Dobrý deň. Len chcem vedieť či má niekto reálnu skúsenosť, ak by nastala taká vec že mám rezerváciu v jeseni v zahraničí napr Cyprus, čiže ešte veľmi ďaleko dopredu avšak mali tam bez možnosti vrátenia peňazí čiže bez storna, ale ja napr ozaj nebudem môcť prísť pre niečo , je nejaká možnosť aby tie peniaze nestiahli? Ak majú uloženu kartu samozrejme,. Pýtam sa ozaj len pre prípad keby to nastalo, ak nemám na karte dosť financií alebo zrušim kartu môžu to ešte riešiť inak ? A teda hlavne či toto niekto už urobil a ako. Prosím rady typu nemala si také niečo objednať bez storna si nechajte. Ďakujem za každu odpoveď
K tomu co ci si objednala mas zmluvu. Nastuduj si podmienky. A ano ak je naozaj bez moznosti storna, tak pochybujem ze Ti ponuknu inak.
Mozno jedine iny termin/pobyt/odstupenie na inu osobu. V pripade ze by si nemohla ist, informuj sa priamo u nich, my nevieme s cim si suhlasila a co si kupila 🙂
@colsami my nevieme s čím si súhlasila. Oki. Preto som písala nech nápisu ľudia len ktorí takéto niečo riešili, skrátka chcem vedieť keby na karte napr mám 150eur nie 1500 či to vedia odo mňa vymáhať či to niekto už riešil a vie. Iné som nechcela ale vďaka že si si našla čas aj tak teda 😀
@simik411 jasne, ze budu pokracovat vo vymahani sumy - mozu ich od teba vyzadovat aj exekucne.
Nepomoze ti, ze budes mat malo € na ucte, pripadne zrusis ucet.
Zmluvu si podpisala, tym padom si sa zaviazala na uhradu zajazdu.
@veronikaszabova dobre ak máš skúsenosti a vieš že to tak je ďakujem za odpoveď, ja sa to nechystám urobiť teším sa na dovolenku len som odskrtla tu možnosť bez vrátenia nejak som si nevšimla moja chyba,ale ísť chcem s verím že pôjdem..len vždy chcem nejak vedieť čo keby sa nedá alebo niečo či sú skrátka možnosti ... Každopádne verím že odletím a bude dobre ..
Veď keď sa jedná o teba ( píšeš že máš rezerváciu), tak si pozri tie podmienky v zmluve s ktorými si súhlasila.
Tam bude určite všetko vysvetlené.
A samozrejme, môžu a budú to vymáhať.
A zaujímať ich nebude či máš na účte 5 €, alebo či zrušíš účet.
@maca1984 to bol len príklad hah vôbec nejde o peniaze len som chcela aby ste lepšie chápali teda ako myslím keby čokoľvek či s tým viem niečo robiť alebo obísť ,hocičo.. len keby keby no. Či to náhodou niekto neriešil skrátka nič sa nechystám rušiť ani nič len pre info som chcela vďaka za odp
@simik411 ja som sa pýtala na to v cestovke ze keby pre zdravotné dôvody nemôžem ísť na dovolenku ze ci mi vrátia peniaze tak jedine ze spraviť storno pár dní pred odletom ale celú sumu by nevrátili a musela by som doložiť ze sme mali napr črevnú virozu alebo niečo podobné infekčné inak by to neprešlo
@maca1984 však o nič nejde zatiaľ pre pána, jedna sa o september idem s 2 deťmi, 1x bez ck tak zisťujem keby náhodou niečo vyskočilo čo dúfam že nie a oni majú tú moju kartu skrátka či sa s tým dá nejak vybabrať aby to nestiahnu , jediné čo ma napadá je to že nebudú mať z čoho stiahnuť 🤯preto píšem o tych €, čo iné mám pisat ,koniec hlásenia ..
@mimuska328 ďakujem áno ck to majú nejak mi vypadlo že aj takto to môžem riešiť aj keď ideme sami teda .. zistím si to určite,vďaka 🤗
@simik411 ešte raz..
Ty píšeš o peniazoch- čo by, ak by, ako s tým vybabrať.
Takže riešiš peniaze.
Ok, vôbec sa nečudujem, aj mňa by serkalo keby nemám storno, a v zmluve si prečítam že xy stoviek im tak či tak musím dať.
Tak priznaj, že ti o peniaze ide, a pozri si tie zmluvné podmienky.
@mimuska328 ona to ma bez moznosti storna.
