľmi sa mi nechce znášať také drahé poštovné za balík na adresu cez poštu
Takže neodstupuješ od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní, ale reklamuješ poškodený/pokazený tovar?
@maranco áno reklamujem pokazený tovar už po nejakom čase používania
@misana84 pri odstúpení od zmluvy do 14 dní
Spotrebiteľ zároveň nemá nárok na náhradu nákladov na vrátenie tovaru.
https://blog.shoptet.sk/vratenie-tovaru-do-14-d...
To, čo prevádzkovateľ eshopu nie je povinný nahradiť spotrebiteľovi, sú náklady spotrebiteľa na vrátenie tovaru.
https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-po...
Vráti ti sumu za tovar + najlacnejšie poštovné aké ponúkal pri objednaní.
Ak ponúkal doručiť tovar za 2€ cez packetu ale ty si vybrala doručenie kurérom na adresu za 6€ tak ti vráti cenu tovaru + 2€ doprava
Dopravu si platíš samozrejme sama. Reklamujes tovar. To ako ho dorucis je tvoja vec. Ide o ťažkú elektroniku? Koľko kg? Niekedy je výhodnejšie cez poštu, inokedy packetu.
@maranco prosím a keď mi poslal len adresu kam mám tovar poslať ? Aký mám výber okrem pošty kde to vyjde na dosť vysokú sumu za balík s elektronikou
pozri si podmienky reklamacne konkretneho eshopu. MAs tam vsetko napisane. ALe podla zakona, znasas naklady sam, ak reklamaciu uznaju, preplatia ti naklady, na postovne. Treba im poslat aj doklad. Ono najnizsie postovne nie je 2 EUR a 6EUR,a le podla hmotnosti danej veci. Elektronika aka je to? Nestaci to proste dobre zabalit?
Aká je to elektronika, vadia tam veľmi otrasy? aké sú rozmery a hmotnosť?
SP Balík na adresu, krehké stojí 7.20€
s poistením do 150€ stojí 7.90€
Ak to pošleš cez poštu určite poisti, už mám skúsenosť kde reklamovaný tablet sa cestou na doručenie "stratil" takže e-shopu to reálne ani neprišlo (hoci bol stav zásielky zobrazený ako doručené)
Mňa by veľmi zaujímalo, o aký e-shop sa jedná. Lebo podľa mňa je toto otrasný prístup, aby ste si Vy ako zákazník posielali tovar na reklamáciu. Ak by mali len e-shop bez kamennej prevádzky, ešte by som to pochopila. Ale spomenuli ste osobné vyzdvihnutie na prevádzke. Takže majú aj kamennú prevádzku a presun tovaru na reklamačné oddelenie/do zazmluvneného servisného strediska by malo spadať pod ich povinnosť a nie Vašu..
kazdy eshop ma ine podmienky - treba si pozriet tam odkial si objednal inak i tu nikto neda 100% presnu radu ...
@anavivana napr ikea, objednas tovar z BA, dovezu, ked ho chces vratit, musis ho osobne odviezt do BA.. ani len tie ich pobocky kde sa da tovar prebrat, ten tovar neprevezmu... :D Riesila som to so SOI, co je to za hlupost a nepochodila som (asi 1,5r dozadu to bolo).A je to rovnkao pri odstupeni, aj reklamacii.
Niektore spolocnosti maju, ze ak uznaju reklamaciu vratia aj naklady na dopravu. V sprievodnom liste som uviedla, ze ziadam vratit aj naklady na dopravu a neskor v maily som zaslala doklad o vyske nakladov na dopravu.
@maris5 tie nie je pri niektorych, je to povinnost zo zakona. Cize ziadat to moze kazdy jeden zakaznik. Ak by bola reklamacia zamietnuta, tak nie.
@simca06022011 Pozerala som tú Ikeu a ja by som skôr povedala, že tie ich výdajné miesta nie sú ich, ale je to skrz zazmluvnenú špedičku - No Limit Logistics. Je to niečo na štýl Packety, že výdajné miesto vie pod seba prebrať aj kadejaký obchodník, nie? A to hneď neznamená, že dané výdajné miesto je oficiálnou kamennou pobočkou zasielatela/Ikei. Ak to bolo takto aj v tomto prípade, tak to sa nehádam a áno, treba to zaslať na sídlo e-shopu. Ak ale pani realizovala odber na ich oficiálnej kamennej pobočke, je sprostosť, aby sa sama naťahovala s posielaním niekam inam.
@anavivana vies co oni to maju/resp mali riadne oznacene ako ikea odberne miesto a je to ich v podsate, aj to potom rozvazaju, nema to nic so stylom packety. A aj packeta ma odber zasielok spat, cize mne staci ze to povolim a mne zakaznici poslu cez packetu tovar spat, cize tu keby sa chcelo, tiez to ide. Lebo ta spedicna firma si tam tovar navaza, hadam aj denne, a aj odvaza tym padom, nemali by mat problem to zabezpecit, keby chcel. Je samozrejme odveci, aby zakaznik chodil OSOBNE odnasat veci do ikei. Neda sa to tam ani len poslat nijak, nemozem to poslat postou, kurierom. musim to tam ODNIEST. Na nas sa soi pred rokmi vozila, a riesilo sa, zakaznik moze poslat tovar aj helikopterou ked chce, akokolvek, ja som povinna to prebrat a vybavit. ONi mali iba tuto jednu moznost. Co je naozaj nezmysel a aj som im to patricne dala vediet. TERAZ ako som pozrela uz pridali vratenie tovaru na parcelshopoch, do 20kg, a do urciteho rozmeru. CIze aspon nieco.. ale aj tak nedostatocne podla mna.
Mali by to mať zahrnuté v podmienkach, že kto znáša náklady pri reklamácii. Treba pozrieť na ten konkrétny obchod, lebo každý to má inak