Booking - platba vopred

theben
9. júl 2024

Ahoj,

rad by som sa spytal ci mate podobnu skusenost ako aj ja.
mal som automaticke zaplatenie rezervacie ubytovania do daneho datumu. Rozhodol som sa, ale zaplatit rezervaciu manualne den vorped. platba prebehla, peniaze mi z uctu odisli no napriek tomu sa realizovala aj automaticka platba den po, cize ako keby mi za ubytovanie stiahlo peniaze 2x. Volal som do Booking-u oni, zevraj dovtedy nevedia nic s tym robit, kym je platba ako rezervovana (blokujuca paltba) volal som aj do banky oni mi s tym nevedia pomoct zevraj...

Dakujem

maranco
9. júl 2024

@theben akým spôsobom si zaplatila manuálne vopred? booking nemá platobnú bránu pre platby

ja som naposledy mal tak že booking poslal údaje o karte ubytovaniu a ten si mesiac pred pobytom stiahol platbu

kto je uvedený ako obchodník na oboch platbách booking alebo dané ubytovanie?
ak ubytovanie tak kontaktuj ich aby jednu platbu zrušili
samozrejme ja som mal nastavený limit na platbu tou kartou, takže by im prešla iba jedna platba, aj keby omylom chceli 2× stiahnuť

janai1
9. júl 2024

@theben rezervovaná platba ti vôbec nemusí odísť z účtu. Keď si zaplatil vopred tak po sparovani platieb sa rezervovaná čiastka uvoľní

janai1
9. júl 2024

@maranco booking ma platobnú bránu. Všetky platby spracúvajú oni. Hotely už nemajú prístup k údajom karty

theben
autor
9. júl 2024

@maranco obchodník je práveže booking oni tú druhú automatickú platbu evidujú, prvú ktorú som vykonal ja manuálne cez appku ani neevidujú

theben
autor
9. júl 2024

@janai1 to znamená, že aj keď mi peniaze odišli z účtu a sú v rezervácii obe platby stiahne si booking jednu platbu a druhá sa mi automaticky pripíše na účet?

janai1
9. júl 2024

@theben áno, druhu platbu nebudú mať k čomu priradiť a rezervácia sa uvoľní

maranco
9. júl 2024

@janai1 v 6/2024 som platil ubytovanie, nepoužívam aplikáciu ale web stránku, obchodník si stiahol platbu v režime MO/TO a nie booking
takže obchodník dostal údaje o karte

janai1
9. júl 2024

@maranco asi rok a pol dozadu booking aktualizoval podmienky. Aj napriek tomu, že veľa hotelov sa sťažovalo, že odmietnutie prístupu k údajom karty je problém, ich odpoveď bola že v záujme ochrany z ich strany nie je možné už naďalej poskytovať údaje kariet. Aj storno poplatky už vyberá booking a hotelom sa len poskytujú údaje virtuálnej karty ktorej majiteľom je booking

maranco
9. júl 2024

@janai1 mne prišlo z banky zamietnutie platby kartou, keď si ubytovanie zmyslelo že zoberie platbu, mal som na karte zakázané MOTO platby, tam som videl že platba bude v CZK a nie v € aj keď booking zobrazoval cenu v €.

Aktualizoval som kartu na jednorázovú Revolut aby bol lepší kurz za platbu, znovu skúsili a zamietli, že jednorázovú kartu neakceptujú.

Znovu som zmenil údaje karty, dal už normálnu kartu, ale sa pomýlili vynechali číslicu v sume tak si stiahli len cca 10%. Volal som aj písal ale neriešili, potom deň pred cestou som opäť zavolal vysvetlil že zabudli na tú platbu tak do 2 minút si stiahli zvyšok.

Na všetkých platbách je ako obchodník uvedené ubytovanie, takže nie je pravda že všetky platby rieši booking.
Tiež by som bol rád keby platby riešil priamo booking a nie ubytovanie.

theben
autor
9. júl 2024

@janai1 vďaka, neviem náhodou kolko dní to može trvať?

janai1
9. júl 2024

@maranco Zaujímavé, tak toto si overim v bookingu. Lebo popravde je to príšerne nevýhodné pre hotely. Takže ak je možnosť prejsť opäť na to, aby sme mali údaje kariet budem len rada

maranco
9. júl 2024

@janai1 a v čom presne je to nevýhodné ak ti booking dá údaje svojej virtuálnej karty?

Inak ako presne robíte platby tou booking virtuálnou kartou? Zadáte číslo karty na POS termináli a tak sa urobí platba v režime MOTO? Okrem čísla karty ešte aké údaje potrebujete, dátum, CVC?

janai1
9. júl 2024

@maranco booking sa pokúša stiahnuť storno poplatok len raz v priebehu 3 dni, ak sa to nepodarí, len pošlú info, že je nám ľúto nebolo možné vybrať storno poplatok.
Keď sme mali údaje kariet vedeli sme si storno stiahnuť kedykoľvek aj zopakovať daný pokus.
Neberieme zálohy pre prípadné škody, kým sme mali údaje kariet vedeli sme sumu stiahnuť po odchode hosťa. Teraz to nie je možné, nakoľko booking za to nezodpovedá a prípadnú škodu oni sťahovať nebudú.
Pri virtuálnych kartách je problém s vrátením platieb, nevieme si to urobiť sami ale vždy musíme kontaktovať booking a oni majú 24 hodín na odpoveď. Keď vrátime platbu späť na virtuálnu kartu nemáme už možnosť overiť kedy booking vráti platbu zákazníkovi.
Pri rezerváciách ktoré sú hradené virtuálnou kartou nemáme ako hotel možnosť meniť počet nocí alebo posúvať termín rezervácie spätne iba dopredu. Rovnako treba kontaktovať booking.

Pri sťahovaní platieb treba číslo karty a dátum exspirácie, iba to sa zadáva do POS terminálu.

maranco
9. júl 2024

@janai1 v tom termináli na MOTO platbu je zvlášť menu? nevieš má to každý POS terminál?

Teoreticky ak si od niekoho opíšem/odfotím číslo karty a dátum, by som niekde na samoobslužnej pokladnici zadal, alebo priamo na pokladni u predavačky by mala prejsť platba? 🙂

Potom by booking mohol pridať ďalší spôsob platby v EÚ SEPA prevod, tak máš celú sumu, určíš si povinnosť vopred včas zaplatiť, neplatíš kartové poplatky a vieš kedykoľvek okamžite bez poplatkov vrátiť.

janai1
9. júl 2024

@maranco tak ono kým sme mali údaje kariet tak vrátenia neboli problém, lebo storno z našej strany išlo hneď na účet k danej karte. Teraz ide storno na virtuálnu kartu bookingu a už je na nich storno od nich k zákazníkovi.

Nie je to zvlášť menu. Ide to cez predaj a len miesto priloženia fyzickej karty sa stlačí enter a prepne sa to na možnosť zadať manuálne číslo karty.
Či to majú aj terminály v obchodoch netuším, nikdy som to neskúšala 😅 Ale terminály kuriérov napr. idú, už som tak platila, že som mu len diktovala číslo