@veronikaszabova áno ale idem bez ck čiže riešiť to teda budem aj tak vlastne, hotel som bookovala sama aj letenky tak to poistenie by malo platiť nie nič zistím si to ako to presne je času dosť. @maca1984 neviem ani čo ti už nato asi by som už nemala nič. Samozrejme že keby nemôžem odist tak riešim tých pár tisíc čo to stalo kks aby to neprepadne logicky, ale dôvod prečo by som nemala ísť nie je že nemám na to prachy. Tak som to myslela ja. Každý svoje očividne. 👏
@simik411 neviem ako ktorá spoločnosť funguje. Ale ja keď som rezervovala hotel. A brali kartu ako záruku tie peniaze tam museli byť a boli stopnúte. Proste som ich na karte nevidela. Čiže by nepomohlo ze zrazu mam na karte len napr 50e a hotel stojí 400. V prípade storna peniaze vrátili podľa stornovacich podmienok resp stiahli len to co bolo treba platiť storno poplatky a zvyšok uvolnili
@maca1984 SKÚSENOSŤ som chcela či toto niekto neriešil, nič viac som nechcela proste keď sa nedá tak nedá jasne ja sa nehadam a keď píšete že budú chcieť prachy určite tak verím aj to beriem že to takto je ano, .a zmluvu noo to už iná kapitola nič som v nej k tomu nenašla jediné pri rezervácii bolo bez storna nevratne,ale v zmluve samé osobné údaje spomínajú ochrana atď atď aj email došiel len potvrdenie o rezervácii čas dátum miesto meno ale nič o tomto hm tak neviem teda ozaj ale fajn , uzatváram to už proste nedá sa obabrat ako všetky píšete riešili by to verím že to nebude ani treba a celá naša diskusia je o ničom teda hah 🙂
@simik411 ak mas obavu, mozes si individualne, pomerne jednoducho kupit poistenie storna. Staci zavolat do poistovne, ja som to uzatvarala telefonicky. Skus si zavolat a zistit podmienky, nepamatam sa uz, v akom case od kupenia zajazdu to treba urobit. Predpokladam, ze aj tak budes riesit cestovne poistenie.
@simik411 ubytko si objednávala cez booking alebo rezervačný systém? Letenky si asi kupovala cez leteckú spoločnosť. Ja som to urobila tak, že som si dala v poisťovni poistiť storno na celú sumu - letenky plus ubytovanie. Vyjde ta to povedzme do stovky a stojí to za to, lebo stať sa môže hocičo a prídeš o celú sumu za dovolenku. Navyše keď sa poistiš tak sa to vzťahuje až na deň nástupu na dovolenku. A máš v tom aj letenku. Zavolaj do poisťovne kde máš nejaké poistenie (auto, cestovné, životne), že si ich klient a chcela by si toto a hento. Oni ti vysvetlia.
@namornicka ďakujem si zlatá, áno budeme to určite riešiť ja som nejak žila v tom že to len ck môžu alebo teda ich dovolenka nie môj výlet len tak ale pozerala som to už a veru že sa dá hah takže určite mám 2 malé deti dosť riskujeme sami možno ale veru to storno si dáme keby niečo 🤗vďaka za každý rozumný tip radu
Uzatvorit na vlastnu past poistenie storna dovolenky presne pre takyto pripad..
Som manager hotela na SR uz 15 rokov. Nam sa v minulosti stavalo, ked host nedorazil v termin rezervacie, ze nemal dostatok financii na karte. Tak sme sa ho snazili kontaktovat, posielat maily, volat. Nedalo sa nic robit. Vela ludi si kvoli tomu aj menili karty, aby sa im nestrhol storno poplatok. A co urobime? Nahlasime na policii, ze sa nedostavil napr. Talian a mal platit 250€? Prosim ta oni to neriesia absolutne to je obchodno pravny problem a ked tak jedine sud a za takuto vec nikto nebude nic riesit…
V dnesnej dobe sa uz non refundable rates na velkych portaloch ako booking, expedia, HRS, CIH… uctuju ihned. Funguju platobne brany, ine systemy ako kedysi ked sa karta daval len ako garancia… Potom je na dohode s hotelierom ci peniaze vrati alebo cast alebo ako. Pripada mi zvlastne, ze mas cenovu kategoriu bez moznosti storna, ale neplatila si. To je uz zla strategia poskytovatela ubytovania (ak sa bavime o zahranicnom subjekte).
Ak sa ti nedá ísť v tom termíne je rozumné zavolať a riešiť aké možnosti sú....možno budú vedieť ponúknuť iný termín.