Bude naďalej vedenie účtu aj vyberanie hotovosti s akéhokoľvek bankomatu zdarma?
Odkedy tam mám účet 12 rokov, vždy bol účet aj výber hotovosti z bankomatu bez poplatku a bez podmienok.
Bola by hlúposť v dobe kedy postupne aj ostatné banky zavádzajú účty zdarma, žeby teraz na to zaviedli poplatok, prišli by tak o klientov.
Ak narazas na transakcnu dan pre podnikatelov, tak tu najskor budu musiet zaviest / implementovat... za to nemozu...
@maranco ....autorka asi naráža na túto správu,ktorú poslali aj mne.Mne z nej vyplýva,že sa zatiaľ nič nemení,ale že musia informovať aj o tomto.Kopia správy:
máme veľkú radosť, že si náš osobný účet bez poplatkov len v tomto roku zriadilo viac ako 29.000 nových klientov. Veľmi nás tento záujem teší a vnímame ho ako potvrdenie, že naša stratégia ponúkať bežné bankové služby bez poplatkov je správna.
Aj keď náš osobný účet zadarmo považujeme za výhodnejší než zákonom regulovaný platobný účet so základnými funkciami, je našou povinnosťou Vás informovať o možnosti zriadenia takéhoto účtu i vo Fio banke. V súlade s uvedenou povinnosťou teda informujeme každého nášho klienta, ktorý je tzv. oprávnenou osobou, o možnosti zriadiť si u nás platobný účet so základnými funkciami.
Informácie (vrátane obmedzení a negatívnych dopadov) o platobnom účte so základnými funkciami nájdete tu.
Oproti nášmu osobnému účtu bez poplatkov je ale zriadenie (a vedenie) platobného účtu so základnými funkciami pre väčšinu našich klientov nevýhodné. Upozorňujeme preto najmä na tieto skutočnosti:
- poplatok za využívanie platobného účtu so základnými funkciami je vo výške 3 eurá mesačne,
- platobný účet so základnými funkciami je možné poskytnúť len oprávnenej osobe a za podmienok uvedených v zákone o bankách (spotrebiteľ, ktorý je osobou s pobytom v Európskej únii vrátane spotrebiteľa bez pobytu na území Slovenskej republiky, žiadateľa o azyl a spotrebiteľa, ktorému nebolo udelené povolenie na pobyt, ale ktorého vyhostenie nie je možné z právnych dôvodov alebo faktických dôvodov),
- pre využitie platobného účtu so základnými funkciami nemôže mať jeho majiteľ zriadený iný platobný účet v akejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku, ktorý by obsahoval bankové služby platobného účtu so základnými funkciami.
Veríme, že i naďalej budete spokojní s naším osobným účtom, a prajeme Vám pekný deň.
@doriiis to posielajú každý rok
možno ľudia nevedia že existuje "Základný bankový produkt" v každej banke ak má človek mesačný príjem do 825€ tak má účet zadarmo, IB, bezplatné výbery z vlastných bankomatov aj vklady/výbery hotovosti na pobočke bez poplatku.
potom existuje "Platobný účet so základnými funkciami" tam už nie je podmienka na príjem do 825€ ale je za mesačný poplatok 3€.
https://www.mfsr.sk/sk/financie/financny-trh/oc...
@doriiis napríklad senior má účet VÚB senior a dôchodok 900€.
Od marca zaplatí za účet 3.50€, ak by šiel na pobočku vložiť hotovosť 6€, vybrať hotovosť 10€
Ak si zmení účet na "Platobný účet so základnými funkciami", zaplatí mesačne 3€ a bez ďalších poplatkov na pobočke pri vklade/výbere hotovosti.
Ak má dôchodok 800€ tak má to všetko celkom zadarmo cez "Základný bankový produkt", nepotrebuje spoplatnený senior účet.
Tento rok sa limit na bezplatný účet zvýšil na 897€, takže do takého príjmu má každý občan bezplatný účet v banke ak o to požiada.
