Čakám platbu z VÚB

kristina0909
5. jan 2021

Pekný večer , čakám platbu z VUB banky . Zadaná bola dňa 31.12.2020 dodnes žiaľ nebola pripísaná na môj účet. Zdá sa mi to už dlho , nemáte niekto podobnú skúsenosť? C.u sedí

patka06
5. jan 2021

preverila by som či bola vôbec poslaná
mám VUB a platba poslaná 31.12. bola pripísaná na účet prijímateľa v pondelok poobede

kristina0909
autor
5. jan 2021

@patka06 pani mi poslala screenshot zo svojho účtu kde bolo všetko v poriadku , vraj platba od nej odišla bez problémov. Už u mňa nakupovala v minulosti a nebol žiaden problém.

patka06
5. jan 2021

@kristina0909 v každom prípade, je to už dlho ...nech teda reklamuje v banke

neera_jm
5. jan 2021

Ak je platba z inej SVK banky, tak platba pride nasledujuci pracovny den. Cize mala prist vcera... je to divne. Skontrolovali ste poriadne, ci dala dobre cislo uctu? Poslala screenshot zadanej platby alebo aj to, ze jej to z uctu uz odislo?

kristina0909
autor
5. jan 2021

@neera_jm áno veď aj mne to príde divne , neviem či mám volať do svojej banky alebo ako to riešiť... poslala mi screen o platbe s dátumom splatnosti 31.12. Včera som jej písala že platba neprišla tak mi poslala aj zaúčtované platby a tam bola aj tá moja. Nešlo o velku sumu ale hnevá ma to dosť, nakoľko nemám ani tovar ani peniaze. Platba z inej banky od inej pani zadaná 31.12 mi prišla v pondelok a táto nie.

kristina0909
autor
5. jan 2021

@patka06 skúsim jej napísať nech ona volá do svojej banky ? Alebo skúsim ja do tej svojej ? 🤔

patka06
5. jan 2021

@kristina0909 skôr ona vo svojej môže reklamovať

andrea_ff
5. jan 2021

@kristina0909 muz platil v potravinach kartou 31.12.... a dnes kukam a na ucte je to iba rezervovane....takze 5.1. Este neodisla platba 🤦‍♀️

andrea_ff
5. jan 2021

@andrea_ff ale to je unicredit....zajtra by to uz malo nabehnut si myslim

kristina0909
autor
5. jan 2021

@patka06 ďakujem, tiež si myslím. Skúsim jej to navrhnúť hoci predpokladám, že zajtra nebude fungovať info linka. Takže opäť len čakať

kristina0909
autor
5. jan 2021

@andrea_ff áno tie rezervácie z kartového systému trvajú dlhšie niekedy , ale platba ktora je zadané cez internet banking je väčšinou pripísaná v nasledujúci pracovný deň, je to trochu iné. Ale tak uvidíme, kiež by sa to samé takto vyriešilo🙂 🙏🏼

andrea_ff
5. jan 2021

@kristina0909 ano, pri nabehu na iban by to malo byt 24h... ale uz som zazila, ze to bolo viac...plus novy rok, covid....to vie, ci tam nemaju problem.

kristina0909
autor
5. jan 2021

@andrea_ff áno toto mi aj mamina hovorila ( pracovala v banke ) že treba brať v úvahu sviatky atď. ale aj tak mi to príde už dosť dlho , nakoľko z inej banky platba zadaná v ten istý deň prišla včera. Môže byť, že majú nejaký problém netuším

petamich
5. jan 2021

kazda SEPA platba (tam spadaju aj medzibankove platby) musi byt pripisana do 24 hodin - ak to teda zadavala s datumom splatnosti 31.12.2020 (niekedy vecer uz nepusti, po uzavierke a pustilo by ju az 4.1. co by bol nasledujuci pracovny den), tak by si to uz beztak mala mat pripisane vcera, cize by to mala reklamovat ona vo svojej banke, predpokladam, ze ty si si pohyby na ucte skontrolovala (zeby len neprisla notifikacia/smska), takze potom to musi reklamovat ona :(

