Koľko treba zarábať, aby sa dalo normálne žiť?

18. apr 2023

Ahojte, kamarátka nedávno skončila školu a má problémy ešte s financiami.
Ja študujem neviem to posúdiť.
Mesačne cestovanie 200€
Býva s rodičmi, takže im mesačne na domácnosť prispieva 200€
Externé štúdium mesačne 150€
Telefón 25€ mesačne
575€ výdavky len povinné.
Koľko by mala zarábať v čistom aby vychádzala dobre?
Ďakujeme za rady
Resp. tipy ako ušetriť? 🙂

trema
18. apr 2023

tazko povedat, niekto ti tu napise, ze 800€ je ok, niekto, ze pod 2000€ je to zivorenie

lvulik
18. apr 2023

Podľa mňa je 25e za telefón veľa - tip, ako ušetriť

nnnuuunnn
18. apr 2023

Tak pre mňa, keď po povinných platbach by mi zostala tak aspoň 1000cka na minanie, na radosti, šaty, knihy, reštaurácie, zážitky, cestovanie... Ale to je tisícka aj málo, tak povedzme, že 1500e + povinné platby. Tak by som si to predstavovala. 🙂

deti95060810
18. apr 2023

to je otázka... inak ti napíše maminka čo je samoživiteľka s 3 deťmi a inak pani ktorá býva sama...

gejb
18. apr 2023

Co sú povinné výdavky? Strava, Drogéria, oblečenie? ...na to ze skončila práve školu a býva u rodičov ma dosť vysoké výdavky....toľko nemám ani ja s vlastnou domacnostou. No ale k otázke...., záleží v akej oblasti vyštudovala a kde žije. Neviem ci sa dá takto paušálne radiť. 1500 pre absolventku v Ba je OK...

simca06022011
18. apr 2023

predstava a realita su dve veci... otazne je kde si to chce zarobit a co ide robit, skor ostatne veci sa nastavuju od toho kolko zarobi:D
Ale teda cestovanie je dost tiez.. dochadza nejake ine mesta? alebo ako? mozno s telefonom by sa nieco dalo robit, ale ak tam ma net a vsetko, tak ja tiez mam telefon za 25.. zase 10eur hore dolenikoho nespasi :DDD