Ten sprosty legislativny a zaklady spravil Pociatek a pre mnoho standardnych bank asi "ma zmysel", ale vo fio je to kontraproduktivne... ale zakon je zakon 🙂
Ja som pochopil hneď z tej kópie správy že majú na mysli to že mimo svojich služieb musia mať ten zákonom stanovený účet zdarma. To je celé. S bežnými účtami to nič nemá.
Avšak ja stále nechápem toto: Mne prišiel od nich mail že mám nepovolený debet a mám to čo najskôr uhradiť inák budú sankcie. Ale ak je všetko zadarmo, tak ako mohol ten debet vzniknúť? A najväčšia sranda je že ludia vždy hovoria: namiesto fóra sa to pýtaj banky. Ale v našom meste pobočka neni, a na ten mail som im odpísal už pred týždňom a žiadna odpoveď. Pokúšal som sa dovolať 2 dni, a nik mi nedvíhal... Takže banka nekomunikuje, preto to píšem sem. Čo myslíte čo sa mohlo stať?
Dlhé roky mám 365 banku a ešte som snimi problém nemal a aj pobočka u nás je. Tiež majú všetko zadarmo okrem vyberania z iných bankomatov. Fio som práve preto chcel. Síce v našom meste má 365-ka 2 bankomaty a všade kam chodím aj do iných miest, viem kde sú bankomaty 365 banky. Takže to neni až taký problém. Len často je to od ruky, alebo potrebujem súrne, rýchlo, vybrať a vtedy na potvoru sú všetky materské bankomaty ďaleko.
A ešte čo sa mi na Fio nepáči že majú zložitú aktiváciu aplikácie. 365 aplikáciu ak meníte telefón, stiahnete, len v aplikácii zadáte login a heslo, pošle vám sms kód a ste tam. U fia keď chcete ísť znovu do aplikácie (na inom telefóne atď) vás to chce presnerovať na internet banking na webstránke a tam sa nedostanem lebo nemám nastavené prihlasovacie údaje a kvôli tomu musím vycestovať na pobočku. Čo sú pre mňa čas a náklady. Lebo ak si nový zákazník stiahne aplikáciu fio 1x a zaregistruje sa že si založí úćet vo fiu tak sa to všetko spraví v aplikácii a vtedy to hneď ide. Nový človek nevie že ak zmaže aplikáciu a znova nainštaluje, tak sa už do nej nedostane.
Tak som musel všemožne hladať info že niekde na zmluve nájdete login. Tak som hladal listoval v PDF súborovh 10 minút kým som sa k tomu dostal, a heslo vraj funguje tak že nový klient sa musí prihlásiť do internet bankingu na stránke a tam si ho má nastaviť. V 365-ke nič také nebolo treba. Stačila na všetko aplikácia. A tak vlastne neviem používať aplikáciu kým sa nedostanem na pobočku.
V aplikácii vpravo hore máš ikonku obálky môžeš napísať a odpíšu ti alebo zavolajú.
Nepovolený debet, nedával si si cestovné poistenie ku karte alebo poistenie krádeže?
Veď v pohyboch musíš vidieť za čo je poplatok.
@maranco nevidím vymkol som sa. Neviem sa do aplikácie prihlásiť.
@thunderdome najskôr to bude strhnutý poplatok za poistenie alebo exekúcia... Ako bývalý zamestnanec banky som sa stretla iba s týmto, keď sa klient dostal do debetu.
@thunderdome najlepšie bude, keď zájdeš do banky a obnovíš IB
@kyttynka už keď si robila vo FIO tak sa spýtam
ak zabudne niekto heslo do IB, ale má ešte funkčný smartbanking, môže cez FIO servis požiadať o reset hesla a zaslanie SMS s dočasným heslom?
Aby nemusel kvôli tomu chodiť osobne na pobočku.
Prípadne vie to vyriešiť telefonicky, alebo emailom s elektronickým podpisom?
Sadzobnik poplatkov prestudovany?