petamich
5. jan 2021

@andrea_ff platby uz davno prebiehaju plne automatizovane 🙂 nikto ich na pozadi v banke nepotvrdzuje alebo netipuje, ak ide o tuzemsku SEPA platbu podla SEPA standardov musi byt pripisana do 24 hodin resp. nasledujuci pracovny den (sviatky su vynimka), vynimka je napr. ak sa platba zada v sobotu = nebankovy dek, vtedy je realne spracovana akoby pondelok a pripisana na ucet v inek banke nasledujuci = utorok (ak su to pracovne dni), cize ani covid ani nic podobne v tom ziadnu rolu nezohrava 🙂 jedine, ze by banka prijemcu mals nejaky vypadok o com si myslim, ze by klientov informovali
kartove transakcie naopak podliehaj tomu, ze obchodnik musi spravit uzavierku POS terminalu a poslat ich na zuctovanie, toto musi spravit do 14 dni, preto je transakcia najskor pred-autorizovana a nasledne zuctovana, neprebieha to uplne automatizovane

kristina0909
autor
5. jan 2021

@petamich áno písala som vyššie, že dátum splatnosti bol 31.12 ( reálne ta platba bola zadaná 30.12 lenže odišla/dátum splatnosti bol uvedený až 31.12)
Samozrejme kontrolovala som prijaté platby niekoľko krát, žiaľ táto platba tam nieje čo som pani aj doložila screenom z môjho účtu. Hneď zajtra ju teda požiadam aby podala reklamáciu . Snáď sa to podarí vyriešiť, toto sa mi ešte nikdy nestalo .

zuzanka.zuzu
5. jan 2021

tiež mám VUB a úúúúplnou náhodou sa mi ozvali 2 kupujúce, obidve platili v sobotu 2.1. a to odkonca v priebehu 1 hodiny obidve naraz (čiže žiadne jedna ráno, druhá pred polnocou)
1) unicredit - platba na mojom účte včera 4.1.
2) čsob - platba na mojom účte dnes 5.1.
tak ako to teda je? 😀

petamich
5. jan 2021

@kristina0909 zvlastne to je :( ked platba odisla, cislo uctu sedi, tak je to fakt cudne

petamich
5. jan 2021

@zuzanka.zuzu obidve si splnili povinnost 🙂 ale niektore banky maju rychlejsie spracovanie, napr. v mBank ked sa zada platba do 9:00 rano, tak to ma prijemca na ucte este v ten isty den, ti su extra rychli ale cim to je asi fakt nejaky rychlejsi proces alebo kto vie

zuzanka.zuzu
5. jan 2021

@petamich v poriadku, ja nehovorím, že niečo zanedbali.... len že je v tom bordel 😀 a to už vôbec nehovorím o tom, aby sme v r.2021 "nevedeli" poslať peniaze cez víkend do inej banky 👎 čo do inej, pred 2-3? rokmi sa takto pripisovali peniaze aj v rámci vlastnej

ďalší chaos je v platbách kartou, napr. u obchodníka v inej mene, napr. USA (usd):
VUB - zablokuje € vo výške v čase prevodu a odráta € až v čase ich spracovania o pár dní, niekedy mi to urobilo rozdiel aj 0,50€ na platbe v môj neprospech
mBank - koľko zablokuje v ten moment, toľko o pár dní odráta
zase iný meter? nehovorím, že si niečo nesplnili, len že je to bordel

petamich
5. jan 2021

@zuzanka.zuzu myslim, ze v dnesnej dobe sa vela veci da, ked sa chce :D ale v tomto pripade...

kristina0909
autor
6. jan 2021

@zuzanka.zuzu Ja mám Slsp , pani od ktorej čakám platbu ma VUB. 🙂
@petamich naozaj tam musí byť nejaký problém , podľa mňa už ani neprídu . Dohodla som sa s pani ,že tam vo štvrtok zavolá nech sa na to pozrú prípadne podá reklamáciu.